موج دوم سرما و بارندگی ها استان اردبیل را فرا گرفت

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، طی دو روز گذشته که هوای نسبتا پایدار در استان اردبیل حاکم بود، از بعد از ظهر امروز دوشنبه و براساس پیش بینی ها سرما و بارش این استان را فرا گرفت.

موج دوم سرما و بارندگی ها استان اردبیل را فرا گرفت

آنالیز نقشه های پیشیابی هواشناسی از چند روز قبل نشان می داد که از امروز دمای هوا در این استان به شدت کاهش یافته شهروندان طی دو روز آینده با هوای مه آلود و بارانی روبرو شوند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران تاکید نمود که براساس آنالیز نقشه های جوی از عصر امروز دوشنبه با تقویت تدریجی پرفشار سطح زمین، علاوه بر کاهش چند درجه ای دما، مجددا بر میزان ابر و مه افزوده شده و در مناطقی از استان بارش باران و وزش بادهای تند شروع شده است.

علی دولتی مهر با بیان اینکه این شرایط از امشب تا تا صبح روز چهارشنبه برای اکثر مناطق استان پیش بینی شده است، یادآور شد: در این مدت وزش بادهای تند، بارش باران و نیز بارش برف را در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار داریم.

به گفته وی در این مدت بارش باران به صورت متناوب و تا قبل از ظهر روز چهارشنبه 25 مهر در مناطقی از استان بویژه نواحی منتهی به استان گیلان، نواحی اطراف کوه سبلان و جنوب استان پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: ضمن اینکه در مناطقی از استان بالاخص در نواحی کوهستانی بارش گاهی با رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات بالای هزار و 800 متر بارش به صورت برف انتظار می رود.

وی با بیان اینکه این سامانه از ظهر روز چهارشنبه به تدریج تضعیف شده و از این استان خارج خواهد شد، تاکید نمود: با خروج کامل این سامانه از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با افزایش پنج تا هشت درجه ای دما، جوی پایدار در بیشتر مناطق استان حاکم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 75

به "موج دوم سرما و بارندگی ها استان اردبیل را فرا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج دوم سرما و بارندگی ها استان اردبیل را فرا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید