رای اعتماد مجلس یونان به دولت این کشور

به گزارش مجله افتخار، مجلس یونان پس از دو روز بحث و گفتگو دوباره به دولت این کشور رای اعتماد داد.

رای اعتماد مجلس یونان به دولت این کشور

به گزارش به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مجلس یونان پس از دو روز بحث و گفتگو در خصوص عملکرد دولت چپگرا و به خصوص مساله حل اختلاف های آتن و اسکوپیا، دوباره به دولت این کشور رای اعتماد داد.

بر این اساس، از مجموع 299 نماینده حاضر در مجلس، 151 نماینده به دولت رای اعتماد و 148 نماینده نیز به این امر رای منفی دادند. با توجه به رای مثبت نمایندگان مجلس به دولت چپگرای یونان، دولت الکسیس چیپراس نخست وزیر یونان مجدداً رای اعتماد گرفت و به کار خود ادامه خواهد داد.

پس از جدا شدن حزب یونانیان مستقل از بدنه دولت ائتلافی یونان به علت مخالفت با توافقنامه آتن و اسکوپیا بر سرنام این کشور، نخست وزیر یونان از مجلس این کشور خواست به دولت رای اعتماد مجدد بدهد.

نخست وزیر یونان با مثبت و مفید بودن توافقنامه بین آتن و اسکوپیا، پیشتر اعلام نموده بود این توافقنامه را به زودی به مجلس یونان برای تصویب و تایید ارایه خواهد نمود که این امر باعث گشت که حزب یونانیان مستقل به رهبری پانوس کمنوس از بدنه دولت ائتلافی جدا و از پست وزیر دفاع استعفا دهد.

پس از تصویب توافقنامه آتن و اسکوپیا از سوی مجلس مقدونیه شمالی، یونان در نظر دارد تا خاتمه هفته آینده این توافقنامه را به مجلس برای تصویب ارایه کند. آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ناتو علاقه مند به حل اختلافات آتن و اسکوپیا هستند و از این توافقنامه حمایت می نمایند زیرا خواهان هموار شدن پیوستن مقدونیه شمالی به ناتو و اتحادیه اروپا هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 135

به "رای اعتماد مجلس یونان به دولت این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای اعتماد مجلس یونان به دولت این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید