بهره برداری از 7 اقامتگاه بوم گردی سیاهکل در سال جاری

به گزارش مجله افتخار، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیاهکل از افتتاح و بهره برداری هفت اقامتگاه بوم گردی در سال 99 در این شهرستان خبر داد.

بهره برداری از 7 اقامتگاه بوم گردی سیاهکل در سال جاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، محمدباقری روز چهارشنبه 27 فروردین ماه 99 با اعلام این خبر گفت: اداره کل گیلان در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته است و در حال حاضر 74 اقامتگاه بوم گردی در گیلان در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: هفت پروژه اقامتگاه بوم گردی با برآورد حجم سرمایه گذاری 35میلیارد و 500میلیون ریال در شهرستان سیاهکل در سال 1399 به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیاهکل میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را به صورت تقریبی 80 درصد گفت و افزود: با افتتاح این اقامتگاه های بوم گردی برای حدود 17 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می شود و 127 تخت به تخت های اقامتی شهرستان اضافه نموده خواهد شد.

او شرح داد: شهرستان سیاهکل در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است و راستا جنگلی سیاهکل به منطقه کوهستانی دیلمان از زیباترین محورهای گردشگری و توریستی استان و کشور به شمار می رود و یکی از مقاصد نهایی گردشگران به گیلان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 915

به "بهره برداری از 7 اقامتگاه بوم گردی سیاهکل در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 7 اقامتگاه بوم گردی سیاهکل در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید