احداث کتابخانه در منطقه ها روستایی شهرستان سردشت لازم است

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، نشست هم اندیشی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان سردشت با حضور کارشناسان مربوطه و بخشداران بخش مرکزی و ربَط به منظور آنالیز مسائل کتابخانه های عمومی استان برگزار گشت.

احداث کتابخانه در منطقه ها روستایی شهرستان سردشت لازم است

لقمان خسرو پورآذر، فرماندار سردشت با اشاره به نبود کتابخانه استاندارد در شهر سردشت خواهان توجه ویژه مسئولین به این شهرستان شد و گفت: علیرغم احتیاج مبرم شهروندان، پروژه احداث کتابخانه عمومی ابن سینا اجرا نشده و با جدیت پیگیر اعتبارات آن خواهیم بود.

خسروپور گفت: شهرستان سردشت شهری مرزی و شهیدپرور بوده و ویترین جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 285 روستاست، اضافه نمود: احداث کتابخانه روستایی در منطقه ها روستایی امری لازم است.

معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی نیز ضمن ارائه گزارشی از شرایط کتابخانه های شهرستان گفت: در این شهرستان 3 کتابخانه در حال فعالیت هستند که در ایام شیوع بیماری کرونا با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و اجتماعی ارتباط مخاطبان با کتابخانه ها را حفظ نموده و با جدیت فعالیت های کتابخانه ای را به انجام رسانده اند.

وی اضافه نمود: استانداردهای کتابخانه ای احتیاج به فضای کتابخانه ای بیشتر در این شهرستان را نشان می دهد؛ با توجه به حکم تخریب کتابخانه ابن سینا، این کتابخانه هم اکنون در ساختمان استیجاری مستقر بوده و به علت کمبود اعتبار، پروژه بازسازی این کتابخانه تکمیل نشده است.

معصومی ادامه داد: کتابخانه، نماد فرهنگی هر شهر است و با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی این شهرستان، راه اندازی کتابخانه مناسب از اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان است.

وی با اشاره به تعداد روستاهای سردشت و با بیان اینکه این شهرستان پس از شهرستان ارومیه، بیشترین تعداد روستا را دارد، با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان، خواهان همکاری سازمان ها و ارگان های شهرستان برای اختصاص فضا به کتابخانه روستایی شد و اعلام آمادگی کرد در صورت تأمین مکان مورد نظر، اداره کل کتابخانه های عمومی استان در کمترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام خواهد نمود.

اجاره ساختمانی به وسیله شهرداری جهت ایجاد قرائتخانه، فعالیت دو شیفت کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان، اختصاص ساختمان جهت ایجاد کتابخانه در روستاهای پرجمعیت به وسیله بخشداری، رایزنی با شهرداری در مورد ایجاد کتابخانه سیار از مهمترین مصوبات جلسه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1938

به "احداث کتابخانه در منطقه ها روستایی شهرستان سردشت لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث کتابخانه در منطقه ها روستایی شهرستان سردشت لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید