اتاق دبل و تویین چه تفاوتی دارند؟

به گزارش مجله افتخار، شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اتاق دبل و تویین چه تفاوتی دارند؟ برای بسیاری این سردرگمی وجود دارد و گاها این دو اصطلاح را به اشتباه به جای هم به کار می برند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران، می خواهیم تفاوت اتاق دبل و توئین در هتل را دقیق تر توضیح دهیم.

اتاق دبل و تویین چه تفاوتی دارند؟

رزرو ارزان هتل

تفاوت اتاق دبل و توئین در هتل ها

اولین تفاوتی که در رابطه با اتاق توئین و دبل ممکن است متوجه شوید، تفاوت قیمت این دو اتاق است. اتاق های توئین معمولا ارزانتر از اتاق دبل هستند و این به علت آن است که فضای کمتری اشغال می نمایند.

به همین دلیل مسافران باید در مورد تفاوت اتاق دبل و توئین بدانند، به خصوص اگر عامل قیمت برای آنان اهمیت داشته باشد. اگر قیمت برایتان مهم است، اتاق توئین بگیرید، اما اگر فضای بیشتری می خواهید، اتاق دبل بگیرید.

اتاق دبل در هتل به چه معناست؟

اتاق های دبل در هتل ها، اتاق هایی با یک تخت دو نفره بزرگ هستند که گزینه ارزان تری برای زوج ها و خانواده ها محسوب می گردد. در این اتاق ها معمولا به جای دو تخت توئین، یک تخت کوئین وجود دارد.

مزیت اتاق دبل این است که ارزان تر از دو اتاق جداگانه خواهد بود. اتاق های دبل به خصوص برای زوجین و خانواده ها، گزینه مناسب تری محسوب می گردد. اگر کودک همراه دارید، می توانید از هتل در مورد امکان ارائه تخت اضافی با هزینه اضافه تر بپرسید.

گاهی هتل ها تعاریف مختلفی از اتاق دبل دارند، بنابراین بهتر است پیش از رزرو بپرسید که اتاق های دبل هتل مورد نظرتان چگونه هستند. برای مثال، بعضی هتل ها به جای اتاق دبل، از اصطلاحاتی چون اتاق استاندارد یا اتاق دلوکس استفاده می نمایند. بعضی نیز اصطلاحات خاص تری مانند اتاق کوئین اختصاصی یا سوئیت جونیور را به کار می برند. بنابراین قبل از رزرو هتل، به معنای اتاق دبل و قیمت ها توجه کنید.

اتاق توئین در هتل به چه معناست؟

اتاق های توئین دو تخت یک نفره دارند که این تخت ها از یک یکدیگر جدا هستند. البته این مسئله از هتلی به هتل دیگر متفاوت خواهد بود. معمولا اتاق های توئین استاندارد دو تخت یک نفره همراه با تلویزیون، تلفن و ساعت زنگدار دارند. حتی ممکن است یک یخچال کوچک یا مایکروفر هم داشته باشند.

اتاق دبل یا اتاق توئین؟

تخت دبل معمولا بزرگتر از دو تخت یک نفره است که کنار هم قرار گرفته اند، در حالی که اتاق های توئین دو تخت یکنفره دارند.

مزیت اتاق های توئین این است که این امکان وجود دارد که دو نفر در یک اتاق اما در تخت های جداگانه بخوابند، اما این امکان در اتاق های دبل همواره امکانپذیر نیست.

اتاق های دبل، ممکن است فضا و حریم خصوصی بیشتری ارائه دهند. با این حال، قیمت اتاق های توئین ارزانتر از اتاق های دبل است. تفاوت های اصلی اتاق های توئین و دبل را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

قیمت اتاق

همانطور که گفتیم، اتاق های توئین ارزانتر از اتاق های دبل هستند، زیرا به جای یک تخت، دو تخت دارد. البته قیمت گذاری اتاق ها بر اساس هتل و موقعیت آن می تواند متفاوت باشد. بهتر است پیش از رزرو قیمت را با هتل چک کنید. اگر بودجه محدودی دارید، اتاق توئین گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید، اتاق های دبل فضا و آزادی بیشتری برایتان فراهم می نماید.

میزان اتاق

یکی دیگر از تفاوت های اتاق های توئین و دبل در میزان آنهاست. اتاق های توئین معمولا کوچکتر از اتاق های دبل هستند. اگر تنها سفر می کنید، اتاق توئین برای شما مناسبتر است، اما اگر زوج هستید یا با خانواده سفر می کنید، اتاق دبل بهتر است.

نوع تخت

تفاوت دیگر اتاق دبل و اتاق توئین در هتل، نوع تختخواب این اتاق هاست. اتاق های دبل معمولا یک تخت کینگ سایز دارند، ولی اتاق های توئین دو تخت یک نفره دارند. اگر با تقسیم جای خواب خود با همراهتان مسئله ای ندارید، اتاق دبل بگیرید، اما اگر می خواهید روی تخت جداگانه بخوابید، اتاق توئین برایتان بهتر است.

امکانات

ممکن است تفاوت های اندکی در ارائه امکانات بین اتاق دبل و توئین وجود داشته باشد. برای مثال، اتاق های توئین ممکن است به جای یک میز پایتختی، دو میز داشته باشند، یا به جای یک آباژور، دو آباژور داشته باشند. گرچه این مورد هم ممکن است در هتل های مختلف، متفاوت باشد و بهتر است آن را چک کنید.

ستاره هتل

معمولا هتل ها با ستاره کمتر، اتاق های توئین دارند، ولی هتل های با ستاره بیشتر، اتاق های دبل دارند. زیرا اتاق های توئین کلاسیک تر به نظر می رسند و به میزان اتاق های دبل لوکس نیستند. اگر دنبال گزینه لوکس تر می گشت، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و اتاق دبل بگیرید.

برای مثال، یک هتل پنج ستاره ممکن است فقط اتاق های دبل داشته باشد، در حالی که یک هتل 2-3 ستاره، می تواند هم اتاق دبل و هم اتاق توئین در اختیار مسافران قرار دهد.

انتخاب شما چیست؟

چه تنها سفر کنید، چه با دوستان و خانواده، مهم است که مواردی را در سفر خود در نظر بگیرید و از قبل برنامه ریزی کنید. یکی از این موارد، علاوه بر انتخاب هتل، انتخاب اتاق است. هزینه، راحتی، امکانات و … معیارهایی هستند که در انتخاب نوع اتاق تاثیرگذارند. با توجه به مطالبی که در این مطلب گفته شد، حال می توانید تشخیص دهید کدام نوع اتاق برایتان مناسبتر است؛ با این حال، همانطور که گفتیم، باید از هتل موردنظر اطلاعات دقیق تر را کسب کنید.

در تجربه های سفر شما، کدام نوع اتاق بهتر و مناسبتر بوده است؟

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2082

به "اتاق دبل و تویین چه تفاوتی دارند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتاق دبل و تویین چه تفاوتی دارند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق دبل و تویین چه تفاوتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید