آنالیز نتایج کشتی ایران درجاکارتا، نمره قابل قبول برای گوش شکسته ها

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، رسول خادم قبل از اعزام کاروان کشتی ایران به بازیهای آسیایی به پیش بینی کلی در کسب مدال طلا پرداخت و رسما اعلام نمود ملی پوشان اعزامی می توانند حداقل به دو مدال طلا در کشتی آزاد و دو طلا در کشتی فرنگی دست یابند. حالا وعده او عملی شد. کشتی آزاد سه طلا و یک برنز گرفت و کشتی فرنگی هم با دو طلا و دو برنز نتیجه خوبی را بدست آورد.

آنالیز نتایج کشتی ایران درجاکارتا، نمره قابل قبول برای گوش شکسته ها

رقابتهای کشتی آزاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا روزهای 28 و 29 مردادماه برگزار گردید که در خاتمه تیم ایران توسط حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در اوزان 86، 97 و 125 کیلوگرم صاحب مدال طلا و رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در ترکیب تیم اعزامی کشتی آزاد به جاکارتا فقط مصطفی حسین خانی و میثم نصیری در اوزان 74 و 65 کیلوگرم دستشان از مدال کوتاه ماند که شاید بتوان حسرت انگیزترین ناکامی را به حسین خانی نسبت داد. آزادکاری که همواره به باختن در ثانیه های خاتمهی کشتی معروف است و این بار هم در بازیهای آسیایی با باخت عجیب در واپسین ثانیه های مبارزه با یوهی فوجی ژاپنی به سنت همیشگی خود پایبند ماند و مدال برنز را با عنوان پنجمی عوض کرد!

اما به جرات می توان علیرضا کریمی را ستاره این دوره از مسابقات در جمع آزادکاران دانست. او که بعد از 6 ماه محرومیت در یک میدان رسمی ظاهر می شد از وزن 86 کیلوگرم به وزنی بالاتر یعنی 97 کیلوگرم آمد تا جای خود را به حسن یزدانی در وزن قبلی دهد. او در نیمه نهایی ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از ازبکستان را ضربه فنی کرد و کاری کرد کارستان. در فینال هم به مصاف حریفی از قرقیزستان رفت که از نظر جثه و وزن بسیار برتر از کریمی جوان و تکنیکی ما بود. به هر حال او با طلای وزن 97 کیلوگرم نشان داد می تواند نماینده خوبی در این وزن باشد و باید همچنان به کوشش و تمرینات خود برای تثبیت در وزن جدید بپردازد.

از سویی دیگر نباید از اعجوبه کشتی ایران و جهان، حسن یزدانی هم غافل شد که با اقتدار پای به میدان گذاشت و رقبای خود را یکی پس از دیگری در هم شکست و نخستین طلای کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کرد.

پرویز هادی هم بعد از سالها بازگشت موفقی در سنگین وزن داشت و با کسب دومین مدال طلای بازیهای آسیایی نشان داد می تواند همچنین آزادکار اصلی وزن 125 کیلوگرم ایران باشد.

در ادامه نگاهی داریم به رده بندی انفرادی رقابتهای کشتی آزاد بازیهای آسیایی که به توضیح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- بخبایار اردنبات (مغولستان) 2- کوم سونگ کانگ (کره شمالی) 3- رضا اطری (ایران) و یوکی تاکاهاشی (ژاپن) 5- کیم سونگ گئون (کره جنوبی) و مینگ هیو لیو (چین)

65 کیلوگرم: 1- باجرانگ (هند) 2- دایچی تاکاتانی (ژاپن) 3- سراج الدین حسن اف (ازبکستان) و سایاتبک اوکاسوف (قزاقستان) 5- باتمانگی باتچولون (مغولستان) و باتیر بورجاکوف (ترکمنستان) ... 13- مهران نصیری (ایران)

74 کیلوگرم: 1- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 2- دانیار کایسانوف (قزاقستان) 3- بیونگ مین گانگ (کره جنوبی) و یوهی فوجینامی (ژاپن) 5- عبدالرحمن ابراهیم (قطر) و مصطفی حسین خانی (ایران)

86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- دومینیک میشل ابونادر (لبنان) 3- آدلیت داولومبایف (قزاقستان) و اویتومن اورگودول (مغولستان) 5- علی گادجی گامیدگادجیف (قرقیزستان) و پاوان کومار (هند)

97 کیلوگرم: 1- علیرضا کریمی (ایران) 2- ماگومد موسی یف (قرقیزستان) 3- ماگومد ابراگیم اف (ازبکستان) و جائه گانگ کیم (کره جنوبی) 5- تاکشی یاماگوچی (ژاپن) و نوراحمد احمدی (افغانستان)

125 کیلوگرم: 1- پرویز هادی (ایران) 2- ژی وی دنگ (چین) 3- داوید مودزمانشویلی (ازبکستان) و کانگ جین نام (کره جنوبی) 5- سومیت (هند) و رضا طیب (پاکستان)

رقابتهای کشتی فرنگی بازهای آسیایی 2018 جاکارتا روزهای 30 و 31 مردادماه برگزار گردید و در خاتمه تیم ایران توسط محمدعلی گرایی و حسین نوری در اوزان 77 و 87 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی در اوزان 60 و 67 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

این تیم با سرمربیگری علی اشکانی عملکرد قابل قبولی داشت و در نهایت توانست در مجموع 6 وزن به دو مدال طلا و دو مدال برنز دست یابد. هر چند که شاگردان علی اشکانی به جز دو مرد طلایی این تیم می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.

جدا از درخشش محمدعلی گرایی و حسین نوری در اوزان 77 . 87 کیلوگرم که مردانه جنگیدند و با اقتدار بر روی سکوی قهرمانی ایستادند. باید به مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی هم اشاره نمود که می توانستند با کمی تجربه و کوشش بیشتر به جای برنز اوزان 60 و 67 کیلوگرم به مدال خوشرنگتری برسند. هر چند که این دو فرنگی کار هم در خاتمه نشان دادند می تواند به آنها اعتماد کرد و باز از آنها خواهیم شنید.

از سویی دیگر نباید از کوشش علی اکبر حیدری نماینده وزن 97 کیلوگرم هم به سادگی گذشت چراکه او نخسین میدان رسمی بین المللی خودرا تجربه می کرد و اگر کمی پخته تر بود حالا یکی از طلایی های کاروان کشتی ایران محسوب می شد.

تنها فرنگی کاری که به رغم انتظارات بالا از او نتوانست به خوبی از فرصت طلایی خود در فینال استفاده کند، بهنام مهدیزاده در وزن 13 کیلوگرم بود. او که تجربه قهرمانی در آسیا را دارد و از سالها تجربه در سنگین وزن سود می برد در نهایت نتوانست زحماتش را به بار بنشاند. مهدی زاده در نیمه نهایی در مقابل مومین جان عبداله یف از ازبکستان نمایش ضعیفی داشت و با نتیجه 2 بر 2 مغلوب گردید تا به دیدار رده بندی برود. او. در رده بندی هم بسیار ضعیف ظاهر شد و در یک کشتی بحث برانگیز و دور از انتظار به حریف نه چندان توانمند کره ای خود باخت تا با عنوان پنجمی از جاکارتا به ایران بازگردد.

بر این اساس رده بندی انفرادی رقابتهای کشتی فرنگی بازیهای آسیای 2018 جاکارتا به توضیح زیر معین شد:

رده بندی نفرات برتر مسابقات روز نخست به توضیح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- شینوبو اوتا (ژاپن) 2- کانیبک ژولچوبیکوف (قرقیزستان) 3- مهرداد مردانی (ایران) و میرامبک آیناگولوف (قزاقستان) 5- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) و ری سی یونگ (کره شمالی)

67 کیلوگرم: 1- ریو هان سو (کره جنوبی) 2- آلمات کبیسپایف (قزاقستان) 3- محمدرضا گرایی (ایران) و امانتور اسماعیل اف (قرقیزستان) 5- ینگ هونگ (چین تایپه) و ژانگ گائو کوان (چین)

77 کیلوگرم: 1- محمدعلی گرایی (ایران) 2- آکژول محموداف (قرقیزستان) 3- کیم هیون وو (کره جنوبی) و یانگ بین (چین) 5- شرمت پرمانوف (ترکمنستان) و شوهی یابیکو (ژاپن)

87 کیلوگرم: 1- حسین نوری (ایران) 2- رستم آساکولوف (ازبکستان) 3- شیهازبردی اولیکوف (ترکمنستان) و عظمت کاستوبایف (قزاقستان) 5- محمد حسن الکوهالی (یمن) و هارپریت سینگ (هند)

97 کیلوگرم: 1- چو هیو چول (کره جنوبی) 2- دی ژیائو (چین) 3- یرولان ایسکاکوف (قزاستان) و اوزور ژوژوپبیکوف (قرقیزستان) 5- علی اکبر حیدر (ایران) و جهانگیر توردیف (ازبکستان)

130 کیلوگرم: 1- مومین جان عبداله یف (ازبکستان) 2- نورماخان تینالیف (قزاقستان) 3- آراتا سوندا (ژاپن) و مین سئوک کیم (کره جنوبی) 5- بهنام مهدی زاده (ایران) و رامادانی پاپانگ (اندونزی)

همچنین در خاتمه این رقابتها تیم های ایران و کره جنوبی هرکدام 2 مدال طلا و 2 برنز کسب کردند، اما با توجه به دو عنوان پنجمی، تیم ایران به عنوان قهرمانی رسید. ایران از نظر امتیاز تیمی هم عنوان قهرمانی این مسابقات را نیز از آن خود کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 19

به "آنالیز نتایج کشتی ایران درجاکارتا، نمره قابل قبول برای گوش شکسته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نتایج کشتی ایران درجاکارتا، نمره قابل قبول برای گوش شکسته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید