نشست شورای امنیت درباره تنش ها میان هند و پاکستان

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه شورای امنیت سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز آدینه ساعت 10 صبح به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) نشستی را درباره تنش های اخیر میان هند و پاکستان برگزار کند.

نشست شورای امنیت درباره تنش ها میان هند و پاکستان

بر اساس اعلام وبگاه شورای امنیت، نشست مذکور پشت درب های بسته برگزار می گردد.

چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت پیشتر اعلام نموده بود که از درخواست پاکستان برای برگزاری جلسه در شورای امنیت در ارتباط با وضعیت منطقه تحت محاصره جامو و کشمیر حمایت می نماید.

پاکستان پیش از این خواهان برگزاری جلسه ای در شورای امنیت پیرامون محاصره منطقه جامو و کشمیر شده بود.

لازم به ذکر است، مقامات دهلی نو 5 آگوست امسال میلادی جاری ماده 370 قانون اساسی که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می کرد را لغو کردند.

هم هند و هم پاکستان مدعی مالکیت کل کشمیر هستند اما هر کدام بخشی از آن را در کنترل دارند.

پاکستان جامو وکشمیر را یک منطقه واحد به شمار می آورد، اما تقسیم این منطقه از سوی هند با واکنش تند مقامات اسلام آباد روبرو شده و تنش ها میان دو کشور را افزایش داده است.

طی چند روز گذشته تشدید تنش میان دهلی نو و اسلام آباد به اظهارات تهدیدآمیز طرفین علیه یکدیگر منجر شده بود و از جمله نخست وزیر پاکستان از آمادگی کامل نیروهای ارتش کشورش برای بروز جنگ احتمالی و درگیری در مقابل نیروهای هندی خبر داده بود.

با وجود آن که پاکستان از زمان شروع تنش بر سر کشمیر اعلام نموده در نظر دارد تا به وسیله دیپلماتیک این موضوع را پیگیری کند، اما فرمانده ارتش این کشور پیش از این هشدار داده بود که نیروهای ارتش ماجراجویی هند و کوشش برای تجاوز به پاکستان را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 265

به "نشست شورای امنیت درباره تنش ها میان هند و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای امنیت درباره تنش ها میان هند و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید