قبل از رزرو هتل باید به چه نکاتی دقت کنید؟

به گزارش مجله افتخار، رزرو آنلاین هتل، یکی از آسان ترین کارهای جهان!

نکات مهم برای رزرو هتل را باید قبل از اقدام برای رزرو در نظر گرفته و لحاظ کنیم. بعبارتی همزمان با امکان انجام رزرو های اینترنتی و آسان شدن تهیه بلیط هتل، هواپیما و غیره، مواردی نیز به این فرایند اضاف شدند که دانستن آنها به شما یاری می نماید رزرو هتل خود را راحت تر انجام دهید. بدون شک انتخاب یک هتل در میان این همه هتل در شهرها و کشورهای مختلف کار چندان راحتی و آسانی نیست. پس دانستن این نکات به شما یاری می نماید که بتوانید با تبلت یا گوشی خود در کمترین زمان ممکن هتل مناسبی را انتخاب نموده و به راحتی راهی سفر بشوید.

قبل از رزرو هتل باید به چه نکاتی دقت کنید؟

نکات مهم برای رزرو هتل

زمانی که از قطعی شدن سفر خود مطمئن شدید و باید هتل خود را انتخاب کنید. برترین راه برای انتخاب کردن هتل مراجعه به سایت های معتبر و رزرو آنلاین هتل به وسیله این سایت ها است. با این روش شما به راحتی می توانید در همان سایت اطلاعات مورد احتیاج خود را کسب نموده و اقامت خود در هتل مورد نظر قطعی کنید. در این بین برای اینکه یک انتخاب خوب داشته باشید باید نکات مهم برای رزرو هتل را بدانید و متوجه باشید که در هر شهر و کشوری اولویت ها چطور معین می شوند. ناگفته نماند که اگر هزینه پرداخت هتل برای شما اهمیت نداشته باشد شما به راحتی می توانید یک هتل پر ستاره و با کیفیت را انتخاب کنید. ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا نکات مهمی را که باید در زمان رزرو هتل به آنها توجه کنید با یکدیگر مرور کنیم.

  • هزینه اقامت هتل

بدون هیچ بحثی به سراغ اولین و مهمترین نکته از نکات مهم برای رزرو هتل خواهیم رفت. شما با هر توانایی اقتصادی که باشید بدون شک هزینه ها مهم هستند. قیمت یکی از معیارهایی است که به راحتی می تواند انتخاب شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد. قیمت ها انتخاب ها را محدود می نمایند و به ما امکان این را می دهند که از میان محدوده ایجاد شده یک گزینه را درنظر بگیریم. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که تنها علت انتخاب یک هتل برای شما قیمت نباشد.

در اغلب اوقات دیده شده که ما یک هتل با هزینه های کمتر را انتخاب می کنیم اما به علت ایجاد هزینه های جانبی، سفری گران قیمت را برای خود دست و پا نموده ایم. برای مثال ممکن است شما یک هتل مقرون به صرفه قیمت را انتخاب کنید که فاصله بسیار زیادی از مرکز شهر دارد و هر روز با طی کردن این مسافت هزینه زیادی را برای رفت و آمد به مرکز شهر متحمل شوید. به همین راحتی هزینه سفر شما ممکن است چندین برابر گردد.

  • در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و مکانی هتل

به طور معمول در حال حاضر بیشتر سفرها فشرده شده و به دلایل متفاوتی در زمان های کوتاه انجام می شوند. به همین علت ما تمایل داریم حتی اگر برای 2 الی 3 روز به سفر میرویم، سرگرمی و گردش را در سفر از دست ندهیم. حتی اگر سفر ما یک سفر کاری باشد ترجیح می دهیم که امور کاری خود را سریعتر به انتها برسانیم و کمی هم سرگرمی داشته باشیم. به همین علت یکی از نکات مهم برای رزرو هتل این است که هتلی که انتخاب می کنیم موقعیت مکانی و جغرافیایی مناسبی داشته باشد و به اماکن مورد نظر ما نزدیک باشد.

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفت در دسترس بودن و نزدیک بودن وسایل حمل و نقل است. اینکه هتل ما به ایستگاه های مترو، اتوبوس و تاکسی نزدیک باشد و بتوانیم در کمترین زمان به مقصد برسیم یک موضوع بسیار مهم به شمار میرود که باید در زمان رزرو هتل به آن دقت کنیم. البته در حال حاضر امکاناتی مانند گوگل مپ به ما یاری می نمایند تا بتوانیم هر چه سریعتر به اهداف خود نزدیک شویم.

  • پرسنل محترم و مجرب

به شخصه بعد از معین شدن مکان و موقعیت جغرافیایی هتل، دومین فاکتوری که برای رزرو هتل بسیار به آن دقت می کنم برخورد پرسنل هتل است. این که مودب، خوش اخلاق و گشاده رو باشند و در صورت بروز هر مسئله ای در اسرع وقت با یک لبخند مشکل را رفع نمایند، می تواند خاطره ای خوش از سفر را برای شما بهمراه داشته باشد. شاید چندان اهمیتی نداشته باشد اما این یکی از نکات مهم برای رزرو هتل است.

اینکه پرسنل هتل آرام، با تجربه و خوش برخورد باشند یک نقطه قوت برای هتل بحساب می آید. البته به طور حتم پی بردن به برخورد کارکنان یک هتل کار چندان راحتی نیست. اما شما می توانید با مطالعه سفرنامه دیگران و بعلاوه استفاده از تجربیات سفر افراد مختلف در صفحات مجازی، از اطلاعات آنها بهره ببرید. سایت های ارائه دهنده هتل ها نیز قسمتی را برای درج دیدگاه مسافران دارند که مطالعه آن می تواند برای شما راهگشا باشد.

  • خدمات هتل

برای اینکه یک سفر بی عیب و نقص داشته باشید باید تمام امور خود را از پیش برنامه ریزی نموده و بعلاوه با در نظر گرفتن خدمات هتل اهداف خود را معین کنید. برای مثال اگر سفر شما یک سفر کاری است و به واسطه آن شما باید قرارهای کاری متعددی را تنظیم کنید، بهتر است لباس های مرتب، تمیز و اتو شده داشته باشید که این بخش برعهده قسمت لاندری و خشکشویی هتل شما است.

خدمات ارائه شده از نکات مهم برای رزرو هتل به حساب می آیند که می توانند سفر شما را به سفری دلپذیر تبدیل نمایند. وجود یک آرایشگاه در خدمات هتل نیز می تواند به شما یاری کند که قبل از حضور در قرار کاری خود بتوانید ظاهر مرتبی داشته باشید. ضمن اینکه وای فای هتل نیز یکی از امکانات و خدمات جالب هتل است که به شما یاری می نماید ایمیل های خود را چک نموده و از تغییر و تحولات ایجاد شده در اطراف خود اطلاع پیدا کنید.

  • رستوران و کافه

رستوران و کافی شاپ در هتل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اینکه شما بتوانید به غذایی سالم دسترسی داشته باشید و به راحتی انرژی خود را تامین کنید، یکی از نکات مهم برای رزرو هتل به شمار میرود که سبب می گردد شما مجددا در صورت سفر به آن شهر یا کشور آن هتل را انتخاب کنید. بعضی از هتل های 4 و 5 ستاره شامل چندین کافه و رستوران سنتی و بین المللی می شوند که با سرو غذا های باکیفیت محلی، فرنگی و غیره از مسافران و مهمانان خود پذیرایی می نمایند. این یکی از مهمترین موضوعاتی است که سبب می گردد یک هتل نه تنها در شهر و منطقه که در کشور و تمام جهان بتواند برای خود معروفیت و اعتبار فراوانی فراهم کند.

  • خدمات و نظافت

بدون شک برای به دست آوردن یک آرامش عمیق و همینطور یک قامت به یادماندنی و ایده آل شما باید در یک سوئیت و اتاق تمیز و مرتب اوقات خود را بگذرانید. بیشتر افراد تمایل دارند که اتاقی تمیز و پاکیزه را برای اقامت خود انتخاب نمایند تا یک هتل لوکس و مدرن و این نشان می دهد که تمیزی و پاکیزگی تا چه اندازه اهمیت دارد. سرویس بهداشتی تمیز و معطر، ملحفه های سفید و کاملا پاکیزه و پرده های خوشبو و مرتب، به راحتی می توانند حال همه افراد را تغییر دهند.

هتلی که خدمات خانه داری منظم و منسجمی دارد می تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند. این فاکتور که یکی از نکات مهم برای رزرو هتل است، به راحتی می تواند با ارائه خدماتی مانند روم سرویس، لباس شویی، آرایشگاه، خشکشویی و غیره تکمیل گردد.

  • سرگرمیات و امکانات هتل

شما در بیشتر هتل ها با در نظر گرفتن ستاره هایی که دارند می توانید سرگرمیات و فعالیت های مختلفی را شاهد باشید. این که یک هتل سرگرمیات متعددی داشته باشد سبب می گردد تا مهمانان بیشترین زمان خود را در آن هتل بگذرانند. گاهی اوقات بد بودن آب و هوا مثل گرما یا سرمای زیاد سبب می گردد تا مهمانان تمایلی برای خروج از هتل نداشته باشند و همین موضوع باعث ایجاد امکانات مختلف و متعددی در فضای درونی هتل خواهد شد.

برای مثال بعضی از هتل ها مجموعه های آبی کامل، زمین بازی تنیس، اسپا و ماساژ دارند که به راحتی می توانند خدمات خوب و مناسبی را به مهمانان خود ارائه نمایند. البته هر چقدر هزینه دریافتی هتل کمتر باشد، امکانات هتل نیز محدودتر هستند اما گاهی اوقات تنها یک پنجره رو به دریا و یک بالکن سر سبز می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و این یکی از نکات مهم برای رزرو هتل بحساب می آید.

  • خدمات اینترنت وای فای

در حال حاضر بیشترین قسمت زندگی ما به واسطه اینترنت و فضای مجازی راهنمایی می گردد. به همین علت یکی از نکات مهم برای رزرو هتل که حتماً باید به آن دقت کنید اینترنت رایگان است. این قابلیت سبب می گردد شما در تمام منطقه ها هتل مانند لابی، اتاق ها و حتی در سالن اسپا یا در زمان انجام سرگرمیات هتل نیز بتوانید به فضای مجازی دسترسی داشته باشید. دقت کنید که حجم استفاده از اینترنت و سرعت آن نیز یکی دیگر از نکات مثبت برای رزرو هتل محسوب می شوند.

  • حفاظت و امنیت

یکی از معیارهای اصلی و نکات مهم برای رزرو هتل تامین امنیت و حفاظت است. بیشتر افراد تمایل دارند در زمان ترک هتل با خیال راحت وسائل، مدارک و دارایی های خود را در محل اقامت قرار داده و کارهای روزمره یا سرگرمیات مورد علاقه خود را انجام دهند. اگر در اتاق هتل یا در سوئیت، گاوصندوق وجود دارد بهتر است وسایل با ارزش و مهم خود را در آن قرار دهید و مطمئن باشید که بخش عمده ای از تامین امنیت وسایل شما را برعهده می گیرد.

بهتر است در زمان رزرو هتل چک کنید که آیا اتاق شما گاوصندوق دارد یا خیر. ضمن اینکه در ورودی اتاق باید ایمن و سالم باشد تا در حضور شما یا در زمان غیبت، شما آرامش داشته باشید. ناگفته نماند که هتل باید یک تیم امنیتی و حفاظتی ماهر نیز مجهز باشد تا مهمانان با اطمینان خاطر اقامت خوبی را در هتل تجربه نمایند. این موارد را به راحتی می توانید در سایت هایی که رزرو هتل انجام می دهند در قسمت درج دیدگاه مسافران، مطالعه کنید.

  • مقررات کنسلی اقامت

پیش از اقدام به رزرو هتل توصیه می کنیم که حتماً مقررات کنسلی هتل را مطالعه کنید. درهرحال ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که شما مجبور به لغو کردن سفر خود باشید. هتل نیز موظف خواهد بود تا در این شرایط پول را به شما برگرداند. البته این که هتل تصمیم بگیرد مبلغی از هزینه ها را کسر کند کاملاً طبیعی است. اما مهم این است که این اندازه جریمه قرار است چه مبلغی را پوشش دهد.

در بیشتر موارد دیده شده که هتل ها تصمیم میگیرند قیمت بسیار پایینی را برای اتاق های خود پیشنهاد دهند اما اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که طبق قوانین و مقررات کنسلی هتل، جریمه لغو اقامت در آن هتل بسیار بالا است. توصیه ما این است که این مورد را که یکی از نکات مهم برای رزرو هتل محسوب می گردد، قبل از اقدام به انتخاب و رزرو هتل آنالیز کنید تا بعد از آن مجبور به پرداخت جریمه سنگینی نباشید.

  • از تجربیات دیگران بهره ببرید

آشنایی با نکات مهم برای رزرو هتل امری بدیهی است و در این بین ما به شما توصیه می کنیم که حتما از تجربیات مسافران دیگر نیز بهره ببرید. سایت هایی که به طور معمول رزرو هتل را انجام می دهند در قسمت درج دیدگاه این امکان را فراهم می نمایند تا مسافران نظرات خود برای مورد اقامت در هتل های مختلف را یادداشت نمایند. مطالعه کردن این موارد به شما یاری می نماید که شناختی کلی از هتل ها به دست آورید. حتی اگر در سفر های قبلی خود نیز به یک هتل تعیین مراجعه نموده اید، ضروری است که باز هم در خصوص آن مطالعه و تحقیق کنید. زیرا احتمال اینکه در طول زمان خدمات و نوع ارائه آنها در هتل قبلی شما تغییر نموده باشند زیاد است.

هتل ها و نکاتی مهمی که سرنوشت ساز هستند!

اینکه انتخاب یک هتل و در نظر گرفتن نکات مهم برای رزرو هتل می تواند سرنوشت ساز باشد، اتفاق عجیبی نیست. گاهی اوقات شما با انتخاب یک هتل نامناسب صرفاً به علت پایین بودن هزینه ها می توانید آسیب های جدی و مهمی به خود وارد کنید. برای مثال اگر در رستوران هتل غذای فاسد و بی کیفیتی ارائه گردد و سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهد به راحتی می تواند سفر شما را به خاطره ای تلخ تبدیل کند. به همین علت پیشنهاد ما این است که قبل از انجام رزرو هتل در خصوص هتل مورد نظر خود اطلاعات کامل را بدست آورید و با در نظر گرفتن تجربیات ارائه شده، یک انتخاب خوب و بدون نقص داشته باشید. ضمن اینکه حتما به واسطه استفاده از سایت های معتبر و خوشنام، رزرو هتل خود را انجام دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2085

به "قبل از رزرو هتل باید به چه نکاتی دقت کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از رزرو هتل باید به چه نکاتی دقت کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید