هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان راهی دوحه شد

به گزارش مجله افتخار، هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان برای شرکت در نشست دور دوم مذاکرات صلح، امروز سه شنبه کابل را به مقصد دوحه ترک کردند.

هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان راهی دوحه شد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

هیأت دولت افغانستان قرار بود دیروز دوشنبه به دوحه سفر کند اما به دلایل نامعلوم یک روز این سفر به تأخیر افتاد. بعضی اعضای شورای عالی مصالحه دلیل آن را تکمیل نشدن خطوط اساسی و اولویت های شورای عالی مصالحه ملی و بعضی هم نامساعد بودن هوا عنوان نموده بودند.

اما شورای عالی مصالحه ملی افغانستان شب گذشته نشستی را با اعضای هیأت برگزار و گفت که اولویت های هیأت مذاکره نماینده نهایی شده و آنها فردا سه شنبه برای شروع دور دوم مذاکره به دوحه سفر می نمایند و در نخستین نشست دور دوم با طالبان شرکت خواهند کرد.

هیأت دولتی و طالبان سه هفته پیش مذاکرات را تعطیل و گفتند که با توافق، تعطیلی سه هفته ای را تصویب نموده اند و قرار است دور دوم مذاکرات در پنجم ژانویه از سر گرفته گردد.

هیأت های مذاکره نماینده دو طرف برای نخستین بار مذاکرات رسمی خود را در 22 شهریور ماه شروع کردند و پس از سه ماه گفت وگو پیروز شدند تا دستور کار مذاکرات و مبناهای حل اختلافات احتمالی در جریان گفت وگوها را نهایی نموده و در 21 ماده تصویب نمایند.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1319

به "هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان راهی دوحه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان راهی دوحه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید