ویلموتس، کی روش نمی گردد ، یک قرارداد سفت و سخت

به گزارش مجله افتخار، فدراسیون فوتبال قرارداد سفت و سختی را برای همکاری با ویلموتس طراحی نموده تا شاید ماجراهای کارلوس کی روش تکرار نشود. آیا این قرارداد ضمانت اجرا هم خواهد داشت؟

ویلموتس، کی روش نمی گردد ، یک قرارداد سفت و سخت

در هفته های اخیر فدراسیون فوتبال کوشش هایی در راستای جذب مربی خارجی داشته که ظاهرا به انتها خواهد رسید و مارک ویلموتس به زودی باب همکاری با فوتبال ایران را باز خواهد نمود. فدراسیون فوتبال که از دو هفته پیش با این مربی به توافق اولیه رسیده بندهایی در قرارداد سرمربی جدید تیم ملی گنجانده تا ماجرای کارلوس کی روش با فوتبال ایران تکرار نگردد. در زمان مربیگری کی روش، بسیاری از توافقات زیر پا گذشته شد و سرمربی سابقه تیم ملی بی توجه به امضایی که در قرارداد اولیه با فدراسیون فوتبال داده بود تصمیم هایی اتخاذ کرد که غالب آن ها با توافق های اولیه در تضاد بود. برای مثال فدراسیون فوتبال از کی روش خواسته بود 2 دستیار ایرانی در کنار خودش قرار دهد تا علاوه بر فعالیت مربیان جوان ایران در کنار او و کسب تجربه چنانچه در آینده ضرورت یافت از همان افراد به عنوان سرمربی بهره گرفته گردد اما کی روش در تمام طول دوران مربیگری خود در فوتبال ایران نتوانست با مربیان ایرانی همکاری کند و عموما این مربیان در اندک زمانی از کادرفنی تیم ملی جدا می شدند. در قراردادی که فدراسیون فوتبال برای همکاری با ویلموتس نوشته، تاکید شده که حداقل از 2 دستیار ایرانی بهره گرفته گردد.

مسئله دیگری که در زمان مربیگری کی روش همیشه زیر پا گذاشته شد قراردادهایی بود که سرمربی سابق با بعضی شرکت ها منعقد و مبالغی را هم دریافت کرد. برای مثال کی روش بی آنکه فدراسیون فوتبال را در جریان اقدام هایش قرار دهد با یکی از بانک های داخلی قرارداد و رقمی میلیاردی را دریافت کرد. به موازات آن کی روش از شرکت آل اشپورت نیز 100هزار دلار دریافت نموده بود که این اقدام هم خودسرانه و در راستای توافق های اولیه نبود. در قراردادی که برای ویلموتس پیش نویس شده به همه این نکات اشاره شده و قرار است این مربی حق همکاری با اسپانسرها را نداشته باشد و راسا اقدام به کار تبلیغاتی نکند وهمه این اقدام ها باید در راستای قرارداد و با همکاری و آگاهی فدراسیون فوتبال باشد. دیگر مسائلی که در قرارداد ویلموتس به آن تاکید شده استفاده از مدیر رسانه ای ایرانی است. این حساسیت نیز ناشی از اقدام های خودسرانه ای بود که کی روش در زمان مربیگری اش انجام داد و بی توجه به ظرفیت های داخلی حتی در مقطعی از مدیررسانه ای خارجی بهره گرفت که این نیز مغایر با توافق های اولیه بود.

البته موارد بسیاری از قرارداد دو طرف لحاظ شده تا شاید اتفاقاتی که در زمان کارلوس کی روش رخ داد و موجبات اعترض های عمومی را فراهم کرد، دیگر تکرار نگردد و دو طرف در فضایی مسالمت آمیز و عاری تنش ها به همکاری ادامه دهند. البته اینکه قراردادی که ویلموتس با فدراسیون فوتبال امضاء می نماید تا چه اندازه ضمانت اجرایی دارد و به آن عمل می گردد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 202

به "ویلموتس، کی روش نمی گردد ، یک قرارداد سفت و سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلموتس، کی روش نمی گردد ، یک قرارداد سفت و سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید