شرح دبیر شورای صنفی نمایش درباره اکران نوروزی

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - دبیر شورای صنفی نمایش تاکید نمود که برای قطعی شدن فیلم های نوروزی، شورای صنفی منتظر اعلام نظر سازمان سینمایی است.

شرح دبیر شورای صنفی نمایش درباره اکران نوروزی

به گزارش ایسنا، مرتضی شایسته درباره اکران نوروزی گفت: 21 فیلم به وسیله دفاتر پخش برای اکران نوروزی به شورای صنفی اعلام آمادگی نموده بودند که از بین آن ها هفت فیلم از طرف شورای صنفی نمایش به سازمان سینمایی پیشنهاد شد و منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم.

او اضافه کرد: متاسفانه بیماری کرونا و سویه نو آن اومیکرون موج نوی را درکشور بوجود آورده است، اما امیدواریم با وجود این شرایط اکران خوبی برای نوروز سال جاری داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت های دولت از فیلم ها و سینماها نیز بیان نمود: دولت با حمایت های خود می تواند به شرایط اکران نوروزی یاری کند که این حمایت ها می تواند در قالب تبلیغات تیزرهای تلویزیونی و نصب بیلبوردهای شهری باشد. دولت بعلاوه می تواند مبلغی را به صاحبان فیلم ها و سینماها پرداخت کند تا جبران خسارت سال های گذشته نیز گردد. خوب است که دولت در این زمینه همراه گردد و یاری کند.

شایسته گفت: هفت فیلم به وسیله شورای صنفی نمایش برای اکران نوروزی مورد تایید نهاده شد و به سازمان سینمایی پیشنهاد شد که منتظر نظر سازمان برای اکران هستیم. اسامی اعلام شده (علفزار، موقعیت مهدی، لامینور، قدغن، روز صفر، شادروان و بازنده) پیشنهاد به سازمان سینمایی بوده که از میان 21 فیلم متقاضی براساس آیین نامه انتخاب شدند و اعلام اسامی نهایی به عهده سازمان سینمایی است که هفته آینده اعلام خواهد شد.

ظهر امروز سوم اسفندماه جلسه ای با حضور تعدادی از نمایندگان صنوف از جمله تهیه کنندگان، کارگردانان، پخش کنندگان و سینمادارها با نمایندگانی از سازمان سینمایی از جمله حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی اجرا شده و درباره فیلم های نوروزی و بعلاوه آیین نامه اکران سال آینده بحث و آنالیز شده است.

در این جلسه پیشنهاد شده که یک فیلم کودک هم به جمع فیلم های نوروزی اضافه گردد که فعلا نهایی نشده است. بعلاوه یک موضوع دیگر جلسه، آیین نامه آماده شده از سوی سازمان سینمایی برای اکران سال 1401 بوده که پس از آنالیز های بیشتر درباره آن تصمیم گیری نهایی خواهد شد. علاوه بر این ها بحث هایی هم درباره فیلم های انتخاب شده مطرح شده که بیشتر به پروانه نمایش آن ها مربوط می گردد چراکه پروانه نمایش برخی فیلم ها منقضی شده و برخی فیلم ها هم صرفا مجوز اکران در جشنواره را دارند که باید پروانه نمایش نهایی آن ها صادر گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1992

به "شرح دبیر شورای صنفی نمایش درباره اکران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح دبیر شورای صنفی نمایش درباره اکران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید