ایجاد 6 هاب فناوری و آزمایشگاه ملی

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ 2023 با اشاره به برگزاری نمایشگاه بعد از 4 سال گفت: یکی از برنامه هایی که در معاونت فناوری رییس جمهوری داریم ایجاد 6 هاب فناوری و آزمایشگاه ملی است که 6 موضوع بزرگ با ظرفیت های بزرگ داشته باشیم و حداقل 1000نفر را در حوزه های فناوری مدیریت کنیم.

ایجاد 6 هاب فناوری و آزمایشگاه ملی

وی اضافه کرد: فناوری اینترنت اشیا و اتصالات و ارتباطات یک موضوع جدی در اقتصاد دیجیتال است و موضوع سوم نیز هوش مصنوعی است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در مورد شرکت های ایرانی و خارجی در نمایشگاه گفت: وجود 500 شرکت ایرانی و 70 مهمان خارجی در مجموعه نمایشگاه الکامپ و جلسه بی تو بی تاثیر خوبی در بازارها و توسعه بازارهای ایرانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: الکامپ امروز با آنچه که در دهه هفتاد آغاز شده بود بسیار فرق دارد در آن زمان عرضه کامپیوتر و خدمات دیجیتال مطرح بود اما امروز در این الکامپ محصولات نرم افزاری و سخت افزاری بسیاری دیده می گردد.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد دیجیتال به چند فناوری اینترنتی وابسته است اضافه کرد: موضوع فناوری اینترنت اشیا اتصال و ارتباط و هوش مصنوعی می تواند روندی در توسعه دیجیتال باشد و اگر به این موضوع توجه نگردد شاید بازار هایمان را از دست بدهیم.

وی بعلاوه گفت: وقتی فناوری و هوش مصنوعی وارد میگردد زندگی توان فیزیکی خود را از دست می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2217

به "ایجاد 6 هاب فناوری و آزمایشگاه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 6 هاب فناوری و آزمایشگاه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید