گل شماره 2000 برای شیاطین سرخ ، هیوز، کول، رونالدو، برباتف و حالا ستاره اسکاتلندی

به گزارش مجله افتخار، تیم فوتبال منچستر یونایتد روز یکشنبه در دیدار با نوریچ سیتی نخستین تیم در لیگ برتر جزیره لقب گرفت که به رکورد 2000 گل زده دست می یابد.

گل شماره 2000 برای شیاطین سرخ ، هیوز، کول، رونالدو، برباتف و حالا ستاره اسکاتلندی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گل، گل شماره 2000 شیاطین سرخ را اسکات مک تومینای زد و به این ترتیب، ستاره 22 ساله اسکاتلندی به جمع بزرگانی پیوست که گل های تاریخ ساز من یونایتد را به نام خود ثبت نموده اند. این چهارمین گل مک تومینای در لیگ برتر برای قرمزهای اولد ترافورد بود که در میانه های نیمه اول بازی با نوریچ در زمین کارو رود در هفته دهم لیگ برتر به ثمر رسید؛ دیداری که با نتیجه سه بر یک به نفع مهمان انتها یافت.

نخستین گل لیگ برتر یونایتد را مارک هیوز در ماه اوت سال 1992 در باخت دو بر یک به شفیلد یونایتد زد. گل شماره 500 حدود هفت سال بعد به نام اندی کول ثبت شد، در فصلی بسیار خاطره انگیز که یونایتد در آن سه گانه تاریخی را به دست آورد و تا امروز تنها تیم بریتانیایی با این افتخار بزرگ است. کریستیانو رونالدو هم سال 2005 در سال های ابتدایی حضور در اولد ترافورد گل شماره 1000 را برای منچستر یونایتد زد و نامش در کتاب رکوردها جاودانه شد.

شش سال پس از گل رونالدو، نوبت به دیمیتار برباتف رسید تا گل شماره 1500 را به نام خود ثبت کند. ستاره بلغارستانی که از تاتنهام به منچستر آمده بود، با 48 گل از اولد ترافورد رفت و نکته جالب اینکه گل های شماره یک تا 1500 در دوران حضور سر الکس فرگوسن روی جایگاه مدیریت یونایتد به ثمر رسیده بود. گل شماره 2000 هم در دوران سرمربیگری اوله گونار سولشیر زده شد که خودش از مهاجمان محبوب سر الکس بود.

مهم ترین گلزن این روزهای منچستر یونایتد مارکوس رشفورد است که در 21 سالگی به رکورد 50 گل برای شیاطین سرخ رسیده و اگر تا انتها دوران فوتبال خود در اولد ترافورد بماند، شاید زننده گل شماره 2500 خود او باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 519

به "گل شماره 2000 برای شیاطین سرخ ، هیوز، کول، رونالدو، برباتف و حالا ستاره اسکاتلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل شماره 2000 برای شیاطین سرخ ، هیوز، کول، رونالدو، برباتف و حالا ستاره اسکاتلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید