بازی آنلاین لست آو آس لغو شد؛ واقعیتی که ناتی داگ دیر به آن رسید

به گزارش مجله افتخار، توسعه بازی آنلاین لست آو آس به صورت رسمی متوقف شد. ناتی داگ در جدیدترین بیانیه خود اعلام نمود که پروژه ای که آن را به نام لست آو آس آنلاین (The Last of Us Online) می شناختیم و قرار بود یک بازی آنلاین جاه طلبانه از این مجموعه بازی محبوب باشد، کاملاً لغو شده است.

بازی آنلاین لست آو آس لغو شد؛ واقعیتی که ناتی داگ دیر به آن رسید

قبل از عرضه بازی لست آو آس پارت 2، هواداران انتظار داشتند که آن بازی همانند بازی اول دارای یک حالت انلاین مجذوب نماینده به نام فکشن (Faction) باشد اما در همان بحبوحه ناتی داگ بیانیه ای را منتشر کرد و خاطرنشان کرد که آن ها نتوانسته اند حالت آنلاین را به لست آو آس پارت 2 برسانند و در عوض آن را بعداً به صورت جداگانه منتشر می نمایند.

مدتی بعد از عرضه آن بازی، خبری از این حالت آنلاین نشد تا بالاخره ناتی داگ خاطرنشان کرد که آن پروژه به یک پروژه بسیار بزرگ و جاه طلبانه تبدیل شده است که مقیاس آن را می توان با بازی های بزرگ تک نفره داستانی آن ها مقایسه کرد. با این حال، با گذشت چند سال از معرفی این بازی آنلاین، چیزی به غیر از دو کانسپت آرت ساده از آن ندیدیم و هیچگاه هم به صورت قطعی متوجه نشدیم که لست آو آس آنلاین قرار است چه نوع بازی آنلاینی باشد و جاه طلبی هایی که ناتی داگ در نظر داشته چه بوده است.

با این اوصاف، هنوز امیدها به این پروژه کاملاً از بین نرفته بود تا اینکه چند ماه پیش گزارش های متعددی هم از سوی جیسون شرایر از سایت بلومبرگ و هم از سایت کوتاکو منتشر شد که به اوضاع بد توسعه این بازی اشاره نموده بودند و اذعان داشتند که مرحله ساخت این پروژه تقریباً متوقف شده و در آستانه لغو کامل واقع شده است. پس از آن متوجه شدیم که تعدادی از کارمندانی که به صورت قراردادی روی این پروژه کار نموده بودند، قراردادها آن ها تمدید نشده و گرفتار تعدیل نیرو شده اند. آنجا بود که با کنار گذاشتن این اتفاقات می توانستیم لغو کامل این پروژه را انتظار داشته باشیم و خبر امروز برایمان عجیب نباشد.

ناتی داگ در بیانیه ای که برای لغو لست آو آس آنلاین منتشر نموده، نوشته است:

ما نمی دانیم پشت پرده این پروژه دقیقاً چه گذشته است و این سوژه ای است که خبرنگاران باید بعدها به سراغ آن بروند. احتمالاً سیاست کلان توسعه بازی های لایو سرویس به وسیله سونی در این پروژه دخیل بوده است اما به هر صورت نمی توان ضعف مدیریتی و تصمیم گیری مدیران ناتی داگ در مورد این پروژه را هم نادیده گرفت.

دلیلی که ناتی داگ در این بیانیه اعلام نموده است، کاملاً منطقی و واضح است. بدیهی است که هر پروژه ی آنلاین لایو سرویس عظیمی که آن جاه طلبی های لست آو آس آنلاین را داشته باشد، بعد از عرضه هم احتیاج به پشتیبانی زیادی دارد و این قاعدتاً بخش زیادی از استودیو را باید درگیر خود کند؛ اما پرسش اصلی این است که آیا ناتی داگ بعد از چند سال از توسعه این پروژه تازه به این نتیجه رسیده است؟

لغو شدن بازی آنلاین لست آو آس نه تنها برای هوادارانی که از بخش فکشن در لست آو آس 1 لذت برده بودند و انتظار این پروژه را می کشیدند، بلکه بیش از آن برای توسعه دهندگانی که در این چند سال مشغول توسعه آن بودند ناراحت نماینده و سخت خواهد بود.

به هر حال، زمان و هزینه زیاد احتمالی که روی این پروژه صرف شده، بازنخواهد گشت اما می خواهم چیزی بگویم که شاید به نظرتان عجیب باشد. وقتی چند ماه پیش شرایر در گزارش خود خاطرنشان کرد که استودیو بانجی نظر مساعدی نسبت به این پروژه و آینده آن به عنوان یک پروژه لایو سرویس پیروز نداشته است، هجمه های زیادی به سونی و بانجی وارد شد که چرا بانجی چنین اختیاری داشته است. اکنون با توجه به بیانیه منتشرشده به وسیله خود ناتی داگ و فهم این واقعیت ساده که عرضه چنین عنوانی به قیمت اختصاص دادن بخش عمده نیروی استودیو ناتی داگ روی پشتیبانی از این پروژه خلاصه می شد، فکر می کنم که این اتفاق ناراحت نماینده در درازمدت به نفع ناتی داگ باشد.

از قدیم گفته اند، ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است. فکر می کنم بهتر باشد که یک پروژه با این خصوصیت ها اکنون لغو گردد تا اینکه یک عرضه و شکست ناامیدنماینده را تجربه کند و بعد به این نقطه برسد یا باعث گردد که تمرکز ناتی داگ از ساخت چیزی که در آن مهارت دارد (بازی های تک نفره داستان محور)، به ساخت یک پروژه آنلاین لایو سرویس بزرگ بپردازد. شاید هزینه ای که ناتی داگ برای این پروژه داده بسیار بالا باشد اما حداقل به سرنوشت آن چیزی که بایوور با بازی Anthem تجربه کرد، دچار نمی گردد. حداقل اکنون می توان برای پروژه های تک نفره داستان محور بعدی - که با توجه به بیانیه ناتی داگ بیش از 1 پروژه داستان محور تک نفره در دست توسعه دارد - امیدوار بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1402 بروزرسانی: 24 آذر 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2258

به "بازی آنلاین لست آو آس لغو شد؛ واقعیتی که ناتی داگ دیر به آن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی آنلاین لست آو آس لغو شد؛ واقعیتی که ناتی داگ دیر به آن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید