کاوشگر اینسایت فقط یک سال دیگر زنده می ماند

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، به نظر می رسد لندر اینسایت ناسا تا سال دیگر روی مریخ دوام نمی آورد. این ابزار رباتیک 800 میلیون دلاری در نوامبر 2018 میلادی روی منطقه ای از مریخ به نام Elysium Planitia فرود آمد و از آن موقع تا به امروز بیش از 500 زلزله و بیش از هزار طوفان خاک در مریخ را رصد نموده است. بعلاوه اینسایت به تازگی عملیات سنجش هسته سیاره را شروع نموده بود.

کاوشگر اینسایت فقط یک سال دیگر زنده می ماند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

اما طی 6 ماه گذشته با بحران انرژی روبرو شده زیرا گرد و غبار روی پنل های خورشیدی آن را پوشانده است.

در نقاط دیگری از مریخ که کاوشگرهای ناسا فرود آمده اند، وزش باد گرد و غبار را از روی پنل های خورشیدی پاک می نماید اما این منطقه عاری از باد است. بنابراین تیم اینسایت مشغول آماده سازی خاموش کردن ابزارهای علمی آن هستند تا انرژی بیشتری ذخیره شود. این درحالی است که طی دو ماه آینده فاصله سیاره سرخ تا خورشید هم بیشتر می شود.

با متوقف کردن عملیات های علمی، این ابزار می تواند برق کافی برای گرم نگه داشتن سیستم هایش در شب های سرد مریخ تأمین کند.

اما طبق اطلاعات موجود حتی اگر اینسایت بتواند ماه های سرد پیش رو را پشت سر بگذارد، سطح انرژی آن دوباره از ماه آوریل کاهش می یابد. زیرا احتمالاً تا آن موقع غبار بیشتری روی پنل های لندر می نشیند.

بروس بانرد محقق ارشد این پروژه می گوید: در صورتیکه بازده پنل های خورشیدی به اندازه قابل توجهی بهبود نیابد، مأموریت ما سال آینده خاتمه می یابد.

در حال حاضر 80 درصد پنل های خورشیدی اینسایت با خاک پوشیده شده اند و قابلیت فراوری انرژی آنها از 5 هزار وات ساعت به کمتر از 700 وات ساعت رسیده است.

اما از آنجا که در ماه آگوست، مریخ دوباره به سمت خورشید بر می شود، تیم پروژه اینسایت پیش بینی می نمایند ابزار رباتیک انرژی خورشیدی بیشتری جذب و برق بیشتری فراوری کند تا بتواند سیستم پشتیبانی ابزارهای علمی اش را فعال کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1661

به "کاوشگر اینسایت فقط یک سال دیگر زنده می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر اینسایت فقط یک سال دیگر زنده می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید