انتقاد تند وزیر خارجه آمریکا از اقدامات چین علیه اقلیت مسلمان اویغور

به گزارش مجله افتخار، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سوء استفاده های وحشتناک از مسلمانان اویغور در چین را که در محل هایی به نام کمپ های بازپروری در بازداشت هستند، محکوم کرد.

انتقاد تند وزیر خارجه آمریکا از اقدامات چین علیه اقلیت مسلمان اویغور

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پامپئو در یک سخنرانی درباره موضوع آزادی های مذهبی در سراسر دنیا گفت: صدها هزار و شاید میلیون ها اویغور بر خلاف میلشان در به اصطلاح کمپ های بازپروری در چین گرفتار هستند و در این مکان مجبور می شوند تحت تعلیمات سفت و سخت سیاسی و دیگر سوءاستفاده های وحشتناک قرار بگیرند.

این در حالی است که پکن برآوردهای سازمان ملل در خصوص این که بیش از یک میلیون تن از اقلیت های مسلمان در استان سین کیانگ چین بالاجبار در کمپ های مخصوص بازداشت نگهدای می شوند را رد نموده است.

چند نماینده جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا اواخر ماه گذشته میلادی در نامه ای به مایک پامپئو و همین طور استیون منوچین وزیر خزانه داری دولت ترامپ تقاضا کردند که تحریم هایی علیه آن دسته از مقام های چینی که در این نوع بازداشت اویغورها دست دارند، اعمال گردد.

پامپئو در سخنرانی خود نگفت که آیا قصد اجرای مجازات هایی علیه چین به خاطر این اقدامات را دارد یا خیر.

او همچنین نسبت به سرنوشت مسیحی ها در چین که به گفته او هدف سرکوبگری های دولت این کشور قرار می گیرند هم اظهار نگرانی کرد.

او گفت، دولت چین اقدام به تعطیل کردن کلیساها، سوزاندن انجیل ها و مجبور کردن پیروان مسیحیت به امضای تعهدنامه هایی در خصوص رد و کنار گذاشتن مذهبشان می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 51

به "انتقاد تند وزیر خارجه آمریکا از اقدامات چین علیه اقلیت مسلمان اویغور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند وزیر خارجه آمریکا از اقدامات چین علیه اقلیت مسلمان اویغور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید