شکست ناامید کننده یوونتوس برابر آتالانتا، پیروزی سخت میلان مقابل جنوا، توقف آرسنال برابر فولام

به گزارش مجله افتخار، خبرگزاری خبرنگاران- یوونتوس جدال حساس برابر آتالانتا را در دقایق پایانی باخت تا روزهای تلخش تکمیل گردد؛ تیم پیرلو به صورت جدی خطر کسب نکردن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را حس می نماید.

شکست ناامید کننده یوونتوس برابر آتالانتا، پیروزی سخت میلان مقابل جنوا، توقف آرسنال برابر فولام

به گزارش خبرنگاران، آتالانتا در خانه خود با گل روسلان مالینوفسکی مقابل یوونتوس به برد ارزشمندی رسید تا نسبت به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، مطمئن تر از قبل گردد. یوونتوس اما با این شکست، به طور جدی خطر عدم راهیابی به لیگ قهرمانان فصل آینده را حس می نماید و ممکن است همین امشب به رده پنجم سقوط کند.

آتالانتا پیروز شد در یک بازی مهم یوونتوس را با یک گل شکست دهد و جای این تیم را در رده سوم جدول بگیرد. دو تیم آتالانتا و یوونتوس امروز در یکی از حساس ترین مسابقات هفته سی و یکم سری آ در برگامو رو در روی یکدیگر نهاده شدند که نهایتاً بازی دو تیم با نتیجه 1-0 به سود تیم میزبان انتها یافت. ملاقات این دو تیم آتالانتا و یوونتوس با فزونی نسبی شاگردان آندره آ پیرلو آغاز شد و بیانکونری در دقایق ابتدایی بازی توپ و میدان را در اختیار داشت.

در دقیقه 34 یوونتوس می توانست توسط آلوارو موراتا به گل اول دست پیدا کند اما ضربه این مهاجم اسپانیایی در آستانه ورود به دروازه آتالانتا توسط مدافع این برگردانده شد. در ادامه نیمه اول نیز یوونتوس عملکرد نسبتا بهتری داشت اما نتوانست دروازه آتالانتا را باز کند تا بازی در انتها 45 دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل تمام گردد.

در نیمه دوم این بود که اولین موقعیت نسبتاً مخم بازی را خلق کرد ؛ جایی که ضربه لوئیس موریل، مهاجم کلمبیایی این تیم، از زاویه ای بسته و با اختلاف کمی از بالای دروازه یوونتوس به بیرون رفت. در دقیقه 64 یوونتوس به یک ضربه آزاد دست یافت اما شوت پائولو دیبالا با اختلاف ناچیز از کنار دروازه آتالانتا عبور کرد تا بازی با همان تساوی بدون گل دنبال گردد.

در دقیقه 70 این بار آتالانتا می توانست از حریف خود پیش بیفتد اما ضربه سر بسیار خطرناک دووان زاپاتا با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه یوونتوس به بیرون رفت. در حالی که بازی به لحظات انتهای خود نزدیک می شد آتالانتا پیروز شد گل فزونی خود را به ثمر برساند. ضربه روسلان مالینوفسکی که به عنوان یار تعویضی به زمین آمده بود بعد از برخورد به الکس ساندرو وارد دروازه یوونتوس شد و بازی با همین نتیجه انتها یافت تا تیم آندره آ پیرلو با خطر جدی از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا روبرو گردد.

آتالانتا 1-0 یوونتوس؛ روسلان مالینوفسکی 87`: شوت از راه دور روسلان مالینوفسکی با برخورد به مدافعان یوونتوس، تغییر جهت داد و وارد دروازه یوونتوس شد.

- میلان می توانست به راحتی دو امتیاز این بازی را از دست بدهد. گاهی اشتباه خط دفاعی میلان باعث شد جنوا واقع به گلزنی نزدیک گردد. از طرفی دیگر در یک صحنه واقعا عجیب، توموری اشتباهات دوناروما را پوشاند تا میلان با کمی خوش شانسی هم شده، همچنان در رده دوم جدول باقی بماند. میلان که از 30 بازی با 63 امتیاز پشت سر اینتر 74 امتیازی در رده دوم جدول قرار داشت، امروز در سن سیرو میزبان جنووا تیم رده 13 سری آ بود. برای روسونری این بازی اهمیت فراوانی داشت و باید سه امتیازش را کسب می کردند. در بازی امروز زلاتان به دلیل محرومیت غایب بود.

میلان بازی را بهتر آغاز کرد و پس از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه دقیقه 13 به گل رسید. روی یک ضربه کاشته، تئو هرناندز پشت توپ نهاده شد ولی ضربه او به دیوار دفاعی برخورد کرد. توپ در ادامه به آنته ربیچ رسید و او هم سرضرب با پای چپ توپ را به کنج دروازه فرستاد تا میلان 1-0 پیش بیفتد. در ادامه یک ضربه لیائو را گلر جنوا برگشت داد تا مانع ثبت دومین گل میلان گردد. جنووا که شجاعانه تر بازی می کرد، دقیقه 37 به گل رسید. روی یک ارسال کرنر ماتیا دسترو مهاجم باتجربه جنووا با ضربه سر دروازه میزبان را گگردد تا با این گل، نیمه نخست 1-1 مساوی به اتمام برسد.

میلان نیمه دوم را هجومی تر و برای زدن گل فزونی آغاز کرد و پس از حملات زیادی که داشت در دقیقه 67 به شکل تصادفی به گل رسید. روی یک ضربه کرنر توپ با برخورد به اسکاماکا وارد دروازه خودی شد تا میلان 2-1 پیش بیفتد. روی این گل پرواز ماریو مانژوکیچ نیز بی تاثیر نبود. پیش از گل میلان جنووا یک فرصت خوب را روی شوت پیاتسا از دست داده بود. دقیقه 86 جنووا چیزی تا زدن گل تساوی فاصله نداشت.

سانتر پاندف را دوناروما نتوانست به خوبی دور کند و درون محوطه جریمه توپ مقابل مازیلو نهاده شد. شوت او را سیمون کیائر مدافع میلان روی خط برگشت داد. در ادامه بهرامی بود که به توپ ضربه زد و این بار توموری توپ را از روی خط دروازه برگشت داد تا در دو مرحله، مدافعان باعث نجات میلان شوند.

میلان 1-0 جنوا | آنته ربیچ دقیقه 13: توپی که به پشت محوطه آمده بود، به خوبی روی پای ربیچ نشست تا این مهاجم کروات شوتی سهمگین روانه دروازه کند.

میلان 1-1 جنوا | ماتیا دسترو دقیقه 37: اشتباه توموری در یارگیری باعث شد ماتیا دسترو به راحتی و در شرایط ایده آل، با ضربه سر دروازه را باز کند.

میلان 2-1 جنوا | جانلوکا اسکاماکا (گل بخودی دقیقه 68): ارسال چالهان اوعلو پس از عبور از مانژوکیچ به پشت اسکاماکا برخورد کرد تا پرین در کمال ناامیدی، باز شدن دوباره دروازه اش را تماشا کند.

- آرسنال با نتیجه 1-1 برابر تیم پایین جدولی فولام متوقف شد. آرسنال که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته امروز در چارچوب هفته سی و دوم لیگ برتر انگلیس میزبان فولام بود که در نهایت این مسابقه با نتیجه 1-1 به انتها رسید. آرسنال کار را بهتر آغاز کرد و در نیمه اول مسابقه چند موقعیت داشت تا دروازه فولام را باز کند اما نتوانست از این فرصت ها استفاده کند.

در حالی که بازی به لحظات انتهای خود در نیمه اول نزدیک می شد توپچی ها توسط دنی سبایوس به گل فزونی دست یافتند اما پس از مراجعه داور به VAR تصمیم بسیار سختگیرانه ای اتخاذ و اعلام شد که باکایو ساکا قبل از به ثمر رسیدن گل در موقعیت آفساید قرار داشته است تا قفل دروازه فولام بسته باقی بماند. در ادامه نیمه اول نیز تغییری در نتیجه حاصل نشد تا دو تیم آرسنال و فولام با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند و خود را برای نیمه دوم آماده نمایند.

بر خلاف انتظار این فولام بود که نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و توانست در دقیقه 59 گل اول را وارد دروازه آرسنال کند. خطای گابریل مدافع برزیلی توپچی ها روی ماریو لمینا، هافبک فولام باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. جوش مایا پشت توپ ایستاد و گلزنی کرد تا نتیجه 1-0 گردد. در ادامه نیمه دوم حملات آرسنال تا لحظات انتهای مسابقه بی نتیجه ماند. با این حال در دقیقه 97 بالاخره کار به تساوی کشیده شد. بعد از یک کش و قوس در محوطه جریمه فولام ادی انکتیا در دهانه دروازه خالی توپ ریباند را تبدیل به گل کرد تا آرسنال در لحظات انتهای بازی شکست را با تساوی عوض نموده باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1600

به "شکست ناامید کننده یوونتوس برابر آتالانتا، پیروزی سخت میلان مقابل جنوا، توقف آرسنال برابر فولام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست ناامید کننده یوونتوس برابر آتالانتا، پیروزی سخت میلان مقابل جنوا، توقف آرسنال برابر فولام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید