موافقت شهرداری با درخواست والدین بچه ها کم توان ذهنی ، کلاس های مهارت زندگی برگزار گردید

به گزارش مجله افتخار، یکی از دغدغه های والدینی که بچه ها کم توان ذهنی دارند، آموزش مهارت های زندگی به آنها است، خواسته ای که والدین این بچه ها با مدیران شان در منطقه 6 در میان گذاشته اند تا کلاس هایی برگزار نمایند که بچه ها در آن برای انجام کارهای روزمره به شکل مستقل، آموزش ببینند.

موافقت شهرداری با درخواست والدین بچه ها کم توان ذهنی ، کلاس های مهارت زندگی برگزار گردید

خبرنگاران-نصیبه سجادی: مدیریت شهری مرکز، برنامه های متنوعی برای همه شهروندان از جمله بچه ها کم توان ذهنی تدارک دیده و می بیند.کاری که شهرداری منطقه 6 مدتی پیش انجام داد در راستای پاسخگویی به همین نیازها تعریف می گردد. رضا حیدری، شهردار ناحیه 3 این منطقه می گوید: بعضی از والدینی که در این محدوده از منطقه زندگی می نمایند در درخواست هایی که به طریق مختلف (دیدارهای مردمی، 137و...) مطرح می کردند، می خواستند که کارگاه هایی برگزار گردد که در آن مهارت های زندگی به بچه ها شان که کم توان ذهنی بودند، آموزش داده گردد. بر این اساس برگزاری کلاس های مهارت های زندگی در دستور کار این اداره نهاده شد تا به وسیله بازی و داستان گویی بچه ها یاد بگیرند کارهای روزمره خودشان را به راحتی و بدون یاری دیگران انجام دهند.

به گفته حیدری در نخستین مرحله و با توجه به درخواست های متعدد خانواده ها و اهمیت حفظ سلامتی و ایمنی بچه ها و نوجوانان کم توان در عبور و مرور، کارگاه آموزشی فرهنگ ترافیکی در سرای محله سنایی برگزار گردید. در این کارگاه با حضور پلیس راهور و کارشناس متخصص آموزش بچه ها کم توان ذهنی، نکات مهم و مفاهیم به صورت قابل درک برای بچه ها و نوجوانان تدریس شد و به صورت تعاملی و با استفاده از روش های مختلف آموزشی مانند داستان های کوتاه و بازی بچه ها با علائم هدایت و رانندگی، استفاده از چراغ هدایت و رانندگی، عبور از خط کشی عابرپیاده و استفاده از پل عابر، سوار شدن در خودرو و ایمنی در سفر و... به آنها آموزش داده شد.

او اضافه کرد: برای تکمیل فرآیند آموزش برنامه ای دیگری نیز در چهارشنبه همین هفته تدارک دیده ایم تا بچه ها را به پارک ترافیک ببریم و با حضور مربیان حاضر در پارک همه آموزش های ترافیکی را که آموخته اند این بار به صورت عملی اجرا نمایند. مطمئنا وقتی خودشان با خودروهای واقعی که در میزان های کوچک در این پارک شبیه سازی شده رانندگی نمایند، قبل از چراغ قرمز بایستند، حواس شان به عابر پیاده باشد و ... آموزش ها موثرتر و به طور کامل در وجودشان نهادینه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2245

به "موافقت شهرداری با درخواست والدین بچه ها کم توان ذهنی ، کلاس های مهارت زندگی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت شهرداری با درخواست والدین بچه ها کم توان ذهنی ، کلاس های مهارت زندگی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید