نیمی از معابر روستای سیف آباد اسدآباد آسفالت شد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/همدان دهیار روستای سیف آباد شهرستان اسدآباد گفت: با پیگیری بخشداری مرکزی و بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد نیمی از معابر روستای سیف آباد آسفالت شد.

نیمی از معابر روستای سیف آباد اسدآباد آسفالت شد

حامد فروتن در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه با پیگیری های اجرا شده و مستمر کار زیرسازی و جدولگذاری قسمت هایی از روستا که مدت ها دغدغه همه اهالی روستا بود، انجام شد، اظهار کرد: در سال جاری نیز به منظور تکمیل پروژه های عمرانی در این روستا کار زیرسازی و جدولگذاری با همکاری بنیاد مسکن ادامه می یابد.

وی یکی از مهمترین دلایل مهاجرت از روستاها را اشتغال دانست و اضافه کرد: در صورتی که شرایط اشتغال و درآمد را در مناطق روستایی فراهم کنیم، در آینده نزدیک شاهد مهاجرت معکوس به روستا خواهیم بود.

فروتن یکی دیگر از عوامل ماندگاری در روستاها را فراهم آوردن امکانات رفاهی برشمرد و شرح داد: توجه مسئولان به امکانات رفاهی روستاها در سال های اخیر فرایند مهاجرت معکوس را ایجاد کرده که این امر موجب احیاء دوباره روستاهای خالی از سکنه شده است.

وی نامساعد بودن راه های بین مزارع روستای سیف آباد را یکی از مسائل این روستا عنوان کرد و یادآور شد: در رابطه با اصلاح و بهسازی راه های بین مزارع روستا درخواست های مکرری به جهادکشاورزی شهرستان داشته ایم که هنوز ترتیب اثری داده نشده و انتظار است جهادکشاورزی نسبت به مرتفع شدن این مشکل روستا اقدام لازم را انجام دهد.

فروتن در ادامه با اشاره به راه بین روستای موسی آباد و سیف آباد نیز گفت: این راه نیز نیاز به بازسازی و زیرسازی دارد که امید است با توجه به اهمیت موضوع عملیات زیرسازی آن با همکاری اداره مربوطه انجام گیرد.

جابه جایی تیرهای برق، شن ریزی معابر، نصب تابلو در ورودی روستا، ساخت پارک بازی و ... از فعالیت های اجرا شده طی دو سال اخیر در این روستا بود که دهیار روستای سیف آباد به آن اشاره کرد و گفت: درباره شرایط روشنایی معابر سیف آباد با همکاری خوب اداره برق شهرستان و از محل اعتبارات دهیاری لامپ زنی سطح روستا انجام گرفته و خوشبختانه در حال حاضر مسئله ای در رابطه با روشنایی معابر روستا وجود ندارد.

بهسازی معابر روستای پیرشمس الدین در دستور کار دهیاری

حامد فروتن که مسئولیت دهیاری روستای پیرشمس الدین واقع در بخش مرکزی شهرستان اسدآباد را نیز برعهده دارد، در ادامه با بیان اینکه به منظور تردد آسان مردم بهسازی معابر پیرشمس الدین در دستور کار دهیاری واقع شده است، اعلام کرد: در سال گذشته علاوه بر بهسازی، بیش از 50 درصد معابر و خیابان های روستای پیرشمس الدین با همکاری بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد آسفالت شد.

وی گفت: به منظور هدایت آب های سطحی و همچنین رفع مشکل آبگرفتی در سال گذشته عملیات جدولگذاری در بخشی از روستا به اتمام رسیده و سال جاری نیز دهیاری در تلاش است تا ادامه جدولگذاری را در پیرشمس الدین انجام دهد.

فروتن به لایروبی کانال و رودخانه این روستا هم اشاره کرد و یادآور شد: برای عدم تکرار سیل سال گذشته این دهیاری با همکاری امور آب شهرستان نسبت به لایروبی رودخانه روستا اقدام کرد.

دهیار پیرشمس الدین در خاتمه گفت: به منظور افزایش ضریب امنیتی در روستا با همکاری اداره برق معابر و خیابان های این روستا از نعمت روشنایی کامل برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1154

به "نیمی از معابر روستای سیف آباد اسدآباد آسفالت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از معابر روستای سیف آباد اسدآباد آسفالت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید