تفریحات آبی مجذوب کننده جهان را بشناسید

به گزارش مجله افتخار، چه کاری در فصل تابستان برای شما بسیار لذت بخش است؟ اگر این سوال را از خودم بپرسم قطعا جواب من خرید بلیط هواپیما و سفر به مقصدی است که ورزش های مختلف و هیجان انگیز آبی دارد تا آدرنالین بالای را تجربه کنم و علاوه بر مجذوب کنندهیت، گرمای هوای تابستان هم برایم قابل تحمل تر باشد. قطعاً خیلی از شما هم علاقمند به تفریحات آبی مخصوصاً در فصل تابستان هستید. پس با من همراه باشید تا با برترین تفریحات آبی مجذوب کننده جهان آشنا شویم و آن ها را کامل بشناسیم.

تفریحات آبی مجذوب کننده جهان را بشناسید

ورزش موج سواری هیجانی را تجربه کنید

شاید بتوان موج سواری را نماد سرگرمیات آبی مجذوب نماینده در تابستان دانست. پس ما هم با موج سواری آغاز می کنیم. حرکت روی موج های مختلف حالت پرواز را برای آدم تداعی می نماید. موج سواری در صبح گاه یا هنگام غروب تجربه ای منحصر به فرد است. البته موج سواری احتیاج به آموزش و مهارت دارد تا بتوانید روی صخره های آبی و موج های عظیم ساحل از این تجربه هیجان انگیز لذت ببرید.

ورزش آبی هیدروفویل (Hydrofoil)

هیدروفویل دستگاهی است که برای ورزش های آبی طراحی شده است، با استفاده از انرژی جنبشی موج ها، این دستگاه به سمت بالا می رود و به حالت پرواز در می آید. البته برای آب های آرامی که موج ندارند مثل دریاچه ها هم می توان استفاده کرد. در ساخت دستگاه موتور الکتریکی تعبیه شده است که باعث بالا رفتن هیدروفویل می گردد. برای استفاده از این ورزش سرگرم نماینده و تسلط روی هیدروفویل احتیاج به آموزش دارید.

کایت بردینگ (Kiteboarding)

ترکیب آب و باد برای ورزش بسیار هیجان انگیز است که با کایت بردینک می توانید تجربه کنید. کایت بردینگ از یک کایت و یک برد تشکیل شده است که با استفاده از آن سرعت باورنکردنی روی آب را تجربه می کنید که بسیار هیجان انگیز است و باعث افزایش آدرنالین می گردد. برای قرارگیری و تسلط روی برد باید آموزش های لازم را ببینید تا اتفاقی برای تان نیفتد.

سرگرمی آبی پاراسل (Parasail)

پاراسل ورزشی همراه با آرامش و هیجان است. پاراسل نوعی چتر است که شما سوار آن می شوید و از طریق طنابی به قایق وصل است. زمانی که قایق حرکت می نماید پاراسل هم اوج می گیرد و شما از بالای سطح دریا دیدی همچون پرندگان دریایی روی آب دارید. می توانید پاراسل را به تنهایی یا همراه با چند نفر سوار شوید و لذت ببرید البته که محدودیت سنی و وزنی دارد. در پاراسل سواری خیس نمی شوید و ورزشی مناسب برای افراد سالمند و دارای معلولیت هم هست. زمانی که مدت زمان استفاده شما از پاراسل تمام شد به صورت خیلی راحت داخل قایق فرود می آیید و از آن پیاده می شوید.

ورزش آبی شاتل

شاتل هم یکی از سرگرمیات آبی پرطرفدار است. شاتل در واقع نوعی تیوب است که با طناب های مخصوص به قایق وصل می گردد. شاتل اصولا در شکل های متفاوتی طراحی می شوند. می توانید تنها، همراه با دوستان یا خانوادگی سوار شاتل شوید. در شاتل دستگیره هایی برای افراد در نظر گرفته شده است که می توانند از طریق آن ها تعادل خود را نگه دارند. زمانی که قایق حرکت می نماید، حرکت شاتل هم آغاز می گردد. با سرعت گرفتن قایق، شاتل روی موج های مختلف حرکت می نماید و باعث هیجان بیشتر برای افرادی که از این ورزش استفاده می نمایند، می گردد.

پرواز روی با فلای برد

بردی که روی آب قرار می گیرد و با شلنگ های مخصوص به جت اسکی وصل است. با نیروی که فراوری می گردد آب را از قسمت زیرین برد خارج می نماید و باعث اوج گرفتن و به پرواز درآمدن فلای برد می گردد. با توجه به ارتفاع زیادی که فلای برد می گیرد حفظ تعادل و ایستادن درست روی آن احتیاجمند مهارت و آموزش است. البته یادگیری آن بسیار سخت نیست و در کمتر از نیم ساعت می توانید آن را بیاموزید.

هیجان جت اسکی سواری

جت اسکی نوعی قایق دریایی قوی است که وقتی سوار آن می شوید، باد و آب دریا روی صورت شما اسپری می گردد که باعث حسی لذت بخش است. تقریباً همه ساحل های سراسر جهان جت اسکی را دارند و اجاره می دهند تا افراد مختلف خود به تنهایی سوار آن شوند. البته برای رانندگی جت اسکی محدودیت وجود دارد و باید بتوانید با آن رانندگی کنید. جت اسکی جزو ورزش های خانوادگی است که می توانید دو نفره سوار شوید و لذت ببرید.

غواصی و لذت دیدن آبزیان محتلف

غواصی هم یکی از سرگرمیات بسیار پرطرفدار و هیجان انگیز است. برای دیدن ماهی های رنگارنگ و آبزیان مختلف از نزدیک، آیا راهی بهتر از غواصی سراغ دارید؟

با غواصی می توانید عمق اقیانوس را کشف کنید. دیدن مرجان ها و صخره ها در عمق دریا که ماهیان در آن زندگی می نمایند ماجراجویی بسیار مجذوب نمایندهی است. برای غواصی احتیاج به گذراندن دوره آموزشی و مدرک مخصوص به غواصی است. برای آموزش احتیاج نیست که حتما شنا کردن بلد باشید زیرا با استفاده از تجهیزات مختلف و امن انجام می گردد.

غواصی آزاد مهارت حبس نفس است

غواصی آزاد نوعی غواصی است که در آن از تجهیزات تنفسی استفاده نمی گردد و شخص با استفاده از نفس طبیعی که در ریه های خود حبس می نماید غواصی را انجام می دهد. غواصی آزاد برای افرادی که به صورت حرفه ای شنا می نمایند و می توانند نفس خود را در مدت زمانی طولانی حبس نمایند مناسب است. برای انجام این ورزش احتیاج به تمرین زیادی دارد و چون تجهیزات تنفسی ندارد کمی خطرناک است و قبل از غواصی باید کاملا از لحاظ بدنی و ذهنی آماده باشید.

قایق سواری ورزشی هیجان انگیز است

اگر اهل هیجان زیاد نیستید و به سرگرمیات لوکس و آرامش علاقه دارید می توانید قایق سواری را امتحان کنید. قایق های مختلف سرگرمیی در میزان های کوچک و عظیم وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. می توانید سفر یک روزه یا سفر به صورت چند شنبانه روز را انتخاب کنید و صخره ها و منطقه ها مختلف دریایی را ببینید و لذت ببرید. روی عرشه کشتی استراحت کنید و منظره ها غواصی را دیدن کنید و در آرامش کامل را تجربه کنید.

سرگرمی با کایاک سواری

کایاک هم نوعی قایق کوچک و باریک که برای یک، دو و چهار نفر مناسب است. همانطور که می دانید ورزشی به نام قایق کایاک در رشته های المپیک هم وجود دارد و ورزشکارن در آن به رقابت می پردازند اما ما در خصوص کایاک سرگرمیی صحبت می کنیم. کایاک با استفاده از نیروی دست با پارو و نیروی پاها که به پره ها وارد می گردد، حرکت می نماید. از کایاک برای آب های آرام در خطوط ساحلی، تالاب و رودخانه ها استفاده می گردد. بازوها، پشت و شانه ها در این ورزش بسیار درگیر می شوند و اگر قبل از آن بدن آماده ای داشته باشید بسیار لذت می برید.

رفتینگ یا قایقرانی در رودخانه های خروشان

خنک شدن و هم زمان قایقرانی در آب های سفید و خروشان اوج هیجان است و آدرنالین را بالا می برد. در میسر رفتینگ اصولاً صخره ها، درختان و آبشارهای مختلف وجود دارند که عبور از آن ها هیجان را چند برابر می نماید. این ورزش سرگرمیی سطوح مختلف متناسب با توان افراد را دارد و از ابتدایی آغاز می گردد تا سطح حرفه ای است. به علت تجهیزات و مسیرهای خاص، این ورزش کمتر در دسترس است.

ماهیگیری سرگرمیی لذت بخش است

ماهیگیری هم یکی از سرگرمیات آبی است که برای همه افراد با هر سطح از توانمندی مناسب است. ماهیگیری بسیار قابل دسترس است، می توانید در یک رودخانه کوچک یا در دریا ماهیگیری انجام دهید و لذت ببرید. می توانید قایقی را اجاره نموده و عصر خود را به ماهیگیری اختصاص دهید و احتیاجی به تجهیزات گران قیمت هم ندارید.

با سرگرمیات آبی از فصل تابستان لذت ببرید

بسیاری از سرگرمیات آبی که در این مطلب معرفی کردیم در کشور ما هم قابل دسترسی است اما بعضی از آن ها را می توانید در کشورهای مختلف تجربه کنید. سعی کنید برای تابستان برنامه ای داشته باشید که حتماً به منطقه های که سرگرمیات آبی دارند سر بزنید و از ورزش ها و سرگرمی های بسیار هیجان انگیز بهره ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1703

به "تفریحات آبی مجذوب کننده جهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات آبی مجذوب کننده جهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید