ونیز قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب کرد

به گزارش مجله افتخار، ونیز به تازگی قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب نموده است که رعایت نکردن آن ها می تواند باعث جریمه و بیرون شدن مسافران از شهر گردد.

ونیز قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

شورای شهر ونیز، هفته گذشته قوانین جدیدی با هدف تمیز و منظم نگه داشتن شهر تصویب کرد. براساس اعلام رسانه های محلی طبق قوانین جدید که گردشگران ناهنجار را هدف قرار داده است، مسافرانی که در حال خوردن خوراکی یا آفتاب دریافت در مکان های معین شده یا شناکردن در کانال های ونیز باشند، ممکن است از شهر بیرون شوند و از ورود مجدد آن ها به ونیز جلوگیری گردد.

طی ماه های اخیر در این شهر، نسبت به رفتارهای ناسازگار و نامناسب و همچنین مشکل اورتوریسم سختگیری هایی اجرا شده است. از ابتدای ماه مه برای ورود گردشگران به این شهر، مالیات ورود در نظر گرفته شده بود که معادل 3 یورو بوده است. این مبلغ تا 6 یورو برای بیشتر روزهای سال افزایش پیدا می نماید در روزهای خاص که جمعیت گردشگران ورودی بیش از حد باشد، تا 10 یورو هم افزایش خواهد داشت. شهروندان و گردشگرانی که سفر کاری یا تحصیلی داشته اند از این قانون مستثنی هستند.

قوانین جدید به طور معین اشاره می نماید که هر فردی که به هر روشی باعث کثیف شدن مکان های عمومی شهر گردد، باید جریمه 25 تا 500 یورویی بپردازد. این قانون نه تنها برای گردشگران، بلکه برای فروشندگان هم اجرا می گردد که موظف هستند سطل های زباله و بازیافت را در فاصله 100 متری از ورودی فروشگاه هایشان قرار دهند.

از اول ژانویه 2021، تمام کیسه ها و ظروف یکبار مصرف باید زیست تجزیه پذیر باشند. البته معین نیست که این جریمه شامل گردشگرانی که پلاستیک های یکبار مصرف را به داخل شهر می آورند هم می گردد یا خیر. این قانون در حال حاضر در جزیره کاپری در جنوب ایتالیا اجرا می گردد. کسب وکارهایی که از این قانون پیروی ننمایند به صورت موقت تعطیل خواهند شد و تکرار تخطی از قانون باعث می گردد مجوز آن ها برای همواره باطل گردد.

در این قانون مجدد به ممنوعیت شنا در کانال های ونیز که پیش از این اجرا می شد، اشاره شده است. به علاوه، بازدیدنمایندگان مجاز به خوردن هرگونه خوراکی در مکان های عمومی نیستند. همچنین نشستن یا دراز کشیدن روی پل ها و بناهای تاریخی یا پوشیدن لباس شنا در مکان های عمومی ممنوع است.

قوانین مذکور در تمام مکان های محافظت شده یونسکو و تالاب ونیز، فرودگاه، ایستگاه های قطار، اسکله ها و حمل و نقل عمومی اعمال می گردد. لوییجی براگنارو، شهردار ونیز، تصویب قوانین جدید را نقطه شروعی برای همه دانست و گفت که اعمال تغییرات جدید به جرات و شکیبایی احتیاج دارد.

معین نیست که قوانین جدید چگونه اجرا خواهند شد. طبق اعلام رسانه های ایتالیایی، کسانی که از قوانین تخطی نمایند از ورود به مکان های معینی منع خواهند شد. البته معاون شهردار اعلام نموده است که این افراد در واقع از شهر بیرون نخواهند شد؛ اما درصورتی که توسط پلیس محلی دستگیر شوند، جریمه خواهند شد. به هرحال بهتر است زمانی که به ونیز سفر می کنید، به این قوانین پایبند باشید و رفتار مسئولانه ای در شهر داشته باشید.

برای سفر به ونیز یا هریک از شهرهای ایتالیا می توانید بهترین آفرهای تور ایتالیا را به یاری خبرنگاران پیدا و از آژانس های همکار خبرنگاران تهیه کنید. تنوع تورها و آژانس های فروشنده به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید کمترین قیمت ها را برای سفرتان پیدا کنید.

چنین مقرراتی می تواند در کشور ما، به خصوص برای مناطق و بناهای مهم و پربازدید مورد استفاده قرار گیرد تا از محیط زیست و آثار تاریخی محافظت بهتری انجام گردد.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 551

به "ونیز قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونیز قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید