گوایدو سفر خود به غرب ونزوئلا برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی را لغو کرد

به گزارش مجله افتخار، خوان گوایدو، رهبرمخالفان ونزوئلا سفر خود به بارکیسیمیتو را برای برگزاری تظاهرات ضد دولتی لغو نموده و مدعی شد دولت مادورو جلوی سفر وی به این شهر را گرفته است.

گوایدو سفر خود به غرب ونزوئلا برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی را لغو کرد

به گزارش، به نقل از رویترز، خوان گوایدو، رهبرمخالفان ونزوئلا روز یک شنبه سفر خود به بارکیسیمیتو، چهارمین شهر بزرگ این کشور را برای برگزاری تظاهرات ضد دولتی لغو نموده و مدعی شد دولت نیکلاس مادورو جلوی سفر وی به این شهر را گرفته است.

این درحالیست که گوایدو طی هفته های گذشته بار ها کاراکاس پایتخت ونزوئلا را ترک نموده است و به منظور فشار وارد آوردن به مادورو برای برکناری از ریاست جمهوری به شهر های مختلف سفر نموده است.

به دنبال مراسم سوگند مادورو برای آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود در ماه ژانویه، خوان گوایدو با حمایت آمریکا و بعضی از کشور های دیگر در آمریکای لاتین، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند. اقدامی که با مخالفت زیادی روبرو شده است.

رویترز می گوید، درحالیکه پیش از این تاخیر هایی در سفر های گوایدو به شهر های مختلف به خاطر بسته شدن راستا های سفر وی توسط طرفداران مادور اجرا شده است، اما لغو سفر روز یک شنبه کاملا غیرمنتظره و جدید بود.

این تظاهرات برای روز چهارشنبه اول ماه مه برنامه ریزی شده بود و به گفته گوایدو قرار بود بزرگترین تظاهرات تاریخ ونزوئلا و بخشی از آنچه که وی فاز نهایی کوشش ها برای برکناری مادورو خوانده بود، باشد.

وی طی یک پیغام صوتی گفته است که ممکن است برنامه را برای هفته آینده تغییر دهد، اما از طرفدارانش خواسته است که روز چهارشنبه در شهر بارکیسیمیتو تظاهرات نمایند.

وی در این پیغام صوتی همچنین مدعی شده که حکومت راستا وی را برای ورود به این شهر بسته است، اما به مردم این شهر گفته که بالاخره همدیگر را خواهیم دید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 189

به "گوایدو سفر خود به غرب ونزوئلا برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوایدو سفر خود به غرب ونزوئلا برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید