اعتراضات گسترده ضد مقررات کرونایی در فرانسه و ایتالیا

به گزارش مجله افتخار، روز گذشته شهروندان ایتالیایی و فرانسوی برای چندمین هفته متوالی در شهرهای مختلف به خیابان ها آمدند و علیه مقررات کرونایی اعمال شده از طرف دولت های خود اعتراض کردند.

اعتراضات گسترده ضد مقررات کرونایی در فرانسه و ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، مجدداً هزاران فرانسوی علیه قواعد کرونایی سختگیرانه در کشورشان به خیابان ها آمدند و اعتراضات گسترده ای را برگزار کردند. این اعتراضات به خصوص علیه طرح واکسیناسیون اجباری برای کادر بهداشت و درمان و تشدید مقررات برای واکسینه نشده ها بود.

روز گذشته برای هفتمین هفته متوالی ده ها هزار فرانسوی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و علیه مقررات کرونایی اعتراض کردند. آن ها بعلاوه علیه طرح گذر سبز سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن در فرانسه که از طرف دولت اعمال شده است اعتراض داشتند.

بر این اساس تنها افراد واکسینه شده، بهبودیافته از کرونا و یا کسانی که تست منفی کرونا دهند می توانند از بسیار اماکن تفریحی و تاریخی در این کشور بازدید نمایند. شرکت نمایندگان در اعتراضات گسترده در پاریس، مرکز فرانسه شعار آزادی و مقاومت سر می دادند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه حدود 160 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند و پلیس از دستگیری 16 معترض و زخمی شدن 3 نیروی پلیس در جریان این اعتراضات اطلاع داد.

از اواسط ماه جولای هر هفته شنبه ها ده ها هزار نفر از شهروندان فرانسوی به خیابان ها می آیند و علیه مقررات کرونایی اعمال شده از طرف دولت اعتراض می نمایند.

به نوشته روزنامه وینر سایتونگ هزاران شهروند ایتالیایی هم در شهرهای مختلف این کشور علیه طرح گذر سلامت اعمال شده از طرف دولت اعتراض کردند.

ازآن جایی که دولت ایتالیا از چهارشنبه آینده مقررات تشخیص واکسیناسیون و تست های کرونا در این کشور را توسعه می دهد در شهرهای مختلف ایتالیا روز گذشته تجمعات گسترده ای علیه این طرح در بعضی شهرها برگزار گردید. هزاران نفر در شهرهای رم، میلان، بولونیا، تورین و ناپل به خیابان ها آمدند.

معترضان در رم شعار آزادی آزادی سر می دادند و علیه دیکتاتوری سلامت شعار می دادند. معترضان به دولت ایتالیا به نخست وزیری ماریو دراگی فحش می دادند.

دولت ایتالیا از 6 آگوست برای رفتن به رستوران، سینما، تئاتر، موزه و استخر و بسیاری اماکن دیگر ارائه یک گذر سبز سلامت را که در آن نشان می دهد فرد واکسینه شده، از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونایی که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد لازم دانسته است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1726

به "اعتراضات گسترده ضد مقررات کرونایی در فرانسه و ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات گسترده ضد مقررات کرونایی در فرانسه و ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید