امیدهای ایران از صعود به جمع 4 تیم برتر باز ماندند

به گزارش مجله افتخار، تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان مردان آسیا با شکست مقابل تیم ملی اندونزی از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

امیدهای ایران از صعود به جمع 4 تیم برتر باز ماندند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا در حالی امروز (یکشنبه) ششمین روز خود را سپری کرد که تیم ملی امید کشورمان در دیداری حساس و سرنوشت ساز به مصاف تیم ملی اندونزی رفت.

شاگردان خوان سیچلو از ساعت 19 به وقت محلی و 16 و 30 به وقت ایران به مصاف تیم ملی اندونزی که از حضور هواداران خود در سالن بهره می برد، رفتند و با قبول شکست 3 بر 2 مقابل این تیم از رسیدن به نیمه نهایی باز ماندند.

خوان سیچلو در این مسابقه برای آغاز، از ترکیب همیشگی خود استفاده کرد. حمید حمودی، رحمان تقی زاده، سلیم چپرلی، امین اسماعیل نژاد، محمد دلیری، سعید جواهری توانا و سهند الله وردیان بازیکنانی بودند که در آغاز این مسابقه برای ایران به میدان رفتند. برتری تیم ملی ایران در ست نخست از همان ابتدا وجود داشت. بازیکنان ایران نمایش خوبی داشتند و در امتیاز 8 بر 6 به اولین وقت استراحت فنی مسابقه رفتند. دریافت بازیکنان ایران در این ست و در برخی دقایق با مشکلاتی همراه بود اما برتری ایران در تمام طول ست حفظ شد.

دومین وقت استراحت دو تیم در امتیاز 16 بر 13 و با سه پوئن بیشتر برای ایران انجام شد. این برتری سه امتیاز در ادامه و با حملات خوب بازیکنان ایران که دفاع اندونزی را از کار انداخته بود به عدد 5 رسید. تا جایی که سرمربی تیم ملی اندونزی تقاضای وقت استراحت کرد تا روند امتیاز گیری بازیکنان ایران را متوقف کند. در نهایت تیم ملی امید والیبال ایران توانست با حساب 25 بر 18 برنده ست نخست شوند.

بازیکنان تیم امید ایران در ست دوم این مسابقه آغازی طوفانی داشتند. هر چند بازیکنان اندونزی در تلاش بودند پا به پای ایران پیش بروند و در امتیاز 11 هم بازی را به تساوی کشاندند اما تذکرات سیچلو در وقت استراحت باز هم برتری را به تیم ایران بازگرداند. ایران 18 بر 15 پیش بود که سیچلو آقچه لی و قلعه قوند را به میدان فرستاد. در ادامه اسماعیل مسافر هم به میدان آمد. ایران 21 بر 18 از حریفش پیش افتاده بود. در نهایت تیم ملی امید ایران در این ست هم پیروز به شکست دادن اندونزی شد و 25 بر 18 ست دوم را به سود خود تمام کرد.

خوان سیچلو برای سومین ست دیدار مقابل اندونزی تغییراتی دیگر در ترکیب تیمش ایجاد کرد. مهرداد شیبانی در این ست از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار داشت. بازیکنان اندونزی که دو ست قبلی را از دست داده بودند در این ست به دنبال پیروزی بودند و آغاز بهتری نسبت به تیم ایران داشتند. 6 بر 3 برتری با اندونزی بود که سیچلو وقت استراحت تقاضا کرد و نکات لازم را به بازیکنانش یادآور شد. دو تیم در امتیاز 7 برابر شدند. تیم ایران در این ست اشتباهاتی داشت و موجب شده بود اندونزی باز هم پیش بیفتد. این تیم که از حمایت هوادارانش بهره می برد چند امتیاز پیاپی گرفت و 14 بر 11 پیش افتاد. با این حال بازیکنان ایران نتیجه را در امتیاز 14 به تساوی کشاندند و در ادامه توانستند از اندونزی پیش بیفتند.

زمانی که ایران 21 بر 19 پیش افتاده بود سرمربی اندونزی وقت استراحت تقاضا کرد. دو دفاع عالی از بازیکنان اندونزی بار دیگر نتیجه را به تساوی کشاند. تیم ملی ایران این ست را در نهایت 25 بر 23 واگذار کرد تا بازی 2 بر یک شود.

سه امتیاز ابتدایی ست چهارم را تیم اندونزی تصاحب کرد. دو تیم اما در امتیاز 4 برابر شدند. جو سالن مسابقه به شدت به سود اندونزی بود و تماشاگران حاضر در سالن بی وقفه تیم شان را تشویق می کردند. دو تیم در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران راهی اولین وقت استراحت فنی شدند. تیم اندونزی در این ست هم تیم جنگنده ای نشان داد و با تسلط بازی کرد. با این حال برتری با بازیکنان ایران بود تا جایی که در امتیاز 16 بر 13 به سود ایران به دومین وقت استراحت رفتند.

امتیاز هفدهم ایران را جواهری روی یک آبشار تماشایی بدست آورد و اختلاف امتیاز را به عدد 4 رساند. مسافر بنا به صلاحدید سیچلو جانشین چپرلی شد. اندونزیایی ها اختلاف امتیاز را به عدد یک رساندند و نتیجه 17 بر 16 شد. سیچلو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. قلعه قوند و اسماعیل پور به زمین آمدند و جانشین حمودی و اسماعیل نژاد شدند.

بازی در امتیاز 19 به تساوی رسید و برتری 21 بر 20 بازیکنان اندونزی بار دیگر سیچلو را مجاب به دریافت وقت استراحت کرد. بازی در دقایق پایانی ست با هیجان بسیار زیادی دنبال می شد. هر دو تیم شانه به شانه کسب امتیاز می کردند. در پایان این ست ایران 26 بر 24 مغلوب گشت و بازی به ست پنجم کشیده شد.

در ست پنجم بازیکنان ایران پراشتباه بودند و از ابتدای ست از میزبان عقب افتادند و تا پایان نتوانستند نتیجه را جبران کنند و بازنده این ست و این دیدار شدند. ایران در این ست 15 بر 11 نتیجه را واگذار کرد.

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران با این شکست به جمع چهار تیم نهایی مسابقات راه پیدا نکرد.

نوزدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا از دوم مرداد ماه به میزبانی کشور اندونزی آغاز شده است و دهم مرداد ماه به پایان خواهد رسید. تیم ملی والیبال زیر 23 سال کشورمان به کنندگی از ایران در این مسابقات حضور پیدا کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 496

به "امیدهای ایران از صعود به جمع 4 تیم برتر باز ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدهای ایران از صعود به جمع 4 تیم برتر باز ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید