بیشتر اقامتگاه های بوم گردی کردستان در سنندج است

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/کردستان معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت:شهرستان سنندج بیشترین اقامتگاه های بوم گردی در استان را دارد.

بیشتر اقامتگاه های بوم گردی کردستان در سنندج است

آرمان وطن دوست امروز(پنج شنبه-9دی) در بازدیداز اقامتگاه های بوم گردی شهرستان سنندج، اظهار کرد: این بازدیدها با هدف رعایت شاخص های مربوط به حفظ محیط زیست، حفظ و نمایش فرهنگ بومی، حفظ و نمایش معماری سنتی و روستایی و به ویژه حفظ میراث ناملموس استان کردستان انجام می گردد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان ادامه داد:سنندج از شهرستان های پیشگام در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان است، به طوری که اولین اقامتگاه بومگردی استان در سال1396 در روستای دولاب راه اندازی شد.

وی با اشاره به فعالیت 26 اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز در استان،بیان نمود:از این تعداد 19 اقامتگاه و یک مجتمع بوم گردی در سنندج، یک واحد و یک مجتمع در سروآباد، یک اقامتگاه در مریوان ، یک واحد در قروه، یک واحد در کامیاران و یک واحد اقامتگاه بوم گردی در دیواندره فعالیت دارند.

وطن دوست اضافه نمود:در حال حاضر تعداد 10 پرونده متقاضی احداث اقامتگاه بوم گردی در دست آنالیز و 4 واحد در مرحله بهره برداری است.

وی یادآور شد:با راه ندازی هر اقامتگاه بوم گردی به طور میانه برای 3 نفر اشتغال زایی ایجاد و به منظور حمایت از متقاضیان، تسهیلات 4 درصد و 6 درصد پرداخت می گردد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان گفت:به یمن ثبت جهانی کلاش مریوان و معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، فرصت های ویژه ای برای حضور گردشگران ایرانی و خارجی در استان فراهم شده است.

او ضمن قدردانی از کوشش سرمایه گذاران بخش خصوصی که در جهت بازسازی و بازسازی خانه های قدیمی اقدام می نمایند،گفت:گردشگران می توانند در این اقامتگاه ها از فرهنگ، آداب و رسوم، غذاهای سالم و طبیعی، صنایع دستی زنان و مردان روستانشین، منظره ها طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه ها بهره مند شوند.

وطن دوست مطرح نمود:استان کردستان با داشتن منطقه ها بکر گردشگری و تاریخی، پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری دارد، لذا امیدواریم در نوروز 1401 با همکاری ارگان ها و دستگاه های مربوطه و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زمینه حضور گردشگران به استان بیش از پیش فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1918

به "بیشتر اقامتگاه های بوم گردی کردستان در سنندج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر اقامتگاه های بوم گردی کردستان در سنندج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید