آشنایی با بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن ایروان ، تصاویر

به گزارش مجله افتخار، گردشگران زیادی ترجیح می دهند که با تور زمینی ارمنستان راهی این کشور شوند تا ضمن کاهش هزینه های سفر، بیشتر بودجه خود را به خرید اختصاص دهند. مراکز خرید ایروان علاوه بر محصولات شیک، مدرن و برندهای مطرح جهان، وسایل عتیقه و قدیمی و صنایع دستی محلی را هم عرضه می نمایند. برای آشنایی بیشتر با این مراکز خرید، با ادامه مقاله همراه باشید تا به این وسیله بتوانید برترین مکان را برای خرید موردعلاقه تان انتخاب کنید.

آشنایی با بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن ایروان ، تصاویر

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

مراکز خرید ارزان ایروان

در کنار مراکز خرید لوکسی که در ایروان وجود دارد، مغازه ها و بازارهای متعددی با کالاهای ارزان هم در این شهر فعالیت می نمایند که گشت وگذار در آن ها خالی از لطف نخواهد بود. با این حال، اگر به جای درستی سر نزنید، ممکن نیست که بتوانید خرید ارزانی داشته باشید. خوشبختانه چندین بازار در گوشه وکنار شهر قرار دارند که فرصت یک خرید ارزان را برایتان فراهم می نمایند.

بازار ورنیساج

بازار ورنیساج (Vernissage) یا ورنیساژ، محل مناسبی برای خرید سوغاتی های منحصربه فرد است و در نتیجه کمتر جهانگردی پیدا می گردد که در طول سفر خود، بازدید از این بازار را از دست بدهد. این بازار روباز در آخر هفته ها (شنبه و یکشنبه) در نزدیکی میدان جمهوری برپا می گردد و می توانید اجناس عتیقه، پوشاک، عروسک، گلیم، مجسمه های کوچک و وسایل دکوراسیون منزل، کتاب های قدیمی، انواع فرش، صنایع دستی، نقاشی، آثار چوبی و... را در آن پیدا کنید. در بخشی از بازار تابلوهای نقاشی به فروش می رسد که تماشای آن ها مجذوب کنندهیت زیادی برای جهانگردان دارد. خریدوفروش انواع حیوانات هم در این محل به چشم می خورد. بازار ورنیساج اغلب تا ظهر خلوت است و بعدازظهرها حسابی شلوغ می گردد.

هنگام گشت وگذار در این بازار حتما شاهد سوغاتی های دست ساز چرمی خواهید بود که شامل انواع مختلفی از کیف پول و لوازم جانبی چرم برند MARUT با کیفیت عالی، رنگ های زیبا و الگوهای بسیار سنتی تا مدرن هستند.

بدیهی است که قیمت ها به نوع کالاها بستگی دارد؛ اما به طور کلی قمیت آن ها گران نیست. در این بازار به قیمتی که فروشنده اعلام می نماید، اکتفا نکنید و با چانه زدن، تخفیف های خوبی بگیرید.

  • ساعت کاری: از ساعت هفت تا 18
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، نزدیک ایستگاه مترو میدان جمهوری، خیابان تشیر، بازار ورنیساج (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید سورمالو

مرکز خرید سورمالو (Surmalu) محل مناسبی برای خرید ارزان است؛ به ویژه که می توانید کالاهای خرده فروشی یا عمده فروشی را به قیمت عمده بخرید. در این مرکز، فروشگاه های متعددی وجود دارد که اغلب به فروش لباس، کفش، کالاهای خانگی، منسوجات، مواد غذایی و غیره مشغول هستند. این مرکز خرید کوچک در نزدیکی میدان جمهوری واقع شده است.

  • ساعت کاری: از ساعت 9:30 تا 19
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان آرشاکونیاتس، مرکز خرید سورمالو (نمایش روی نقشه)

بازار بنگلادش

بازار عظیم بنگلادش (Bangladesh Market) که با نام بازار مالاتیا هم شناخته می گردد، یکی از قدیمی ترین و عظیم ترین بازارهای شهر ایروان ارمنستان است. در این بازار همه چیز به فروش می رسد و اگر به آن سر بزنید از ساعت ها پیاده روی در بخش های مختلف بازار حسابی خسته می شوید؛ گرچه ارزش یک خرید ارزان و باکیفیت را دارد. ضمن اینکه می توانید فضا و حس وحال یک بازار خیابان ارمنی را تجربه کنید.

سوله بسیار عظیمی در سمت راست به چشم می خورد که شبیه به میدان تره بار است و به فروش محصولات کشاورزی و میوه و گل اختصاص دارد. در بخش دیگری می توانید از غرفه های لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی مثل تلویزیون و لوازم برقی مثل سشوار و... تماشا کنید. در قسمت مرکزی هم لباس و پوشاک و کفش فروخته می گردد که بعضی از آن ها قیمت مناسبی دارند.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 18
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، بازار بنگلادش (نمایش روی نقشه)

بازار هرازدان

بازار هرازدان (Hrazdan Market) یکی از مراکز خرید ایروان است که بسیاری از شهروندان برای خرید ارزان به آن مراجعه می نمایند. اینجا فضای بسیار شلوغی دارد و فروشندگانی را می بینید که برای جلب توجه مشتری، با صدای بلند تبلیغ اجناس خود را می نمایند. برای رفتن به این بازار می توانید از ون های شماره 4 و 26 بهره ببرید که شما را مستقیم به مقابل ورزشگاه هرازدان می برند. از ورزشگاه تا بازار هم باید چند قدم پیاده روی کنید.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، بین ورزشگاه هرازدان و مرکز خرید دالما، بازار هزاردان (نمایش روی نقشه)

بازار گوم

بازار گوم (Gum Market) یکی از بازارهای محلی ایروان است که با عرضه مواد غذایی متنوع و خوشمزه، هر بازتماشاماینده ای را مجذوب خود می نماید. با قدم زدن در این بازار سنتی احساس می کنید که به محلی قدیمی پا گذاشته اید که پر از نانوایی، کشاورزان محلی و فروشندگان مواد غذایی است. در بازار گوم از گوشت و سبزیجات تا میوه های خشک، شیرینی، ادویه، میوه، سوسیس کالباس و... به فروش می رسد؛ بعلاوه تعدادی مغازه شکلات و سوغاتی هم در آن فعالیت می نمایند. در میان خوراکی های رنگارنگ، حتما شیرینی های ارمنی را خریداری و نوش جان کنید.

یکی از بخش های مجذوب کننده بازار گوم، محل تهیه ورقه های عظیم و خوشمزه نان لواش است که به وسیله یونسکو به اسم بخشی از میراث فرهنگی ناملموس ارمنستان شناخته شده است. در جریان باشید که این بازار در روزهای آخر هفته مانند شنبه و یکشنبه شلوغ تر از سایر روزها می گردد.

  • ساعت کاری: از ساعت 11 تا 17
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان خوریناتسی (Khoryenatsi)، بازار گوم (نمایش روی نقشه)

بازار توناواچار

بازار توناواچار (Yerevan Tonavachar) گزینه ای مناسب برای کسانی است که در پی خرید ارزان هستند. توناواچار در زبان ارمنی به معنای نمایشگاه است و برای دهه ها محلی عالی برای فروشندگان بود تا کالاهای خود در زمینه های مختلف را در فضای منظم یک بازار خیابانی ارائه نمایند. در سال های اخیر فضای داخلی این بازار بازسازی شده و به یک مرکز خرید تبدیل شده است؛ هرچند هیچ شباهتی به مراکز خرید ایروان ندارد.

در اینجا خبری از وای فای نیست و کسی به زبان انگلیسی صحبت نمی نماید و چانه زدن یک روال عادی به شمار میرود. در بازار مذکور هر نوع کالایی از لوازم خانگی گرفته تا لباس و وسایل الکترونیکی پیدا می گردد. بعلاوه می توانید بعضی از سوغاتی های سنتی ارمنی را برای بسیار ارزان تر از هر فروشگاه دیگری در مرکز شهر ایروان بخرید. این مکان دور از منطقه ها محبوب توریستی در مرکز است و از همین رو، جهانگردان کمی به آن سر می زنند.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 20
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان سوان سوم، بازار توناواچار (نمایش روی نقشه)

میدان گارگین نژده

میدان گارگین نژده (Garegin Nzhdeh Square) و خیابان های اطراف آن، مکانی عالی برای گشت وگذار و خرید به صرفه هستند. مغازه های این منطقه، اجناس بسیار ارزانی را با کیفیت مناسب می فروشند که خود علت خوبی برای بازدید جهانگردان از آن ها است. پس از تماشا مغازه های اطراف میدان، از پله ها پایین بروید تا به مغازه های روبه روی ایستگاه مترو برسید. در ادامه راهی خیابان Bagratunyats شوید که نزدیک ترین خیابان به میدان گارگین نژده است. پس از بازدید از مغازه های این خیابان، به سمت میدان برگردید و به خیابان Kino Hayreniq بروید که مملو از مغازه های کوچک با کالاهای ارزان قیمت است. قشر مبه وسیله ارمنستان علاقه زیادی به خرید از این منطقه دارند، زیرا در دسترس آن ها است و می توانند کاهای ارزان ای خریداری نمایند.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، میدان گارگین نژده (نمایش روی نقشه)

برترین مراکز خرید ایروان

مرکز خرید ایروان مال

مرکز خرید ایروان مال (Yerevan mall) با حدود 120 واحد تجاری در سال 2014 با حضور رئیس جمهوری ارمنستان افتتاح شد. این مرکز خرید، اولین جایی است که بیشتر جهانگردان و مردم محلی برای خرید انتخاب می نمایند و علاوه بر فروشگاه های متعدد، شیفته معماری فوق العاده آن می شوند.

از فروشگاه های برند این مرکز می توان به زارا، نیویورکر ، پول اند بیر و... اشاره نمود که نظر سخت پسندان را جلب می نماید. علاوه بر انواع پوشاک و لباس می توانید کیف و کفش، عطر و ادکن، لوازم آرایشی و غیره را هم به لیست خرید خود اضافه کنید.

ایروان مال اولین مرکز خریدی است که بیشتر جهانگردان به آن سر می زنند

امکاناتی همانند هایپرمارکت، شهربازی، سالن های تئاتر و کنسرت و رستوران های متنوع از گذراندن اوقاتی خوش در ایروان مال حکایت دارند.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان آرشاکونیاتس، مرکز خرید ایروان مال (نمایش روی نقشه)

تشیر استریت شاپینگ گالری

تشیر استریت شاپینگ گالری (Tashir Street Shopping Gallery) یکی از برترین مراکز خرید ارمنستان محسوب می گردد که در زیر خیابان شمالی دوم قرار گرفته است. هنگام قدم زدن در این خیابان با سایه بان های آبی رنگ و پله های برقی برخورد می کنید که کنجکاوی شما را برمی انگیزند. تشیر استریت، 6 ورودی دارد و وقتی از پله های آن پایین می روید، به مرکز خریدی آرام و زیبا می رسید که کافه، رستوران و تعداد زیادی مغازه مجذوب کننده را در خود جای داده است.

در این محل، فروشگاه هایی با اجناس برند فعالیت می نمایند که قیمت های بالایی دارند. سایر مغازه های آن هم به فروش لباس و پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانه، لوازم آرایشی و غیره مشغول هستند.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان شمالی دوم، تشیر استریت شاپینگ گالری (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید دالما گاردن

مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden Mall)، مرکز خریدی چند منظوره در ایروان است که تجربه خرید و سرگرمی های عالی را برای عظیمسالان و بچه ها در طول سال فراهم می نماید. فروشگاه های متنوعی از جمله برندهای بین المللی، کافه ها، سینمای مدرن، زمین بازی برای بچه ها، فودکورت، سالن بولینگ، پارکینگ رایگان و... بخش های مختلف این مرکز را تشکیل می دهند.

اینجا مکانی ایدئال برای خرید کفش، عطر و ادکلن، لوازم جانبی، طلا، ابزارآلات، اجناس برند و غیره است؛ ضمن اینکه می توانید اجناس را با قیمت مناسب بخرید. برای برطرف خستگی حتما به رستوران های این مرکز سر بزنید و از انواع غذاها، فست فودها و دسرهای آن نهایت لذت را ببرید.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان Tsitsernakaberd، مرکز خرید دالما گاردن (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید روسیا مال

مرکز خرید روسیا مال (Rossia Mall) که از مدرن ترین مراکز خرید ارمنستان به شمار میرود، در سال 2016 آغاز به کار کرد. این مرکز خرید وسیع با معماری زیبا، برترین محل برای خرید طلا و جواهرات است. علاوه بر این، فروشگاه های متنوعی با انواع پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری و غیره در این محل فعالیت می نمایند که برای جهانگردان مجذوب کنندهیت دارند.

مراکز سرگرمیی، زمین بازی بچه ها، رستوران و کافه هم در روسیا مال در نظر گرفته شده است تا در کنار خریدی دلچسب بتوانید اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. مرکز مذکور، هفت طبقه دارد و در فاصله حدود 300 متری تا میدان جمهوری ایروان قرار گرفته است و به همین علت جزو شلوغ ترین مراکز خرید شهر محسوب می گردد.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان تیگران متس 16، مرکز خرید روسیا مال (نمایش روی نقشه)

ریو مال

ریو مال (RIO Mall) یکی دیگر از مراکز خرید شهر است که همانند دالما گاردن و ایروان مال با حضور برندهای معروف جهان، مورد توجه جهانگردان زیادی است. این مرکز خرید، وسعت کمی دارد و در دو طبقه آن تعداد مغازه های محدودی فعالیت می نمایند. در کنار خرید می توانید از سوپرمارکت، فودکورت و سینمای این مجموعه بهره ببرید؛ به خصوص که فودکورت آن منظره زیبایی را پیش روی شما قرار می دهد.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان بهرام پاپازیان هشت، ریو مال (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center) یکی از برترین مراکز خرید ایروان است که جهانگردان به راحتی می توانند با مترو به آن دسترسی داشته باشند و ازاین رو، مجذوب کنندهیت زیادی دارد. انواع و اقسام کالاها با قیمت مناسب در مرکز خرید مترونوم پیدا می گردد که از آن جمله می توان به برندهای فوق العاده ای نظیر پوشاک ورزشی آدیداس، نایک، پوما، ریبوک و غیره اشاره نمود. امکانات رفاهی و سرگرمیی این مرکز همانند سالن های سینما، انواع فودکورت و کافه تریا هم مرکز خرید مذکور را به محلی ایدئال برای خرید و سرگرمی تبدیل نموده اند.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، تقاطع خیابان ایساهاکیان و آبوویان، مرکز خرید مترونوم (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید اسکادا

مرکز خرید اسکادا (Escada) جزو معروف ترین مراکز خرید برای جهانگردان تور ارمنستان است که به عرضه پوشاک زنانه اختصاص دارد. اسکادا برندی آلمانی است و این مرکز خرید از برترین و پرطرفدارترین شعبه های اسکادا در خارج از آلمان محسوب می گردد. اگر گذرتان به طبقه آخر این مرکز بیفتد، می توانید از چندین فست فود و کافه موجود در آن بهره ببرید و از خوراکی ها و فست فودهای خوش طعم آن لذت ببرید. پارکینگ اختصاصی و نزدیکی آن به بعضی از جاهای تماشای ایروان را می توان از مزایای بازدید از مرکز خرید اسکادا دانست.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان هانراپتوتیان (Hanrapetutyan)، مرکز خرید اسکادا

خیابان شمالی

خیابان شمالی (Northern Avenue) یکی از خیابان های زیبا و تماشای ایروان برای گشت وگذار است. این خیابان پیاده رو در طول شب حسابی شلوغ می گردد و از آنجا که در خیابان ها و کوچه پس کوچه های اطراف آن، کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد، جهانگردان به راحتی می توانند خستگی را از تن به در نمایند. در این محل انواع ساختمان های لوکس، فروشگاه های عظیم، صرافی و... دیده می گردد. خیابان شمالی همواره مملو از جهانگرد و افراد محلی است و عصرها با هنرمایی گروه های نوازنده ارمنی مجذوب کنندهیت مضاعفی پیدا می نماید. این خیابان از بالای میدان جمهوری (هراپارک) آغاز می گردد و در نهایت به کاسکاد (هزار پله) می رسد.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، منطقه کنترون، خیابان شمالی (نمایش روی نقشه)

از ارمنستان چی بخریم؟

خرید بخشی جدایی ناپذیر از هر سفری را تشکیل می دهد و جدا از اینکه یک تجربه لذت بخش به شمار میرود، راهی عالی برای آشنایی با فرهنگ بومی و برقراری ارتباط و چانه زدن با مردم محلی است.

از سوغاتی های معروف ارمنستان می توان به صنایع دستی، پوشاک، میوه خشک، نقاشی و... اشاره نمود

انار نماد ارمنستان است و این طرح و نقش زیبا در بسیاری از صنایع دستی این کشور از ظروف سفالی تا جواهرات نقره، جعبه جواهرات، نمکدان، دکوری های چوبی و غیره به چشم می خورد. صنایع دستی ارمنستان از جمله ساز دودک ارمنی، عروسک های پارچه ای، سفال کاری های زیبا، گلدوزی های خاص و… جزو اصلی ترین سوغات این کشور به حساب می آیند که بین جهانگردان پرطرفدار هستند.

خرید پوشاک برند هم گزینه دیگر پیش روی شما است که با توجه به فعالیت فروشگاه های متعدد برند در این کشور، دستتان برای انتخاب باز است. در کنار خرید صنایع دستی و پوشاک، از خوراکی های خوش طعمی همانند میوه های خشک، شکلات و قهوه غافل نشوید که سوغاتی های مجذوب کننده و خوشمزه ای هستند. از آنجا که میوه های خشک ایروان در آفتاب خشک می گردد، هنگام خوردن آن ها طعم تازگی شان را احساس می کنید. لواشک و میوه های خشک شده ای که به نخ کشیده شده اند، هم مجذوب کنندهیت زیادی بین جهانگردان دارند.

علاوه بر فرش، جواهرات و نقاشی که سایر سوغاتی های ارمنستان را تشکیل می دهند، از مگنت های با تصاویر آرارات، انار، انگور، سنگ چلیپا و دیگر نمادهای این کشور هم غافل نشوید.

برندهای معروف در ارمنستان

فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی در خیابان های ایروان فعالیت می نمایند که بیشتر آن ها برندهای معروف جهان را می فروشند. از برندهای معتبر لباس در ارمنستان می توان به پوما، آدیداس، منگو، اسکادا، ماکس مارا، نکست و… اشاره نمود که در این کشور شعبه دارند و همین امر ارمنستان را به یکی از قطب های خرید در منطقه تبدیل نموده است.

خرید پوشاک ارزان در ارمنستان

قیمت پوشاک و لباس در ارمنستان تقریبا کمی گران تر از ایران است؛ زیرا بیشتر آن ها کالاهای وارداتی از کشورهای همسایه هستند. در واقع، در مراکز خرید ایروان، بیشتر لباس هایی از برندهای معروف با قیمت بالا به فروش می رسند. پس اگر در تور ارمنستان در پی سفری به صرفه و ارزان هستید، به خرید لباس نپردازید. با این وجود، می توانید لباس های ارزانی در بازارهای محلی ایروان نظیر بازار ورنیساج پیدا کنید. ضمن اینکه در ماه های پایانی هر فصل تخفیف های خوبی در فروشگاه ها ارائه می گردد که فرصتی عالی برای خرید ارزان به شمار میرود.

خیابان تیگران متس (Tigran Mets Avenu) هم مکانی عالی برای خرید پوشاک با قیمت های ارزان و مناسب است. در این منطقه بعلاوه فروشگاه های متعددی به فروش کفش و چکمه با قیمت مناسب می پردازند که اگر بودجه زیادی برای خرید در نظر نگرفته اید، انتخاب خوبی برای شما محسوب می شوند.

برترین محل برای خرید سوغاتی در ارمنستان

وقتی نوبت به مسافرت می رسد، بیشتر جهانگردان به فکر خرید سوغاتی برای عزیزان خود هستند و در واقع این موضوع بخش مجذوب کننده و خاطره انگیز هر سفری را تشکیل می دهد. برای اینکه در سفر به ارمنستان راحت تر بتوانید سوغاتی موردنظر خود را پیدا کنید، حتما بازدید از بازار ورنیساج، فروشگاه سوغات دالان، مغازه های کوچک مختلف در خیابان ساریان (Saryan)، مغازه آجیل و میوه های خشک پندوک (Pnduk) را در برنامه خود بگنجانید.

فروشگاه سوغاتی دالان

فروشگاه سوغاتی دالان (Dalan souvenir shop) مکانی ایدئال برای کسانی است که در پی صنایع دست ساز هستند. در این محل از عروسک چوبی تا وسایل سرامیکی و سفالی، اکسسوری دست ساز، وسایل فلزی و سنگی، چرم و منسوجات و حتی نقاشی پیدا می گردد. این فروشگاه فضای منحصر به فرد دارد، پس آن را از دست ندهید.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 22:30
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان ابوویان 12، فروشگاه سوغاتی دالان (نمایش روی نقشه)

خیابان مارتیروس ساریان

خیابان مارتیروس ساریان (Martiros Saryan street) از جمله جاهای تماشای ایروان است که اگر در پی کالاهای مدرن تر، اما کاملا ارمنی و دست ساز هستید، یک پیاده روی طولانی در این خیابان داشته باشید. از آنجا که این خیابان در حال تبدیل شدن به یکی از منطقه ها توریستی در ایروان است، به تدریج به تعداد فروشگاه ها و کافه های کوچک آن افزوده می گردد. افراد مبتکر جوان در این محل، لباس و اکسسوری مخصوص خود را ارائه می دهند که متفاوت و مجذوب کننده هستند.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان مارتیروس ساریان (نمایش روی نقشه)

مغازه آجیل و میوه های خشک پندوک

از آنجا که آجیل احتمالا برترین سوغاتی است که می توانید از ایروان بخرید، مغازه آجیل و میوه های خشک پندوک (Pnduk dried fruits and nuts)، احتیاج شما را برآورده می نماید. بوی خوشمزه آجیل در همه جا به مشام می رسد و سبدهایی را می بینید که با انواع آجیل پر شده اند.

  • ساعت کاری: از ساعت 9:30 تا 21:30
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان مسراپ مشتوتس 24، مغازه آجیل و میوه های خشک پندوک (نمایش روی نقشه)

فروشگاه سوغات IrinExArt

اگر گذرتان به خیابان شمالی افتاد، به فروشگاه سوغات IrinExArt سری بزنید که ورودی آن در خیابان اصلی است.

در این فروشگاه می توانید مجسمه های سرامیکی و جواهرات کوچک منحصربه فرد، محلی و اصیلی را پیدا کنید که شاید در هیچ جای ایروان به فروش نرسد. این اقلام می توانند سوغاتی های ارزشمندی از ارمنستان باشند؛ با این حال، اگر علاقه ای به آن ها ندارید، انواع مختلف دیگری از سوغاتی هم وجود دارد که شاید موردپسندتان قرار گیرد. فروشگاه مذکور در طبقه دوم خود، یک کافه دارد که انتخاب خوبی برای استراحت است.

  • ساعت کاری: از ساعت 10 تا 24
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان شمالی دهم، فروشگاه سوغات IrinExArt (نمایش روی نقشه)

فروشگاه سوغاتی Sonsation

فروشگاه سوغاتی Sonsationگزینه ای عالی برای خرید سوغاتی های چوبی از ارمنستان است. اگر زیاد اهل جواهرات و مجسمه های قدیمی نیستید و در پی سوغاتی های مدرن و کاربردی هستید، قطعا فروشگاه مذکور جوابگوی احتیاج شما خواهد بود. اقلام این محل عمدتا از چوب یا پارچه هستند که بیشتر به صورت دست ساز و محلی فراوری شده و شامل وسایلی همانند سنجاق، ست هدیه، تزیینات درخت کریسمس و غیره می شوند. این مکان دارای فضای بسیار سبز و پایدار و در عین حال، مدرن و مجذوب کننده است.

  • ساعت کاری: از ساعت 11:30 تا 21
  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان پوشکین چهار، فروشگاه سوغاتی Sonsation (نمایش روی نقشه)

فروشگاه سوغاتی در موزه هنر کافسجیان

موزه هنر کافسجیان (Cafesjian Museum of Art) در مرکز ناحیه کنترون و در کاسکاد ایروان واقع شده که یک فروشگاه سوغاتی را در خود جای داده است. اگر اهل هنر هستید، از مرکز هنر کافسجیان و مغازه سوغات کوچک آن بازدید کنید.

این موزه در کاسکاد قرار گرفته است که از جاذبه های جهانگردی ایروان محسوب می گردد و جهانگردان بدون تماشا آن، شهر را ترک نمی نمایند. بنابراین، حتما گذرتان به این محل می افتد، پس به آن سر بزنید. در فروشگاه سوغاتی می توانید انواع مختلفی از کالاهای تزیینی مانند مجسمه های سرامیکی، عروسک و نقاشی های کوچک را پیدا کنید. بعلاوه اقلامی با هنرنمایی هنرمندان ارمنی را خواهید دید که شامل روسری، جواهرات، کیف های عینک و موارد دیگر می گردد. در این میان خبری از وسایل پلاستیکی و بی ارزش نیست و در نتیجه قیمت ها کمی بیشتر از سایر مغازه های سوغاتی ایروان است. با این حال، می دانید که کالایی باارزش و کیفیت هنری بالا خریداری خواهید کرد. نکته مثبت این فروشگاه، تحویل بین المللی برای کالاهای عظیمی نظیر نقاشی است که می توانند آن را به کشور محل سکونتتان ارسال نمایند.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان تامانیان 10، فروشگاه سوغاتی در موزه هنر کافسجیان (نمایش روی نقشه)

پرسش های متداول

برترین مراکز خرید ارزان ایروان کدامند؟

بازار ورنیساج، مرکز خرید سورمالو، بازار بنگلادش، بازار هرازدان، بازار گوم و بازار توناواچار از برترین مراکز برای خرید ارزان در ایروان هستند

سوغات ارمنستان چیست؟

فرش، پوشاک، ظروف سفالی و صنایع دستی، جواهرات و نقاشی سوغاتی های ارمنستان را تشکیل می دهند، به مگنت های با تصاویر آرارات، انار، انگور، سنگ چلیپا و دیگر نمادهای این کشور هم می توان اشاره نمود.

برندهای معروف در ارمنستان کدامند؟

از برندهای معتبر لباس در ارمنستان می توان به پوما، آدیداس، منگو، اسکادا، ماکس مارا، نکست و… اشاره نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1653

به "آشنایی با بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن ایروان ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن ایروان ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید