رجحان بایدن بر دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری دموکرات ها

به گزارش مجله افتخار، یک نظرسنجی جدید نشان داد، جو بایدن همچنان در میان کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا با رجحان حدودا بیست درصدی بر نزدیکترین رقیبش یعنی برنی سندرز پیشتاز است.

رجحان بایدن بر دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری دموکرات ها

در یک نظرسنجی اجرا شده از سوی Harvard CAPS،Harris Poll که نتایج آن انحصارا در اختیار پایگاه هیل نهاده شد نشان داده شد که 36 درصد پاسخگویان دموکرات می گویند با بیشترین احتمال به جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا برای آن که تبدیل به کاندیدای ریاست جمهوری دموکراتها در انتخابات 2020 گردد رای خواهند داد در حالی که در همین نظرسنجی این درصد برای برنی سندرز 17 درصد بوده است.

این نظرسنجی جدیدترین مورد از نظرسنجی هایی است که در هفته های اخیر جو بایدن را در رقابت مربوط به انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای مشخص کاندیدای ریاست جمهوری این حزب پیشتاز نشان داده است. این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از زمانی که ماه گذشته میلادی رسما کاندیداتوری اش را برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت در اکثر نظرسنجی ها در سطح کشوری و ایالتی در آمریکا با رجحان قابل توجهی بر دیگر کاندیداهای حزب دموکرات، پیشتاز بوده و معمولا برنی سندرز که جدی ترین رقیب او در انتخابات مقدماتی است، در صندلی دوم نهاده شده است.

همین نظرسنجی نشان داد که کامالا هریس، سناتور دموکرات، در صندلی سوم با هشت درصد رای نهاده شده است. بعد از او نیز یک سناتور دموکرات دیگر یعنی الیزابت وارن و همچنین پیت بوتیجج، شهردار شهر ساوث بند در ایالت ایندیانا هر کدام با رای برابر پنج درصد به صورت مشترک در صندلی چهارم نهاده شده اند.

در صندلی پنجم نیز یک نماینده دموکرات سابق مجلس نمایندگان آمریکا یعنی بتو اورورکه با چهار درصد رای نهاده شده است.

همچنین در این نظرسنجی 35 درصد پاسخگویان گفتند که از نظر آنها بایدن کاندیدایی است که در میان همه کاندیداهای در حال رقابت در حزب دموکرات، بیشترین شانس را برای شکست دادن ترامپ در انتخابات 2020 دارد. در مقابل اما تنها 11 درصد گفتند که سندرز بیشترین شانس را برای شکست دادن ترامپ خواهد داشت.

بخش عمده تمرکز بایدن در کمپین انتخاباتی اش حول این موضوع بوده که شرکت نمایندگان در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات باید اولویت اصلی خود را بر مساله کاندیدایی که بیشترین قابلیت را برای شکست دادن ترامپ داشته باشد، قرار دهند.

در نظرسنجی مذکور 33 درصد گفتند که چیزی که از نظر آنها مهمتر است این است که دموکراتها کاندیدایی را برای ریاست جمهوری معرفی نمایند که مواضعی مشترک با مواضع آنها در زمینه مسائل مهم داشته باشد. در عین حال 27 درصد گفتند که چیزی که برای آنها مهمتر است این است که کاندیدایی با شانس زیاد پیروزی در انتخابات 2020 از جانب حزب دموکرات معرفی گردد. 26 درصد نیز گفتند که هر دو خصوصیت به یک میزان مهم هستند.

نظرسنجی مذکور با پرسش از 1536 نفر و در بازه زمانی 29-30 مه اجرا شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 216

به "رجحان بایدن بر دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری دموکرات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان بایدن بر دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری دموکرات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید