سوریه، الجعفری: مشکل ادلب در حمایت ترکیه و آمریکا از تروریست هاست

به گزارش مجله افتخار، نماینده دولت سوریه در مذاکرات آستانه برای حل و فصل اوضاع این کشور مشکل بزرگ استان ادلب را حمایت ترکیه و آمریکا از تروریست ها دانست.

سوریه، الجعفری: مشکل ادلب در حمایت ترکیه و آمریکا از تروریست هاست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، بشار الجعفری نماینده دولت سوریه در مذاکرات آستانه و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل توضیح داد: مشکل بزرگ در منطقه ادلب در حمایت ترکیه و آمریکا از تروریست ها است.

وی در جلسه پایانی آخرین دور مذاکرات آستانه اضافه کرد: این پرونده درخصوص مبارزه با تروریسم است و مشکل بزرگ در حال حاضر در حمایت ترکیه و آمریکا از تروریست ها در این استان است و سوریه و هم پیمانانش حق دارند که با تروریسم در آنجا مبارزه نمایند.

جعفری گفت: ترکیه، تروریست ها را از لیبی به ادلب و از ادلب به لیبی جابجا می نماید. آینده ادلب با آینده کل سوریه پیوند خورده است. ما در جریان نشست های خود در مذاکرات آستانه با جزئیات به تمام فرایند ترک سازی (تغییر دادن قهری فرهنگ و هویت اصلی افراد به فرهنگ و هویت ترکی) پرداختیم.

وی گفت: این خود سوری ها هستند که درباره تداوم کار کمیته قانون اساسی سوریه تصمیمی می گیرند و نه هیچ طرف دیگری. ما چیزی به عنوان موضوع کردها در سوریه نداریم. قشر سوری کرد بخشی از تاریخ ما است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 597

به "سوریه، الجعفری: مشکل ادلب در حمایت ترکیه و آمریکا از تروریست هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، الجعفری: مشکل ادلب در حمایت ترکیه و آمریکا از تروریست هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید