روحانی: گزارش سازمان میراث فرهنگی امیدوارکننده است، دربرابر قونیه باید مرکزی مشابه در خوی داشته باشیم

به گزارش مجله افتخار، عصر امروز دوشنبه 28 آبان در جلسه افتتاح هم زمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی استان آذربایجان غربی، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به وسیله ویدئوکنفرانس 5 پروژه گردشگری و سرمایه گذاری در این استان را افتتاح کرد.

روحانی: گزارش سازمان میراث فرهنگی امیدوارکننده است، دربرابر قونیه باید مرکزی مشابه در خوی داشته باشیم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در این جلسه علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارائه گزارشی به رئیس جمهوری به تشریح طرح ها و پروژه های این سازمان در آذربایجان غربی پرداخت و خطاب به آقای روحانی گفت: با حمایت های شما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اتفاقات بزرگی روی داده است و در حال حاضر 1900 پروژه با حجم سرمایه گذاری 43هزارمیلیارد تومان در کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست.

او گفت: خوشبختانه در دولت دوازدهم شتاب این پروژه ها مضاعف شده و ظرف یک سال گذشته در آذربایجان غربی 15 پروژه در حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر نیز 40 پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 500میلیارد تومان در حال اجراست که با اتمام این پروژه ها 1700 تخت اقامتی به مجموع 4900 تخت موجود در این استان اضافه خواهد شد.

او در ادامه به بیمارستان تاریخی ارومیه و ایجاد موزه طب اشاره نمود و گفت: این ساختمان تاریخی تحویل سازمان میراث فرهنگی شده و کار مرمت آن به اتمام رسیده و ان شاءالله با تجهیز آن به زودی اولین موزه طب در آذربایجان غربی افتتاح خواهد شد.

مونسان در ادامه با اشاره به کلنگ زنی پروژه یادمان شمس تبریزی در خوی گفت: پروژه زیبای فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی که یکی از آرزوهای مردم خوی بود که با قولی که شما دادید و اعتباری که مصوب کردید عملیات اجرایی آن شروع شد. از مدتی قبل بالغ بر 6200 متر مربع از حریم این مجموعه تملک و آزادسازی شده بود و امروز شروع این پروژه را در حضور آقای رحمانی فضلی داشتیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: امروز هتل 4ستاره آریا نیز امروز با حجم سرمایه گذاری 280میلیارد ریال افتتاح می گردد ضمن این که منطقه نمونه گردشگری پردانان و سایت گردشگری روستای خورنج در پیرانشهر نیز امروز به بهره برداری می رسد که این سایت 20هزار متر مربع است و در فازهای بعدی نیز قصد داریم مساحت این سایت را به 150هزار مترمربع افزایش دهیم تا ان شاءالله گردشگری در پیرانشهر هم هرچه بیشتر رونق پیدا کند.

مونسان گفت: همچنین دو واحد اقامتگاه بوم گردی امروز افتتاح می گردد. در کل کشور بیش از 600 واحد بوم گردی در حال حاضر در سطح کشور فعالیت می نمایند که هدف گذاری ما بنا بر دستور جناب عالی رسیدن به 2هزار واحد است که حدود 18 هزار شغل را ایجاد خواهد شد.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز در این مراسم از کوشش های علی اصغر مونسان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکر کرد و گفت: این اقدامات در این استان بسیار مهم است چراکه این استان دارای جاذبه های زیادی است. به عنوان مثال ایجاد موزه طب در آذربایجان غربی برای مردم ما جالب خواهد بود که اولین مرکز طب در ایران در این منطقه بوده و این گونه کوشش ها می تواند معرف فرهنگ بلند مردم این منطقه باشد.

او گفت: همچنین کلنگ زنی مجموعه فرهنگی هنری شمس تبریزی نیز برای استان دارای اهمیت است در واقع باید در برابر قونیه اینجا ما مرکزی مشابه آن داشته باشیم. به هرحال قونیه مربوط به مولاناست و اینجا مربوط به شمس استاد مولوی است. شمس مراد مولوی است و همیشه مولوی افسوس می خورد که چرا نتوانسته است تا آخر عمر در کنار مراد خود باشد. این نشان می دهد که از دیرباز مردم این منطقه فرهنگ دوست و عارف بوده اند و دنبال معنویت بودند و این حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری سپس به گزارش ارائه شده از سوی مونسان اشاره نمود و گفت: گزارشی که نسبت به کل کشور دادید، برای ما امیدوارنماینده بود که 43هزارمیلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه گذاری می گردد. از بخش خصوصی نیز تشکر می کنم. آثار تاریخی که در کشور داریم و امکان پذیر است باید در اختیار بخش خصوص قرار گیرد تا هم این آثار را نگهداری نمایند و هم بهره برداری نمایند. در این زمینه هم از مردم خوب و عزیزمان تشکر می کنم و هم از سازمان میراث فرهنگی که در این خصوص قدم های بسیار خوبی برداشته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 100

به "روحانی: گزارش سازمان میراث فرهنگی امیدوارکننده است، دربرابر قونیه باید مرکزی مشابه در خوی داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: گزارش سازمان میراث فرهنگی امیدوارکننده است، دربرابر قونیه باید مرکزی مشابه در خوی داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید