اسلحه آذری در دست قلعه نویی

به گزارش مجله افتخار، این روزها قراردادهای غیرحرفه ای در لیگ برتر مسائل زیادی را برای باشگاه ها به وجود آورده است. از اتفاقاتی که برای تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس رخ داد تا بازیکنانی که به راحتی از لیگ می روند.

اسلحه آذری در دست قلعه نویی

به گزارش خبرنگاران ، اکبر منتشلو ، این روزها قراردادهای غیرحرفه ای در لیگ برتر مسائل زیادی را برای باشگاه ها به وجود آورده است. از اتفاقاتی که برای تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس در خصوص جدایی نابهنگام بازیکنان رخ می دهد، گرفته تا بازیکنان جوانی که بدون هیچ ثمری تیم های لیگ برتری را ترک و به سایر باشگاه های داخلی و خارجی ملحق می شوند. هنوز استقلال با جدایی چند بازیکنش در انتها فصل گذشته دست و پنجه نرم می نماید و با وجود گذشت هشت هفته از لیگ برتر نتوانسته خود را جمع و جور کند. پرسپولیس هم همین وضعیت را دارد و در طول دو سه سال اخیر به راحتی بازیکنانش را از دست داده و باشگاه نتوانسته کاری در خصوص جدایی بازیکنان انجام دهد.

این همه ضرر این باشگاه های لیگ برتری از جدایی بازیکنان نیست، این باشگاه ها حتی درمواقعی با شکایت بازیکن روبرو گردیده و طعم تلخ محرومیت را هم چشیدند. باشگاه های دیگر مثل سایپا، استقلال خوزستان، پیکان، ذوب آهن و... هم که معمولاً در پرورش استعدادهای فوتبال نقشی دارند، هیچ گاه نتوانستند از کاشته هایشان به خوبی استفاده نمایند و همه این ها به خاطر قراردادهای غیر حرفه ای ، منابع اندک باشگاه برای جذب بازیکن ، رقابت غیرحرفه ای و گاهی مغرضانه در جذب بازیکن و... بوده که همچنان به باشگاه آسیب می رساند. از یک طرف باشگاه ها از کاشته هایشان به خوبی بهره نمی گیرند و از طرف دیگر باعث رونق دریافت دلالی و حتی رقابت مضر در بین باشگاه ها و افزایش قیمت برخی بازیکنان بی کیفیت می گردد.

همین دو سال پیش بود که باشگاه ذوب آهن با شکایت از شکاری کوشش کرد آب رفته را به جوی برگرداند، اما شکایت آنها از رضا شکاری و باشگاه روسی به جای نرسید و کوشش های آذری هم بی فایده بود.اما صد حیف که همچنان از این موارد درس گرفته نمی گردد و متاسفانه بسیاری از باشگاه ها بدون هیچ سودی، پله ترقی اما بی منفعت، برای بازیکان داخلی و خارجی گردیده اند.

در ابتدای فصل گذشته با حضور امیر قلعه نویی در ذوب آهن، بازیکنی برزیلی به این تیم پیوست که حاشیه های زیادی را برای باشگاه ذوب آهن ایجاد کرد. کی روش استنلی سوارز با بازی در لیگ دسته دوم و سوم برزیل به ذوب آهن پیوست و طبق آیین نامه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال نمی توانست برای ذوب آهن در لیگ برتر به میدان برود. به همین خاطر آذری مدیرعامل ذوب آهن کوشش زیادی کرد تا توانست مجوز این بازیکن را برای بازی در ذوب آهن از فدراسیون فوتبال بگیرد. آذری از همه توان در فدراسیون فوتبال بهره گرفت و کوشش کرد تا این بازیکن را که گفته می شد بازیکن خوبی است، به خدمت تیمش در آورد. در نهایت بعد از محرومیت دو سه هفته ای کی روش، این بازیکن برای ذوب آهن به میدان رفت.

فارغ از مبلغ قرارداد این بازیکن با ذوب آهن، اگر این بازیکن با باشگاه دیگری قرارداد بسته بود، شاید هیچ گاه نمی توانست در لیگ برتر کشورمان به میدان برود. اما همه کوشش ها آذری به 21 بازی و 9 گل زده کی روش برای ذوب آهن، ختم شد. چرا که این بازیکن بعد از انتها بازیهای فصل گذشته و با جدایی قلعه نویی از ذوب آهن، از این تیم جدا و به سپاهان پیوست.

کی روش اسلحه ای بود که آذری با صرف هزینه و اعتبار زیاد او را برای تیمش به خدمت گرفته بود، اما او حالا اسلحه را در دست امیر قلعه نویی در سپاهان است که حتی به ذوب آهن هم رحم نمی نماید. استنلی حالا با به ثمر رساندن 4 گل در هشت بازی، فعلا آقای گل لیگ است که به نظر می رسد روزهای بهتری را هم در پیش رو داشته باشد که احتمالا حداقل خوشایند آذری و دیگر مسئولان ذوب آهن نباشد.

کی روش استنلی حتی ممکن بود سر از تیم های حوزه خلیج فارس در بیاورد مثل اتفاقی که برای تیام در استقلال و یا بازیکنان خارجی رخ داد. با این اوصاف به نظر می رسد که باشگاه های لیگ برتری، ضمن اینکه نباید برای جذب بازیکن به رقابت منفی بپردازند و باعث بالا رفتن قیمت ها شوند، باید در بستن قرارداد با بازیکنان هم کمی حرفه ای تر عمل نمایند تا بتوانند حداکثر بهره برداری از بازیکنان، بخصوص بازیکنانی که در این باشگاه پرورش یافته اند، داشته باشند.

9- یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 58

به "اسلحه آذری در دست قلعه نویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلحه آذری در دست قلعه نویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید