بازی جدید پرسپولیس با ترکیب جدید

به گزارش مجله افتخار، نه بخاطر تعدد بازیکنان، بلکه به دلیل ناهماهنگی و ناآمادگی تازه واردها برانکو مجبور است در هر بازی چند تا جابجایی انجام بدهد.

بازی جدید پرسپولیس با ترکیب جدید

هر بار که پرسپولیس به میدان می رود، ترکیبی تازه از بازیکنانش را می بینیم. نه بخاطر تعدد بازیکنان، بلکه به دلیل ناهماهنگی و ناآمادگی تازه واردها برانکو مجبور است در هر بازی چند تا جابجایی انجام بدهد. این یعنی در بازی با صنعت نفت آبادان هم پرسپولیس را با شکل و شمایلی متفاوت خواهیم دید. البته دروازه مثل همیشه در اختیار بیرانوند است و سیدجلال و شجاع بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت، به دفاع میانی برمی گردند تا محمد نادری این بار بجای مصلح در دفاع چپ به میدان برود. در نبود کمال مصدوم، نوراللهی باز هم هافبک دفاعی است، عالیشاه و سروش روی نیمکت می نشینند تا ترکیب سه نفره پشت مهاجمان را رسن، نعمتی و ترابی تشکیل بدهند و بودیمیر هم دوباره به عنوان بازیکن ثابت در خط حمله پرسپولیس به میدان می رود.

تصور اولیه این بود که برانکو ایوانکوویچ در بازی با صنعت نفت آبادان غیر از تغییرات اجباری در خط دفاع و البته تغییر ناشی از مصدومیت کمال کامیابی نیا در خط هافبک، نسبت به بازی قبل تغییر چندانی در نیمه جلویی زمین تیمش انجام ندهد اما حالا که پرسپولیس اصلی ترین تمرین پیش از این بازی را انجام داده، به نظر می رسد ترکیبش در دیدار با صنعت نفت آبادان تغییرات بیشتری نسبت به بازی قبل خواهد داشت.

جدا از بازگشت شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی به مرکز خط دفاع و البته بازی کردن محمد نادری در دفاع چپ که در بازی های قبلی در اختیار شایان مصلح بود، خط دفاع پرسپولیس سه تغییر نسبت به بازی قبل خواهد داشت. مثل بازی قبل، احمد نوراللهی به جای کمال کامیابی نیا که مصدوم است، در پست هافبک دفاعی بازی خواهد کرد اما به نظر می رسد امید عالیشاه و سروش رفیعی که هفته پیش در ترکیب اصلی به میدان رفته بودند، دوباره نیمکت نشین شوند.

این طور که از تمرینات پرسپولیس در این یکی دو روز برآمده، برانکو قصد دارد از مهدی ترابی و سیامک نعمتی در کنار بشار رسن استفاده کند که با این تغییر، خط میانی پرسپولیس باز هم ترکیبی تازه را تجربه خواهد کرد تا بلکه شرایط تغییر کند و مسائل این تیم در فاز حمله کمتر شود. همچنین به نظر می رسد ماریو بودیمیر دوباره در خط حمله کنار علیپور بازی خواهد کرد تا خط آتش تیم برانکو هم دست نخورده نماند.

نیمکت نشینی دوباره سروش رفیعی شاید کمی عجیب و دور از ذهن به نظر برسد. به ویژه که او در نیمه نخست بازی قبلی شرایط نسبتا بهتری پیدا کرده بود. با این حال بعید است ایوانکوویچ پنجشنبه هم او را در ترکیب اصلی به میدان بفرستد. این چیزی است که از تمرین سه شنبه پرسپولیس برداشت کردیم. در فاصله دو روز مانده تا بازی با صنعت نفت آبادان، سروش رفیعی با کاور ذخیره ها در تمرین شرکت کرد. این یعنی دوباره به نیمکت ذخیره ها رفته و در این دیدار جایی در ترکیب اصلی تیمش نخواهد داشت.

سروش که غیر از بازی با استقلال خوزستان در بقیه دیدارهای پرسپولیس به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفته، در نیمه نخست دیدار هفته گذشته برابر نفت مسجدسلیمان در شرایط نسبتا بهتری در مقایسه با هفته های قبل قرار داشت اما باز هم نتوانست گره مسائل خط میانی پرسپولیس را باز و مشکل این تیم در خلق موقعیت را حل نماید. رفیعی در پایان آن مسابقه به شدت از انتقادهایی که علیه او مطرح می شود، گلایه کرد و گفت بعضی ها مسائلی مثل کیفیت زمین را در نظر نمی گیرند و فقط انتقاد می کنند.

حال آنکه به نظر می رسد سرمربی پرسپولیس با این حرف ها توجیه نشده و عصر پنجشنبه بازیکن شماره 7 تیمش را روی نیمکت خواهد نشاند. اتفاقی که اگر رخ بدهد و سروش دوباره برود روی نیمکت، بشار رسن این شانس را خواهد داشت که در بازی با صنعت نفت آبادان در راس لوزی میانی پرسپولیس بازی کند.

حضور محمد نادری در ترکیب اصلی پرسپولیس هم دیگر تغییری است که برانکو در ترکیب اصلی ایجاد خواهد کرد. البته که این بازیکن هفته گذشته هم در ترکیب اصلی بازی با نفت مسجدسلیمان به میدان رفت اما قرار نیست دوباره او را در پست مدافع میانی ببینیم. او در مسجدسلیمان جای شجاع را گرفت و این بار باید بجای شایان مصلح بازی کند.

در واقع بازگشت سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده به تمرینات و احتمال حضورشان در بازی عصر پنجشنبه خیال برانکو را راحت کرد که می تواند غیبت احتمالی شایان مصلح در این مسابقه را پوشش دهد. مصلح که با وجود سرماخوردگی و تب مقابل نفت مسجدسلیمان بازی کرده بود، در آن مسابقه بارها با خطاهای بازیکنان حریف سرنگون شد و به نوعی کتک خور پرسپولیس در آن مسابقه سخت و فیزیکی بود. همان برخوردها بود که کار دست مدافع چپ پرسپولیس داد و باعث شد این بازیکن روزهای گذشته را دور از تمرینات گروهی بگذراند.

مصلح دیروز هم فقط دور زمین نرم دوی کرد و احتمال غیبتش در بازی با صنعت نفت زیاد است که در آن صورت، محمد نادری برای اولین بار به عنوان مدافع چپ به میدان خواهد رفت. نادری در بازی قبل به عنوان مدافع میانی دومین حضورش در ترکیب اصلی را تجربه کرد و نمایش نسبتا قابل قبولی هم داشت اما باید ببینیم در پست مدافع چپ چقدر کارایی دارد. او چپ پا است و می تواند با ارسال های پای تخصصی در فاز حمله به کمک پرسپولیس بیاید اما موضوع این است که مدافعان میانی که در کناره ها بازی می کنند، قدرت نفوذ چندانی ندارند یا در صورت نفوذ، از برداشتن یک مقابل یک، شرکت در کارهای گروهی و ارسال های به موقع عاجز می مانند.

این مدافعان معمولا در نیمه خودی می مانند تا مدافع سمت دیگر تیم شان نفوذ کند که باید دید این اتفاق در مورد شیری و نادری هم رخ خواهد داد یا مدافع جوان پرسپولیس در پست تازه اش خصلت های تهاجمی خود را هم عیان خواهد کرد.

11 - یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 161

به "بازی جدید پرسپولیس با ترکیب جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی جدید پرسپولیس با ترکیب جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید