ایزدیاربا 6 مدال بهترین ورزشکار پاراآسیایی ، فلپس ایرانی

به گزارش مجله افتخار، سالها به دل همه ورزش دوستان ایرانی مانده بود که یک نفر بیاید و در بازی ها مدال درو کند. حالا شاهین مدال ها را یکی پس از دیگری درو می نماید. 6 مدال در پنج روز یعنی شاهین سریعتر از زمان می رود.

ایزدیاربا 6 مدال بهترین ورزشکار پاراآسیایی ، فلپس ایرانی

به گزارش خبرنگاران ، محسن وظیفه - خبرگار اعزامی به اندونزی - شاهین ایزدیار با کسب 6 مدال بهترین ورزشکار بازیهای پاراآسیایی تا به اینجای کار است. او تاکنون شش مدال را به دست آورده؛ 5 طلا و یک نقره و همچنان این شانس را دارد تا بتواند یک مدال دیگر هم به دست آورد.

سالها به دل همه ورزش دوستان ایرانی مانده بود که یک نفر بیاید و در بازی ها برای ایران مدال درو کند. یکی مثل یان تورپ و یا یکی مثل مایکل فلپسغ اما حالا شاهین مدال ها را یکی پس از دیگری درو می نماید. 6 مدال در پنج روز یعنی شاهین سریعتر از زمان می رود.

کسب شش مدال باعث شده تا حالا همه یکی از پدیده های سومین دوره بازیهای پاراآسیایی را شاهین ایزدیار معرفی نمایند. جوان با استعدادی که تا اینجای کار توانسته بخشی از آرزوهای ورزش ایران را برآورده کند. وقتی یان تورپ نامدار و یا مایکل فلپس افسانه ای به آب می زدند همه علاقه مندان به ورزش و به خصوص شنا از خود می پرسیدند که آیا ممکن است روزی فرا برسد که ایران هم چنین ورزشکاری را داشته باشد که در شنا بتواند چند مدال طلا را به دست بیاورد؟ حالا شاهین در شنای معلولان توانسته بخشی از این رویاها را برآورده کند و شش مدال مهم را برای ایران کسب کند.

او با کسب 6 مدال تا به جای کار بهترین ورزشکار سومین دوره بازی های پاراآسیایی را به نام خودش ثبت نموده است. عنوانی که قبل از شاهین در اختیار ژی یو از چین بود اما شاهین از او عبور کرد و با توجه به اینکه یک مدال دیگر می تواند کسب کند عنوان بهترین ورزشکار بازی ها دور از دسترس نیست.

او حالا بعد از کسب این مدال لقب های زیادی را هم به خودش اختصاص داده و حالا همه از او به فلپس ایرانی صدا می نمایند. البته فلپس ایرانی هنوز در بازی های پارالمپیک به مدال دست پیدا ننموده است. شاید این مهم در پارالمپیک توکیو در 2020 رقم بخورد.

4،500

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 69

به "ایزدیاربا 6 مدال بهترین ورزشکار پاراآسیایی ، فلپس ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدیاربا 6 مدال بهترین ورزشکار پاراآسیایی ، فلپس ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید