حمایت 17 ایالت آمریکا از پیشنهاد تگزاس برای ابطال پیروزیبایدن

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هفده ایالت آمریکا از دعوی حقوقی ایالت تگزاس در دیوان عالی این کشور برای ابطال پیروزی اعلانی نامزد دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا حمایت نموده اند.

حمایت 17 ایالت آمریکا از پیشنهاد تگزاس برای ابطال پیروزیبایدن

این ایالت ها عبارتند از: آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، ایندیانا، کانزاس، لوئیزیانا، می سی سی پی، میسوری، مونتانا، نبراسکا، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، تنسی، یوتا و ویرجینیای غربی، که همگی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 به نفع دونالد ترامپ رأی دادند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز حمایت خود را از این اقدام حقوقی ایالت تگزاس اظهار داشت.

شایان ذکر است که ایالت های مذکور در کنار ایالت تگزاس بخش اعظمی از جنوب و همچنین نواحی روستایی غرب میانه ایالات متحده به غیر از جورجیا، ویرجینیا و کارولینای شمالی را تشکیل می دهند.

کین پاکستون دادستان کل ایالت تگزاس شامگاه دوشنبه به دیوان عالی آمریکا دادخواستی ارائه کرد که به موجب آن، مقامات ایالت های جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین وادار می شوند به مجالس قانونگذاری ایالتی خود اجازه دهند نتایج این انتخابات را نادیده گرفته و برگزینندگان موردنظر خود را برای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) منصوب نموده و رئیس جمهور بعدی آمریکا را مشخص نمایند.

لازم به ذکر است که مجالس قانونگذاری- هم مجلس سنا و هم مجلس نمایندگان- در چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در کنترل اکثریت جمهوریخواهان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1314

به "حمایت 17 ایالت آمریکا از پیشنهاد تگزاس برای ابطال پیروزیبایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 17 ایالت آمریکا از پیشنهاد تگزاس برای ابطال پیروزیبایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید