تفاوت کالری و کیلو کالری چیست؟

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران | سرویس سلامت - اگر برای کاهش وزن اصولی و صحیح با رژیم کالری شماری آشنا شده اید و یا برای برنامه ریزی صحیح غذایی به میزان کالری مواد توجهتان جلب شده است، احتمالا با یک سوال اساسی روبرو شده اید؛ تفاوت کالری و کیلو کالری چیست؟ کیلو کالری و کالری هر دو واحد های اندازه گیری انرژی هستند. از کیلوکالری به عنوان کالری غذایی بر روی برچسب های مواد غذایی نیز استفاده می شود اما این دو اصطلاح تفاوت هایی دارند. در این مقاله با تفاوت کالری و کیلو کالری آشنا خواهیم شد.

تفاوت کالری و کیلو کالری چیست؟

کیلو کالری چیست؟

کیلو کالری برابر است با مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای یک کیلوگرم آب به میزان 1 درجه سانتیگراد در فشار هوای یک اتمسفر. معادل متریک کیلو کالری، کیلوژول است. در 1 کیلو کالری، 4.184 کیلوژول (kj) وجود دارد. از کیلو کالری برای سنجش میزان انرژی مواد غذایی استفاده می شود که این میزان بر روی برچسب های مواد غذایی درج شده است.

با این حال بر روی برچسب های مواد غذایی اغلب کلمه کالری درج شده است (کالری که با حرف بزرگ C نوشته می شود). این کالری مشابه کالری استفاده شده در علوم فیزیک و شیمی نیست، بلکه در حقیقت کیلو کالری است و به همین دلیل با حرف بزرگ C نوشته می شود. یک کیلو کالری برابر با 1000 کالری است؛ بنابراین برای تبدیل کیلو کالری به کالری باید عدد خود را ضرب در 1000 کنید.

کالری چیست؟

کالری برابر است با مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای یک گرم آب به میزان 1 درجه سانتیگراد در فشار هوای یک اتمسفر. به مقدار انرژی لازم برای افزایش دمای آب همچنین گرمای ویژه آب نیز گفته می شود. کالری به عنوان روشی برای اندازه گیری انرژی با استفاده از گرما تعریف شده است.

بعد از سال 1924، کالری بیشتر به صورت ژول به کار می رود که واحد انرژی در سیستم SI محسوب می شود. معادل متریک کالری، ژول است؛ بنابراین 1 کالری تقریبا برابر با 4.184 ژول است. کالری ها اغلب در محاسبات فیزیک یا شیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت کالری و کیلو کالری

با توجه به مطالب گفته شده در بالا، تفاوت های کالری و کیلو کالری عبارتند از:

1. مقدار کالری و کیلو کالری

یک کیلو کالری 1000 برابر بیشتر از کالری است؛ بنابراین 1 کیلو کالری = 1000 کالری.

2. انرژی در کالری و کیلو کالری

کیلو کالری انرژی ای است که برای افزایش درجه حرارت 1 کیلوگرم آب به میزان 1 درجه سانتیگراد لازم است. در حالی که کالری انرژی ای است که برای افزایش درجه حرارت 1 گرم آب در فشار هوای 1 اتمسفر به اندازه 1 درجه سانتیگراد مورد نیاز است.

3. کالری غذایی

کیلو کالری همان کالری غذایی است که به صورت کالری نشان داده می شود. در حالی که کالری (منظور واحد اندازه گیری میزان انرژی در علوم فیزیک و شیمی) معمولاً برای کالری غذایی استفاده نمی شود.

4. برچسب مواد غذایی

در برخی کشور ها بر روی برچسب های مواد غذایی از کیلو کالری استفاده شده است که آن را کالری می خوانند. این کالری، کالری مورد استفاده در علوم فیزیک و شیمی نیست.

5. معادل متریک

معادل متریک کالری، ژول (4.184) است، در حالی که معادل متریک کیلو کالری، کیلوژول (4.184) است.

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، کالری و کیلو کالری از لحاظ مقدار، انرژی و معادل متریک با یکدیگر تفاوت دارند. به یاد داشته باشید که یک کیلو کالری برابر با 1000 کالری است؛ بنابراین برای تبدیل کیلو کالری به کالری باید عدد خود را ضرب در 1000 کنید. لطفا نظرات و پرسش های خود را درباره این مقاله با ما و دیگر مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می کنیم جدول کالری مواد غذایی را نیز در خبرنگاران مشاهده کنید.

برگرفته از: differencebetween.net

منبع: setare.com
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1599

به "تفاوت کالری و کیلو کالری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت کالری و کیلو کالری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید