2000 تن میگو پرورشی از مزارع شهرستان دشتی برداشت شد

به گزارش مجله افتخار، احمد ایزدی رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این میزان برداشت میگو تحت نظارت دامپزشکی و طی بیش از 730 فقره گواهی بهداشتی قرنطینه ای از مزارع پرورش به مقصد حمل شده است.

2000 تن میگو پرورشی از مزارع شهرستان دشتی برداشت شد

وی اضافه نمود: امسال برای سومین سال متوالی طرح کدینگ و ردیابی میگو در مزارع پرورش استان بوشهر انجام می گردد که در این طرح برای هر محموله گواهی حمل بهداشتی توسط دامپزشک مسئول بهداشتی سایت صادر و پس از بازدید در مقصد تخلیه می شوند و در سایت مند دشتی با پیگیری های صورت گرفته بیش از 730 گواهی بهداشتی قرنطینه ای صادر شده است و محموله هایی که به شرکتهای فرآوری میگو ارسال می گردد پس ازفرآوری محصول، کد رهگیری صادر شده در هر گواهی بهداشتی قرنطینه ای بر روی تمامی جعبه ها و کارتن ها برای ردیابی کالا درج می گردد.

وی ادامه داد: در امسال 42 مزرعه در سایت پرورش میگو مند دشتی اقدام به لارو ریزی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی که در بیش از 570 استخر نموده اند که اولین لارو ریزی اواخر اردیبهشت بوده است و در مجموع بیش از 160 میلیون قطعه لارو ریزی در سایت صورت گرفته است و امسال در سایت مند شاهد یکی از طولانی ترین فصل های پرورش میگو بوده ایم.

ایزدی گفت: امسال نیز محصول نهایی حاصل کوشش های پرسنل دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی است که از ابتدای فصل تولید لارو و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارت های بهداشتی، پایش و نمونه برداری و آزمایشات و تستهای PCR بر روی نمونه صورت پذیرفته و خوراک مصرفی نیز مورد آزمایش قرار می گیرد تا در نتیجه لارو میگویی با کیفیت و با حداکثر اطمینان از لحاظ سلامت با گواهی حمل قرنطینه ای بهداشتی به مزارع پروش ارسال گردد.

وی توضیح داد: در ادامه روند تولید میگو پرورشی، بعد از مراکز تکثیر بر روند کاری مزارع پرورش میگو و آماده سازی مزارع با همکاری کارشناسان شیلات و مسئول بهداشتی نظارت انجام می گردد و صدور مجوزهای لارو ریزی صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: در نهایت نیز میگوهای تولیدی در صورت تایید مسئول بهداشتی با صدور گواهی حمل قرنطینه ای بهداشتی به مراکز بسته بندی و تولید میگو و یا سایر مقصدها ارسال می گردد.

وی یادآور شد: با انجام بازدیدهای مکرر و موثر توسط بخش خصوصی و دولتی، آموزش و اعلام نواقص به پرورش دهندگان و اتحادیه پرورش دهندگان میگو مند دشتی و بواسطه همکاری اتحادیه و پرورش دهندگان و کوشش های مسئول بهداشتی سایت، مورد مثبتی از درگیری بیماری های هشدار کردنی مشاهده ثبت نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 131

به "2000 تن میگو پرورشی از مزارع شهرستان دشتی برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2000 تن میگو پرورشی از مزارع شهرستان دشتی برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید