30 کشته در حمله عناصر الشباب در سومالی

به گزارش مجله افتخار، یک مسئول امنیتی سومالی از کشته شدن دستکم 30 نفر در حمله عناصر گروه تروریستی الشباب در این کشور خبر داد.

30 کشته در حمله عناصر الشباب در سومالی

یک مسئول امنیتی سومالی امروز دوشنبه گفت که در حمله عناصر الشباب به شهرکی در استان خودمختار گالمودوگ دستکم 30 نفر کشته شدند.

محمد اوالی افسر ارتش سومالی در گالمودوگ گفت که عناصر الشباب با استفاده از خودروی بمب گذاری شده به یک پایگاه نظامی در شهرک ویسیل واقع در مرکز سومالی حمله کرده و پس از آن درگیری بین این عناصر و نیرو های دولتی و افراد مسلح محلی به وقوع پیوست.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این افسر ارتش سومالی گفت که عناصر الشباب با دو خودروی بمب گذاری شده به این پایگاه حمله کرده و درگیری شدیدی بین آن ها و نیرو های دولتی به وقوع پیوست و به مدت یک ساعت ادامه داشت.

وی افزود که در نتیجه انفجار این دو خودرو، چند خودروی نظامی منهدم شد و افراد مسلح محلی و نیرو های دولتی، اقدام به تعقیب مهاجمان کردند.

به گفته این افسر ارتش سومالی در این حمله 30 نفر اعم از 17 نظامی و 13 غیرنظامی کشته شدند.

گروه تروریستی الشباب از سال 2008 در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تا به امروز عملیات های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهر های سومالی انجام داده و تعداد زیادی از افراد قربانی این حملات شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1672

به "30 کشته در حمله عناصر الشباب در سومالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 کشته در حمله عناصر الشباب در سومالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید