10 وزن آزاد با 7 وزن فرنگی در رویای طلای دنیا ، کشتی همچنان در حسرت فینالیست

به گزارش مجله افتخار، کشتی ایران در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی در مسابقات جهانی است. بعد از ناکامی در 10 وزن کشتی آزاد در کشتی فرنگی هم در 7 وزن کشتی گیران ایران نتوانسته اند به فینال برسند؛ کارنامه ای عجیب و کم نظیر.

10 وزن آزاد با 7 وزن فرنگی در رویای طلای دنیا ، کشتی همچنان در حسرت فینالیست

به گزارش خبرنگاران ، روز دوم مسابقات کشتی فرنگی در حالی در مجارستان برگزار می گردد که 3 نماینده ایران در رقابت های روز دوم در مصاف با رقبای خود باختند و به فینال نرسیدند.

در روز دوم مهرداد مردانی در وزن 60 کیلوگرم ، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم و حسین نوری در وزن 87 کیلوگرم سه نماینده ایران بودند که در مصاف با رقبای خود باختند و شانس رسیدن به فینال را از دست دادند.

در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی اولین نماینده ایران بود که در دور نخست مقابل شینوبو اوتا دارنده مدال نقره دنیا باخت و با توجه به شکست این کشتی در ادامه مسابقات مردانی اولین حذف شده ایران نام گرفت.

در ادامه محمد رضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم به مصاف حریفانش رفت اما او هم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر نه چندان مطرح قزاقستانی در کمتر از دو دقیقه ضربه فنی شد. او برای رسیدن به این مرحله در دور اول استراحت نموده بود و در ادامه شماگی بولکوادزه قهرمان زیر 23 سال دنیا و نایب قهرمان بزرگسالان اروپا از گرجستان در یک کشتی نزدیک 4 بر 4 و به خاطر دریافت امتیاز آخر پیروز شده بود و قبل از آن هم با ضربه فنی از سد مصطفی محمد از مصر گذشته بود.

در وزن 87 کیلوگرم هم حسین نوری نماینده ایران بود که برابر ژان بلنیوک نایب قهرمان المپیک ریو از اوکراین 4 بر 2 باخت. نوری که مسابقه را 2-0 پیش بود بر روی اجرای فن سوبلس حریف به پل رفت و 4 امتیاز از دست داد تا 4-2 کشتی را واگذار کند. ملی پوش وزن 87 کیلوگرم ایران در دورهای قبلی موفق شده بود رامی هیتانیمی از فنلاند نتیجه 9 بر صفر و اریک آپس از استونی را 5-0 شکست بدهد.

نوری و گرایی منتظر هستند تا رقبای آن ها به فینال برسند که اگر چنین گردد آن ها شانس کسب مدال برنز را دارند در غیر اینصورت آنها باید بدون مدال به ایران برگردند.

در روز نخست این مسابقات هم تیم ملی کشتی فرنگی چهار نماینده داشت که از این چهار نفر فقط سعید عبدولی شانس رسیدن به برنز را دارد. او در وزن 82 کیلوگرم باید به مصاف ماکیسم مانوکیان از ارمنستان برود.

محمد علی گرایی در وزن 77 کیلوگرم، محسن حاجی پور در وزن 63 کیلوگرم و مسلم نادری خادم در وزن 55 کیلوگرم با شکست مقابل رقبا از دور رقابت ها حذف شده بودند. به این ترتیب از 7 وزنی که در کشتی فرنگی برگزار شده هیچ یک از کشتی گیران به ایران فینال نرسیدند. حال باید دید سه نماینده ایران در روز پایانی چه می نمایند.

با توجه به 10 وزن کشتی آزاد باید گفت در 17 وزن کشتی ایران نتوانسته یک فینالیست داشته باشد. رکوردی تاریخی برای کشتی ایران که بعید است پیش از این هم چنین چیزی سابقه داشته باشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 83

به "10 وزن آزاد با 7 وزن فرنگی در رویای طلای دنیا ، کشتی همچنان در حسرت فینالیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 وزن آزاد با 7 وزن فرنگی در رویای طلای دنیا ، کشتی همچنان در حسرت فینالیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید