نساجی یک &ndash پرسپولیس یک ، همچنان صدرنشین

به گزارش مجله افتخار، پرسپولیس که بعد از سه بازی، در قائمشهر دروازه اش باز شد، حالا 42 امتیازی است و همچنان با یک بازی بیشتر از سپاهان، صدرنشین لیگ برتر. نساجی هم رکورد شکست ناپذیری در خانه اش را حفظ کرد.

نساجی یک &ndash پرسپولیس یک ، همچنان صدرنشین

آدینه 17،12،97، هفته بیست ویکم هجدهمین دوره لیگ برتر، ساعت 16، استادیوم شهید وطنی قائمشهر، تماشاگر: 12 هزار نفر

نساجی یک

گل: محمدمهدی نظری (21)

پرسپولیس یک

گل: سروش رفیعی (63)

داور: علیرضا فغانی

یاری ها: محمدرضا منصوری، هادی طوسی

اخطار: محمد میری (نساجی) مهدی شریفی، کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی(پرسپولیس)

اخراج: زلاتکو ایوانکوویچ، مربی پرسپولیس (81)

نساجی: محمدامین رضایی، جوجی گولسیانی، لاشا توتادزه، فرشاد فرجی، مجتبی ممشلی، محمد آبشک، احمد عبدالله زاده، محمد میری (69 علی اصغر عاشوری)، آرفنگ دافه (58 رحمان جعفری)، سجاد آشوری، محمدمهدی نظری (1+90 علی شجاعی)

سرمربی: مجید جلالی

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، مهدی شیری، سروش رفیعی، احمد نورالهی، بشار رسن (46 مهدی ترابی)، مهدی شریفی (70 کمال کامیابی نیا)، سعید کریمی (59 ماریو بودیمیر)، علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شگفتی بزرگ این بازی را برانکو ایوانکوویچ رقم زد. جایی که در نبود مصدمان پرشمار تیمش، نیمی دیگر از بازیکنان اصلی را روی نیمکت نشاند و به ذخیره ها بازی داد. البته در دروازه و خط دفاع تغییری نسبت به بازی قبل دیده نمی گردد اما در خط هافبک، ترابی بالاخره از ترکیب خارج شد. شاید به این دلیل که برای بازی مقابل السد استراحت کند.

کمال کامیابی نیا هم در ترکیب اصلی جایی ندارد و جای خود را به احمد نوراللهی داد. بودیمیر و نعمتی هم روی نیمکت نشستند تا سعید کریمی جوان در خط حمله زوج علیپور باشد و سروش و شریفی و بشار رسن دیگر هافبک های تیم.

تغییراتِ نگران کننده ای به نظر می رسد اما پیروز بود. حداقل اینکه پرسپولیس مثل بازی با صنعت نفت، تا اینجای کار یک نمایش سراسر تهاجمی ارائه نموده و شریفی و کریمی هم نشان دادند که قابلیت فیکس شدن را دارند. ضمن اینکه عملکرد خوب نادری را که بعد از دو سه بازی انگار در ترکیب اصلی پرسپولیس جا افتاده، نمی توان نادیده گرفت.

قرمزها از همان ابتدا دروازه نساجی را هدف گرفتند اما سروش رفیعی آنقدر خوش شانس نبود که شوت سرکشش از پشت محوطه جریمه، در دقیقه یک پرسپولیس را پیش بیندازد. کمی بعد، پاس رسن به علیپور نرسید تا دومین فرصت پرسپولیس هم از دست برود. ارسال میری از جناح راست نساجی را برای نخستین بار به نزدیکی دروازه پرسپولیس رساند اما پیش از ولسیانی، شجاع به توپ رسید و آن را دور کرد.

یک دقیقه بعد، ضدحمله سریع پرسپولیس می توانست تبدیل به گل گردد اما ارسال خوب سروش از روی سر علیپور و شریفی عبور کرد. همان طور که شوت محکم نادری از میانه زمین راهی به دروازه پیدا نکرد و بعد از برخورد به مدافعان نساجی برخورد راهی کرنر شد. بهترین موقعیت پرسپولیس را هم سعید کریمی در دقیقه 12 از دست داد. او پاس دقیق بشار رسن را با ضربه ای آرام روانه دروازه کرد و ضربه اش بعد از برخورد به پای فرجی به کرنر رفت.

سانتر شریفی از سمت راست مقابل تیرک دوم به رفیعی رسید و او با مهار توپ فرصت خوبی به وجود آورد اما مدافعان نساجی توپ را دفع کردند. این صحنه در دقیقه 17 بازی ثبت شد و یک دقیقه بعد، سر توپ بشار رسن و شوت پای چپ او را رضایی با واکنش زیبایی تبدیل به کرنر کرد.

در دقیقه 20 نساجی برای دومین بار و این بار با نفوذ سریع دافه از سمت چپ به نزدیک دروازه پرسپولیس رسید که توپ ارسالی او را بیرانوند بدون دردسر در اختیار گرفت اما حریف محمدمهدی نظری نشد. در دقیقه 21، ارسال بدون نقص و دقیق فرشاد فرجی از جناح راست به محوطه 6 قدم پرسپولیس رسید و نظری بایک پرش بلند و ضربه سر دقیق تبدیل به گل کرد. گلی که بر خلاف جریان بازی به ثمر رسید و دو موقعیت بعد از آن را پرسپولیس به سادگی از دست داد.

مهم ترین صحنه بازی اما در دقیقه 31 ثبت شد. درست بعد از توپی که علیپور از کنار دروازه به بیرون زد. پاس در عرض سعید کریمی و شوت سروش رفیعی بعد از برخورد به دست گولسیانی دفع شد و بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور با آنها موافق نبود.

در ادامه نساجی هم دو موقعیت را از دست داد. شوت نظری از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت و ضربه ایستگاهی آبشک را هم بیرانوند دفع کرد. آخرین موقعیت پرسپولیس هم نصیب نوراللهی شد که شوت تماشایی اش با فاصله کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

جدی ترین موقعیت نیمه دوم را هم کریمی از دست داد. توپ ارسالی ترابی از مقابل پای سعید کریمی عبور کرد و در ادامه، این مهاجم از پاس علیپور نتوانست استفاده کند. بعد از آن همه فرصت سوزی، پرسپولیسی ها بالاخره گل زدند. گلی که پاس آن را علیپور از سمت چپ فرستاد و سروش رفیعی زننده اش بود.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 166

به "نساجی یک &ndash پرسپولیس یک ، همچنان صدرنشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نساجی یک &ndash پرسپولیس یک ، همچنان صدرنشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید