جنگنده های آینده با حرکات چشم و دست کنترل می شوند

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، شرکت BAE Systems سعی دارد کابین جت های جنگنده نسل آتی را ساده تر کند. برای این منظور قصد دارد با یاری سیستم واقعیت مجازی ابزارها و قابلیت کنترل را ساده تر کند.

جنگنده های آینده با حرکات چشم و دست کنترل می شوند

این فناوری که کابین پوشیدنی نام گرفته و با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ردیابی حرکات چشم به خلبانان اجازه می دهد هواپیمایشان را با نگاه کردن و حرکاتی خاص کنترل نمایند.

در نسل جدید جنگنده ها، به جای دکمه های پیچیده، نمایشگرهای لمسی و دسته ها، از پنل های پلاستیکی عریضی استفاده می گردد که فقط خوانش اطلاعات حیاتی و کنترل در آن وجود دارد.

اما هنگامیکه خلبان کلاه مخصوص را روی سرش بگذارد و آن را روشن کند، پنل ها، سایبان و حتی خود خلبان با خوانش اطلاعات و کنترل هایی همخوان می شوند که برای فراهم کردن اطلاعات حیاتی و پاسخگویی به جامع ترین شکل طراحی گردیده اند.

این اتاق خلبان را می توان به راحتی روی نمایشگر خانه موبایل ارائه کرد.

جین پیج مدیر مهندس ارشد فناوری BAE می گوید: در این وضعیت بسیاری از عناصر فیزیکی از کابین خلبان حذف و یک نمایشگر مجازی جایگزین آن می گردد که از طریق کلاه خلبان ارائه می گردد.

در اصل این سیستم یک نرم افزار قابل ارتقا، قابل یکپارچه سازی و قابل بازسازی است.

این کابین مجازی به عنوان بخشی از طرح اولیه Tempest ارائه گردیده و علاوه بر کاهش وزن تجهیزات از هزینه های فراوری و نگهداری می کاهد. همچنین می توان با دستکاری نرم افزار، کابین مجازی را ارتقا داد. حتی هنگام انجام ماموریت طوری آن را تغییر داد که با ملزومات آن همخوان گردد.

پیج در این باره می گوید: با توجه به مسیر نگاه خلبان، می توان هدف او را شناسایی و با استفاده از سیستم های هوشمند از انجام ماموریت پشتیبانی کرد. به این ترتیب از بار مسئولیت خلبان نیز کاسته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 54

به "جنگنده های آینده با حرکات چشم و دست کنترل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های آینده با حرکات چشم و دست کنترل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید