هشدار نارنجی هواشناسی به 6 استان

به گزارش مجله افتخار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از احتمال وزش باد شدید و وقوع تگرگ و رگبار باران در بعضی نقاط از شش استان واقع در نوار شمالی کشور خبرداد.

هشدار نارنجی هواشناسی به 6 استان

به گزارش اسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز پنجشنبه 16 شهریور تا یکشنبه 19 شهریور خبرداد و گفت که در پی فعالیت این سامانه وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک در بعضی نقاط استان های نوار شمالی کشور دور از انتظار نیست. منطقه اثر سامانه یاد شده برای امروز پنجشنبه 16 شهریور گیلان و غرب مازندران و برای آدینه 17 شهریور گیلان، مازندران، غرب گلستان، شرق و شمال اردبیل و شمال شرق استان آذربایجان شرقی است.

بعلاوه بنا بر اعلام سازمان هواشناسی برای روز شنبه 18 شهریورماه نیز این سامانه منطقه های در شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و در روز یکشنبه 19 شهریورماه نیز در شمال استان آذربایجان غربی، نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان فعالیت خواهد داشت.

بر اساس این هشدار در منطقه ها مذکور و طی روزهای یاد شده احتمال سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده ای و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد. به همین دلیل سازمان هواشناسی کشور به پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر تاکید نموده است.

این سازمان بعلاوه تاکید نموده که دستگاه های اجرایی و امدادی باید برای این شرایط آمادگی لازم را اتخاذ نموده و اقداماتی نظیر پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی را انجام دهند.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 شهریور 1402 بروزرسانی: 16 شهریور 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2244

به "هشدار نارنجی هواشناسی به 6 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی به 6 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید