زمان احتمال انفجار ناگهانی خورشید

به گزارش مجله افتخار، این دانشمند روسی اضافه نمود که انفجار یک ستاره نزدیک می تواند اثر خارجی فاجعه باری بر خورشید بگذارد. با این حال، به گفته وی نزدیکترین ستاره به زمین که می تواند از لحاظ نظری منفجر گردد، ده ها سال نوری با ما فاصله دارد.

زمان احتمال انفجار ناگهانی خورشید

آموزشگاه علوم روسی احتمال انفجار ناگهانی خورشید را تخمین زد، این امر به دلیل انفجار ستاره نزدیک خورشید می تواند رخ بدهد. آناتولی پتروکوویچ، مدیر انستیتوی تحقیقات فضایی آموزشگاه علوم روسیه در مصاحبه ای بیان کرد که احتمال انفجار ناگهانی خورشید وجود دارد.

وی در مورد این که ایا خورشید می توان ناگهانی منفجر گردد گفت: بسیار بعید است، اما رفتار خورشید به عنوان یک راکتور هسته ای محاسبه و تأیید می گردد.

این دانشمند روسی افزود که انفجار یک ستاره نزدیک می تواند اثر خارجی فاجعه باری بر خورشید بگذارد. با این حال، به گفته وی نزدیکترین ستاره به زمین که می تواند از لحاظ نظری منفجر گردد، ده ها سال نوری با ما فاصله دارد.

پتروکوویچ اطمینان داد: این ها غول های ستاره ای هستند و همه آن ها در مرحله ای هستند که هنوز از انفجار به دور است.

در 29 نوامبر، یک انفجار در خورشید رخ داد، که به قوی ترین شعله پراکنده در سه سال گذشته تبدیل شد. این انفجار در کنار خورشید اتفاق افتاده است که از زمین قابل مشاهده نیست، بنابراین این احتمال وجود دارد که قدرت انفجار بسیار بیشتر از آنچه از قرائت ردیاب های اشعه X فضایی به دست می آید، باشد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1332

به "زمان احتمال انفجار ناگهانی خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان احتمال انفجار ناگهانی خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید