12 پناهجو در دریای یونان قربانی شدند

به گزارش مجله افتخار، گارد ساحلی یونان اظهار داشت که امروز (شنبه) در پی واژگونی قایق پناهجویان در دریای یونان که در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است، دستکم 12 پناهجو جان خود را از دست دادند.

12 پناهجو در دریای یونان قربانی شدند

برای دریافت خدمات اقامت دایم یونان با ما همراه شوید و به راحتی نه تنها اقامت اروپا را بدست بیاورید بلکه گامی در جهت دریافت شهروندی اروپا بردارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گارد ساحلی یونان امروز اعلام نمود که در پی واژگونی قایق پناهجویان در دریای یونان، دستکم 12 تن از پناهجویان امروز (شنبه) جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش روزنامه الحریت، گارد ساحلی یونان در این خصوص اعلام نمود: تا به امروز، 12 جسد کشف شده است. عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد.

قایق پناهجویان با حدود 50 سرنشین، در نزدیکی جزیره پاکسی واژگون شد و آنطور که مقام های محلی گزارش نموده اند، ظاهراً قصد داشته به ایتالیا برود.

از آغاز سال 2011 و با آغاز ناآرامی ها در سوریه، ترکیه و یونان به مسیرهای اصلی برای پناهجویان غیرقانونی تبدیل شده است که به دنبال رسیدن به اروپا هستند.

طبق این گزارش، یونان میزبان حدود 70 هزار پناهجو است که بیشتر آنها را آوارگان سوری و مهاجرانی تشکیل می دهند که از سال 2015 کشورهای خود را ترک نموده اند و از کشور همسایه ترکیه وارد این کشور شده اند.

در سالهای اخیر، صدها پناهجو و آواره در حین کوشش برای عبور از دریا با قایق هایی که بیش از ظرفیت معمول مسافر سوار نموده اند، جان خود را از دست داده اند.

طبق گزارش سازمان بین المللی پناهجویان، بیش از 60 پناهجو تا به امروز در امسال میلادی در حین عبور از دریا، بر اثر واژگونی قایق پناهجویان جان خود را از دست دادند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 686

به "12 پناهجو در دریای یونان قربانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 پناهجو در دریای یونان قربانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید