گاف عجیب فدراسیون فوتبال خبرساز شد

به گزارش مجله افتخار، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز 20 آوریل (31 فروردین سال جاری) در نامه ای به فدراسیون های آسیایی درخواست کرد تیم های راه یافته کشور ها به فصل آینده مسابقات باشگاهی قاره کهن، مدارک لازم را به این کنفدراسیون ارائه نمایند.

گاف عجیب فدراسیون فوتبال خبرساز شد

AFC در صفحه ای از این نامه، مسئولیت معین سهمیه تیم های حاضر در فصل آینده رقابت ها در کشور هایی که دو فصلِ فوتبالی آن سپری شده، بر عهده فدراسیون کشور مربوطه گذاشته است. باشگاه ها باید مواردی مانند نور استادیوم، اطلاعاتی از باشگاه و رنگ پیراهن تیم خود را ارائه نمایند. مسئله مهم تر، اما بخش دیگری از نامه است که به تاریخ ارائه این موارد اشاره نموده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا، 15 ژوئن (25 خرداد) را به عنوان سرانجام مهلت ارائه مدارک اعلام نموده است؛ یعنی فردا. این در حالی است که فدراسیون فوتبال کشورمان روز گذشته (سه شنبه - 23 خرداد) این فرم را به باشگاه ها داده تا برای تکمیل و ارائه مدارک خود به AFC اقدام نمایند!

در بخش دیگری از نامه AFC آمده: یادآوری می گردد اگر یکی از فرم ها یا مدارک به صورت ناقص ارائه شده یا تا پیش از مهلت معین شده به AFC ارائه نگردد، انجام کار های ورودی تیم های فدراسیون شما پذیرفته نخواهد شد. در صورتی که مسابقات باشگاهی یک فدراسیون بعد از سرانجام مهلت معین شده انتها یابد، فدراسیون مذکور می تواند برای تمدید این مهلت درخواست کند.

اکنون سؤال این است که فدراسیون فوتبال چرا باشگاه ها را 54 روز پس از نگارش نامه از این موضوع آگاه نموده است؟ اگر باشگاه ها نتوانند مدارک خود را در یکی دو روز اخیر تکمیل و ارائه نمایند، شاید به سرنوشت استقلال که از آسیا حذف شده است، دچار شوند.

پیش تر تا 31 فروردین به باشگاه ها مهلت داده شده بود تا مدارک خود را برای صدور مجوز حرفه ای بارگذاری نمایند. کمیته صدور مجوز حرفه ای سپس مدارک باشگاه ها را دریافت و مجوز حرفه ای باشگاه هایِ دارای صلاحیت را صادر کرد. پس از آنالیز مدارک و صدور این مجوز، فدراسیون باید به باشگاه ها اطلاع می داد تا مدارک خود را به AFC ارائه نمایند که این اتفاق تا روز گذشته نیفتاد.

AFC اعلام نموده تنها در یک صورت می پذیرد تیم ها مدارک خود را پس از روز 25 خرداد تکمیل نمایند که آن هم سرانجام یافتن مسابقات کشورها، بعد از این تاریخ است. پس قطعاً درخواست برای تمدید مهلت، چشم داشتن به کرسی های AFC یا سفر به مالزی برای راضی کردن مسئولان AFC نتیجه ای در پی نخواهد داشت؛ اتفاقی که سرپرست باشگاه استقلال درباره آن صحبت نموده بود و احتمالاً به بی حاصل بودن آن واقف است!

کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته با کنار گذاشتن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و عدم صدور مجوز حرفه ای گل گهر سیرجان نشان داد که مسائل را با پادرمیانی حل نمی کند. مهدی تاج هم چندین بار اعلام نموده در صورت تخلف کمیته صدور مجوز حرفه ای در صدور مجوز باشگاه ها، فوتبال ایران سه سال محروم می گردد. آیا باید منتظر حذف سایر تیم های کشورمان از مسابقات آسیایی باشیم یا باشگاه ها مدارک خود را تا فردا تکمیل می نمایند؟

کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای، 6 باشگاه پرسپولیس، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران را دارای شرایط اخذ مجوز حرفه ای دانسته است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2213

به "گاف عجیب فدراسیون فوتبال خبرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف عجیب فدراسیون فوتبال خبرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید