راهنمای سفر به برلین

به گزارش مجله افتخار، هرآنچه هنگام سفر به برلین باید بدانید

با توجه به موفقیت مالی آلمان، تیم فوتبال فوق العاده آن (که قهرمان جام دنیای سال 2014 شد)، صدراعظم این کشور (که نقشی حیاتی معادلات منطقه ای ایفا می نماید) و سایر موارد، می توان ادعا کرد که آلمان دوران رشد و تعالی خود را طی می نماید. در حالی که تاریخ این کشور در قرن بیستم و جنگ های دنیای بسیار ناامیدنماینده است، آلمان اکنون مظهر شکیبایی، عدالت و رفاه و قدرت در سراسر دنیا است و مردم به جای آنکه مانند قبل از آن فراری باشند، روز به روز بیشتر به این کشور گرایش پیدا می نمایند و تقاضای سفر به برلین همچنان افزایش می یابد. می خواهیم هر آنچه که برای سفر به برلین احتیاج دارید را در اختیارتان قرار دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به برلین

موقعیت جغرافیایی

برلین مرکز کشور آلمان است و بزرگ ترین شهر این کشور هم هست. مساحت این شهر 899 کیلومتر مربع است و حدود 25 درصد مساحت آن را جنگل و درخت تشکیل داده است. کشور آلمان از سمت شمال با دریای شمال و دانمارک، از جنوب با سوییس و اتریش، از شرق با جمهوری چک و لهستان و از غرب با فرانسه، بلژیک و هلند مرز دارد.

مختصری از تاریخ

شهر برلین امروزه شهری پیشرفته است که یکی از متنوع ترین محیط های شهری را در قاره اروپا دارد. با این حال این شهر در سال های 1949 تا 1989 در جریان جنگ های جهانی به دو قسمت برلین غربی و شرقی تقسیم شد و دیواری بزرگ بین این دو قسمت کشیده شد، در آن دوران برلین تاریخ بدی را پشت سر می گذاشت تا این که با فرو ریختن این دیوار، دوباره امید به این شهر برگشت.

برلین، مرکز و نماد آلمان هنرمندان، افراد خلاق، کارآفرینان، صاحب نظران است و همه آن ها این شهر را خانه خود می دانند. این تنوع باعث می گردد که دیگر نتوان برلین را شهری محدود نامید.

اما وقتی از برلین تماشا می کنید، شاهد تاریخ شنماینده آن خواهید بود، مانند دیوار برلین و یا قصر برلین. علیرغم این، تغییرات اخیر برلین را تبدیل به یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد گردشگری برای جوانان نموده است. علاوه براین، برلین تعداد زیادی جاذبه های دیگر مانند پارک تیرگاردن و یا پارک ویکتوریا دارد و مجموعه ای از موزه ها و گالری های بی نظیری را نیز در خود جای داده است. مهم نیست که علاقه شما به چه موضوع و یا تفریحاتی است، در طول سفر به برلین هرگز وقت خالی پیدا نخواهید کرد و هرگز کمبود جاذبه های تماشای در این شهر را حس نمی کنید و این راهنمای سفر آن را به شما اثبات خواهد نمود.

هرساله رویدادها و فستیوال های مختلف و مهمی هم در این شهر برگزار می گردد، مانند کارناوال کولتورن که هرساله در نزدیکی های عید پاک، تنوع و گوناگونی را در این شهر جشن می گیرد.

اطلاعات کلی

زبان: زبان رسمی در این شهر آلمانی است ولی تسلط شما به زبان انگلیسی در سفر به برلین برایتان مفید خواهد بود.

واحد پول: پول رایج در برلین یورو است. هر یورو برابر با 1.2 دلار آمریکا است.

فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی تگل

برق: ولتاژ برق استاندارد در شهر برلین ولتاژ 230 ولت است و دو شاخه ها و کلیدها از نوع F است.

شماره های اضطراری: پلیس: 110- آمبولانس: 112

آب و هوا و برترین زمان برای سفر به برلین

ماه ژوئیه (تیر-مرداد) گرم ترین ماه سال برای سفر به برلین است و میانگین دما در این ماه به 18 درجه سانتی گراد می رسد و ژانویه (دی-بهمن) هم سردترین ماه سال است که میانگین دما در طی آن حداکثر -1 درجه خواهد بود.

تابستان ها روح زندگی در این شهر بیشتر دمیده شده است و تا ماه های مِی و اکتبر هم ادامه دارد، چراکه در طول این مدت جشن های فراوانی در محیط های باز شهری برگذار می گردد و فستیوال های خیابانی متعددی هم در این شهر انجام می شوند. بعد از تابستان، برترین زمان برای بازدید از برلین در کریسمس و ایام سال نو است که می توانید در بازارهای فصلی حضور پیدا کنید و از تماشای آتش بازی های مختلف لذت ببرید.

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه حمل و نقل: آلمان با دو ویژگی شناخته می شوند: کارآمدی و وقت شناسی، که این دو ویژگی با هم مرتبط هستند. نمود این دو ویژگی را می توانید در سیستم حمل و نقل آن ها هم مشاهده کنید که قطارها، ترن ها و اتوبوس های آن ها در تمام 24 ساعت روز فعال هستند. قیمت حداقل بلیط حمل و نقل در این شهر از 1.75دلار آغاز می گردد و بسته به مسافت و نوع وسیله حمل و نقل متفاوت خواهد بود.

تا سقف 100 یورو در روز (مقرون به صرفه):

اقامت در خوابگاه یا اتاق مشترک (شبی 10-30 یورو)؛ غذا کباب دونر (3-4 یورو)؛ بازدید از اماکن (5-15 یورو) ؛ بلیط یکروزه حمل و نقل عمومی (7 یورو)

100 تا 200 یورو در روز (میانه):

اقامت در آپارتمان خصوصی یا اتاق دابل (80-120 یورو)؛ ناهار (25-40 یورو)؛ تور با راهنما (10-20 یورو)؛ ورودی موزه ها (20 یورو)

200 یورو و بیشتر در روز (لوکس):

آپارتمان مجلل یا اتاق دابل در برترین هتل ها (حداقل 160 یورو)؛ ناهار مفصل (70 یورو) ؛ حمل و نقل خصوصی (25 یورو) و هزینه بازدید از اماکن (50-80 یورو)

نحوه انعام دادن

  • در هتل ها حدود 1 الی 2 یورو در روز
  • در رستوران ها برای خدمات خود حدود 5 الی 10 درصد صورت حساب
  • در کافه ها حدود 5 الی 10 درصد برای هزینه اجاره میز. برای خود خدمات ارائه شده انعامی داده نمی گردد.
  • در تاکسی ها حدود 10درصد تا رند شدن مبلغ به یک یورو کامل

شکم گردی در مقصد

اشنیتزل: اشنیتزل یکی از محبوب ترین غذاهای آلمانی ها و برش هایی از گوشت گوساله است که در مخلوطی از آرد و تخم مرغ قرار گرفته است. بعد از آن این تکه گوشت را روی روغن سرخ می نمایند، گاهی هم فیله مرغ را به جای گوشت قرمز استفاده می نمایند.

پنیر Milbenkäse: آلمانی ها و هلندی ها به درست کردن پنیرهای خوشمزه معروف هستند. یکی از پر طرفدارترین پنیرهای جهان که مخصوص کشور آلمان است، پنیر Milbenkäse نام دارد. البته شما می توانید این پنیر را در برلین و یا در منطقه ها دیگر آلمان بخورید، با این حال فقط در شهر زاکسن آنهالت فراوری می گردد.

مالتاشن: مالتاشن در واقع تکه هایی از گوشت قرمز است که در خمیری نازک مثل پاستا گذاشته می گردد و طعم خیلی خوبی دارد و از آن دست غذاهایی است که در سفر به برلین باید امتحان کنید.

بعضی از مهم ترین جاذبه های برلین

دروازه براندنبورگ

این دروازه که در بین سال های 1788 تا 1781 ساخته شد، در زمان جنگ سرد نمادی از تفرقه و تقسیم بود، ولی پس از فروریختن دیوار برلین نشانگر اتحاد و همدلی آلمانی ها است و یکی از نمادین ترین بخش های آلمان به شمار می رود. از نظر معماری، دروازه براندنبورگ یکی از ابتدایی و مجذوب نماینده ترین نمونه های ساختمان های نئوکلاسیک در آلمان به شمار می رود.

رایسش تاگ

در طول تاریخ این ساختمان به آتش کشیده شد، در آن بمب گذاری شد، بازسازی و تحکیم ساخته شد در نهایتاً تبدیل به خانه مدرن مجلس آلمان شد. رایسش تاگ که اکنون یکی از نمادی ترین ساختمان های آلمان است، در سال 1894 به وسیله نورمن فاستر ساخته شد. برجسته ترین ویژگی این ساختمان که گنبد شیشه ای پر زرق و برق آن است، امکان تماشای چشم انداز 360 درجه شهر برلین را برای شما مقدور می نماید. دسترسی به این ساختمان رایگان است، ولی به دلیل شلوغی و تعداد بالای بازدیدنمایندگان، بهتر است که از روز قبل رزرو آنلاین انجام دهید. نباید فراموش کنید که کارت شناسایی را هنگام بازدید به همراه داشته باشید. در بالای ساختمان می توانید از راهنماهای صوتی رایگان بهره ببرید و اطلاعاتی را در خصوص ساختمان، منظره ها و کار مجلس به دست بیاورید.

دیوار برلین

بازدید از دیوار برلین علاوه بر مجذوب نمایندهیت و شهر گردی، تفکر و تعمل را برای شما به همراه خواهد داشت. این دیوار به طول 1.4 کیلومتر در شهر برلین قرار گرفته است و قسمتی از دیوار برلین اصلی است. در طول راستا راهنما های مختلف، پنل ها و بخش های چند رسانه ای مختلفی وجود دارند که اطلاعتی را به شما در خصوص ظاهر اولیه این دیوار و اینکه این دیوار در زمان خود چگونه زندگی در آلمان را به دو بخش تقسیم نموده بود ارائه می نمایند.

موزه پرگامون

در موزه پرگامون عجایب مختلف زیادی خواهید دید. اتاق های این موزه پر از تاثیرگذارترین و زیباترین آثار و گنج های جهان است. این موزه نشانگر تاریخ بزرگ غرب باستان است و مجموعه هایی را در خود جای داده است که در هیچ جای دیگر نمی توانید امثال آن ها را مشاهده کنید. نام این موزه با الهام از یک شاهکار هلنیستی و شهر پرگامون انتخاب شده است. این موزه تاثیرگذار از شما دعوت می نماید تا قدم در تاریخ 2000 ساله آن بگذارید. ناگفته نماند که اثار مختلف ایرانی مانند قالی های نفیس ایرانی و نقش سه نیزه دار ایرانی در این موزه نگهداری می شوند.

جزیره موزه

جزیره موزه برلین یک شاهکار هنری است. بنایی با عظمت که پنج موزه با معروفیت جهانی مختلف را در خود جای داده است. آثار چشمگیری مانند محراب پرگامون و دروازه ایشتار در این مجموعه قرار دارند. پنج موزه ای که در این جزیره قرار دارند شامل: موزه پرگامون، موزه بوده، موزه نئوس، موزه آلتز و گالری ملی قدیمی آلمان می گردد.

بازدید از جزیره موزه برای افراد زیر 18 سال رایگان است و هزینه بلیط معمولی 18 یورو است.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1931

به "راهنمای سفر به برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید