اقامتگاه های دولتی، رقیب جدی هتل ها

به گزارش مجله افتخار، در سال 97 میزان حضور گردشگران خارجی در کشور با رشد چشمگیر به 7.8 میلیون نفر رسیده که این رقم در سال 96 - 4.7 میلیون نفر بوده است.

اقامتگاه های دولتی، رقیب جدی هتل ها

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ساخت اقامتگاه های دولتی را ممنوع دانست و گفت: اقامتگاه های دولتی به رقبای هتل ها تبدیل شده اند.

علی اصغر مونسان در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در رامسر اضافه نمود: ایجاد اقامتگاه توسط دستگاه های دولتی تحت هر عنوانی خلاف است و در چند روز گذشته مکاتبه ای هم با معاون اول رئیس جمهور برای ورود دستگاه های نظارتی در این زمینه اجرا شده است.

وی با اشاره به اعتقاد رئیس جمهور مبنی بر اینکه اقامتگاه های دولتی به عنوان سرمایه قفل شده، ادامه داد: ادامه این روند خلاف، تهدیدی برای گردشگری محسوب می گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: این آمار اوج گردشگری خارجی در کشور محسوب می گردد ضمن اینکه سفرهای داخلی هم به نسبت زیادی رو به رشد است.

مونسان با بیان اینکه 1900 پروژه در سطح کشور در حال احداث است، گفت: خوشبختانه تعداد موافقت اصولی صادره شده در حوزه گردشگری نشان دهنده رونق این بخش هست.

وی همچنین با بیان اینکه با اعتبارات یک سازمان کوچک امکان رسیدگی به تمام امور گردشگری نیست، گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار گردشگری باید از همه ظرفیت های بخش خصوصی بهره برداری کرد، چرا که یک سازمان به تنهایی نمی تواند در این زمینه پیروز باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به تامین زیرساخت هایی نطیر هتل را نقطه امید گردشگری پرحجم در مقایسه با گردشگری انفرادی دانست و اضافه نمود در دولت تدبیر و امید 6 هتل در مازندران در حال ساخت است که یک هتل به زودی به بهره برداری می رسد.

مونسان تاکید نمود: مدیران مازندران باید با همکاری دستگاه ها به اهداف گردشگری برسند و مهمتر از همه باید از ظرفیت های گردشگری در مازندران به صورت تورهای گردشگری پر حجم بهره برداری کرد.

وی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت نیرو اضافه نمود: با دستور رئیس جمهور تفاهم نامه ای با وزارت نیرو برای بهره گیری از فصای منابع آبی، سدها و آب بندان ها منتعقد شده که بتوانیم با استفاده از این ظرفیت ها در جهت گسترش گردشگری گام برداریم.

مونسان با بیان اینکه سازمان با ارتقای خانه مسافرها موافق نیست، گفت: باید از ادامه پدیده خانه مسافرها مقابله کرد، چرا که باید مسافران و گردشگران را به اقامتگاه های رسمی سوق داد.

وی در ارتباط با باغ 33 هکتاری شهرستان رامسر هم گفت: براساس طرحی که از قبل آماده شده از همین فردا امکان بهره برداری از فصای باغ برای عوامل اجرایی شهرستان وجود دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین با اشاره به ارتقای فرودگاه رامسر گفت: ارتقای این فرودگاه نقش مهمی در توسعه گردشگری غرب مازندران دارد و حمل و نقل هوایی در این منطقه باید در اولویت شهرستان رامسر باشد.

مونسان همچنین در مورد تامین زیرساخت های جنگل دالخانی و نیز قلعه مارکو گفت: به زودی اقدامات لازم برای برطرف موانع پیش روی این بخش و بهره مندی از این ظرفیت گردشگری رامسر برداشته می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 249

به "اقامتگاه های دولتی، رقیب جدی هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های دولتی، رقیب جدی هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید