اطری در ثانیه پایانی سهمیه المپیک گرفت

به گزارش مجله افتخار، نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران با حذف از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا، با برد دلچسب مقابل حریف بلاروس در ثانیه پایانی ضمن صعود به رده بندی پیروز به کسب اولین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران شد.

اطری در ثانیه پایانی سهمیه المپیک گرفت

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2019 در قزاقستان، رضا اطری نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران که روز گذشته(پنج شنبه) و پس از شکست مقابل حریف روس راهی گروه بازنده ها شده بود، در این مرحله برابر بخابیار اردنبات دارنده مدال برنز دنیا از مغولستان به روی تشک رفت و در حالیکه تا ثانیه انتهای با نتیجه 2 بر یک مغلوب شده بود، اینبار نیز از حریف امتیاز گرفت و او را در خاک نشاند و 2 امتیاز گرفت تا پیروز مبارزه گردد. مربیان بلاروس به این موضوع اعتراض داشتند که وقت مسابقه به انتها رسیده اما مورد موافقت قرار نگرفت و یک امتیاز دیگر به اطری دادند تا در نهایت با نتیجه 4 بر 2 برنده باشد.

اطری ضمن صعود به رده بندی پیروز به کسب اولین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران شد.

در جریان رقابت های دیروز رضا اطری پس از کسب دو پیروزی مقابل نمایندگان بلاروس و کره شمالی، برابر زائور اوگویف قهرمان سال 2018 دنیا از روسیه با حساب 2 بر 0 مغلوب شد و با توجه به فینالیست شدن رقیبش، راهی گروه بازنده ها شد.

امیر محمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم دیگر نماینده ایران در روز نخست بود که پس از پیروزی برابر حریفی از ترکمنستان، در دومین مبارزه به والدس از کوبا 13 بر 9 باخت و با حذف از این رقابت ها، نتوانست سهمیه المپیک را برای ایران بگیرد.

به نفرات اول، دوم، وم مشترک و پنجم مشترک در 6 وزن المپیکی، سهمیه المپیک اختصاص پیدا می نماید و نفراتی که نتوانند صاحب سهمیه شوند باید در رویدادهای گزینشی المپیک برای رسیدن به سهمیه کوشش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 395

به "اطری در ثانیه پایانی سهمیه المپیک گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطری در ثانیه پایانی سهمیه المپیک گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید