اوپو برای بهبود کیفیت دوربین گوشی هایش روی یک چیپ پردازش تصویر کار می کند

به گزارش مجله افتخار، اوپو در سال 2019 نام تجاری اوپو M1 را ثبت کرد. در آن زمان به نظر می رسید اوپو با استخدام مهندسانی از شرکت های مدیاتک و Spreadtrum قصد دارد چیپست اختصاصی برای گوشی های خود طراحی کند. سال گذشته این شرکت با جذب تعدادی از مهندسان کوالکام، HiSilicon و مدیاتک تیم مربوط به این پروژه را بزرگ تر کرد. اما حالا یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که اوپو M1 در حقیقت یک چیپ پردازش تصویر یا ISP است.

اوپو برای بهبود کیفیت دوربین گوشی هایش روی یک چیپ پردازش تصویر کار می کند

به زبان ساده، این نوع چیپ ها داده های خام را از سنسور دوربین دریافت می کنند و با انجام چندین پردازش نرم افزاری، آن را به صورت عکس یا ویدیوی نهایی ارائه می دهند. از جمله اقداماتی که چیپ های پردازش تصویر انجام می دهند می توانیم به تنظیم رنگ، بهبود شفافیت و حتی کارهای پیچیده تری مانند ترکیب فریم ها اشاره کنیم. هرچقدر این پردازش بهتر باشد، کیفیت تصویر نهایی هم بهتر خواهد شد و شرکت های مختلف بارها اهمیت چیپ پردازش تصویر را ثابت کرده اند.

گوگل در ابتدا برای چند نسل از گوشی های پیکسل از چیپ اختصاصی پردازش تصویر استفاده می کرد اما اخیرا برای این کار از همان چیپ موجود در تراشه های اسنپدراگون بهره می برد. اوپو هم تا الان چنین کاری را انجام می داد ولی به نظر می رسد این شرکت برای بهبود کیفیت دوربین های خود دیگر نمی خواهد به پردازشگر تصویر موجود در چیپست اصلی اتکا کند.

همان طور که احتمالا می دانید، شرکت های اوپو، وان پلاس و ریلمی زیرمجموعه هلدینگ BBK هستند و گویا برای توسعه چیپ M1 هم مهندسانی از هر سه شرکت در حال فعالیت هستند؛ یعنی احتمالا این چیپ راهی گوشی های وان پلاس و ریلمی هم خواهد شد.

باید خاطرنشان کنیم این خبر به معنای کنار گذاشتن توسعه چیپست اختصاصی اوپو نیست. گفته می شود اوپو و شیائومی در حال ساخت چیپست 5G هستند که گویا امسال معرفی خواهد شد. همچنین شیائومی ماه ها قبل از یک چیپ پردازش تصویر اختصاصی موسوم به Surge C1 رونمایی کرد که برای گوشی تاشوی می میکس فولد استفاده شده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1660

به "اوپو برای بهبود کیفیت دوربین گوشی هایش روی یک چیپ پردازش تصویر کار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو برای بهبود کیفیت دوربین گوشی هایش روی یک چیپ پردازش تصویر کار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید