دولت صنعا و هادی برای مبادله 1400 اسیر به توافق رسیدند

به گزارش مجله افتخار، دولت نجات ملی یمن گفت که به دنبال نشستی یک هفته ای تحت نظارت سازمان ملل در اردن با دولت مستعفی درباره مبادله 1400 اسیر به توافق رسیده است.

دولت صنعا و هادی برای مبادله 1400 اسیر به توافق رسیدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده صنعاء در گفت وگوهای صلح از توافق دولت نجات ملی یمن با دولت مستعفی منصور هادی بر سر مبادله اسرا خبر داد.

محمد عبدالسلامدر حساب کاربری خود در توئیتر خاطرنشان کرد: در راستای اجرای توافق سوئد و مطابق با اصول توافق شده در پفراینده اسرا و مفقودین اخیرا طی نشستی در اردن تحت نظارت سازمان ملل بر سر مبادله اسرا توافق شد تا به موجب آن 1400 اسیر از دو طرف که از جمله آنها سعودی ها و سودانی ها هستند آزاد شوند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، این توافق در انتها یک نشست هفت روزه در پایتخت اردن، حاصل شد. این نشست سومین دور رایزنی های کمیته نظارت بر اجرای توافق مبادله اسرا و زندانیان است که از زمان رایزنی های استکهلم در اواخر سال 2018 برگزار می شود.

در طول این جلسه، طرفین مجددا بر تعهد خود برای تسهیل در برقراری ارتباط زندانیان و بازداشت شدگان با خانواده های خود تاکید کردند و کمیته مذکور توافق کرد که یک بار دیگر در اواخر ماه مارس نشستی را برای بررسی مبادله اسرای بیشتری برگزار کند.

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن هم در این باره گفت: من از طرفین می خواهم که فرایند اجرای مبادله اسرا را که امروز درباره آن توافق کردند سرعت دهند. پیشرفت در این پفراینده تا به امروز بسیار کند بوده است. باید درد هزاران نفری که منتظر بازگشت مجدد به آغوش خانواده ها و عزیزانشان هستند، انتها یابد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 782

به "دولت صنعا و هادی برای مبادله 1400 اسیر به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت صنعا و هادی برای مبادله 1400 اسیر به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید