توییتر اکنون اجازه می دهد مکالمه های ضبط شده Spaces را گوش کنید

به گزارش مجله افتخار، توییتر اکنون به همه کاربران در نسخه های اندروید، وب و iOS این امکان را می دهد که به مکالمات اجرا شده در سرویس اسپیسز (Spaces) دسترسی داشته باشند و به آن ها گوش دهند. این قابلیت می تواند برای بسیاری از کاربرانی که پیروز به شنیدن لایوهای صوتی توییتر اسپیسز نشده اند یا دیر به آن ها پیوسته اند، مفید و کاربردی باشد. نمونه همین اقدام را پلتفرم کلاب هاوس در ماه سپتامبر (شهریور ماه) به اپلیکیشن خود اضافه نمود و کاربران به لایو های صوتی ضبط شده دسترسی پیدا کردند.

توییتر اکنون اجازه می دهد مکالمه های ضبط شده Spaces را گوش کنید

توییتر بعلاوه در اقدامی نو، به بعضی از میزبانان لایو های صوتی امکان ضبط لایوهای صوتی در نسخه های iOS و Android را داده است. قبلا فقط کاربران iOS می توانستند به لایوهای صوتی اسپیسز گوش دهند و آن را ضبط نمایند. میزبانان لایو های صوتی قادر خواهند بود با فعال سازی گزینه Record Space آغاز به ضبط آن جلسه صوتی نمایند. وقتی جلسه صوتی در حال ضبط باشد، یک نماد (REC) برای میزبان و شرکت نمایندگان ظاهر می گردد و بعلاوه مخاطبین هم نماد آن را می بینند.

پس از پایان لایو صوتی، میزبان ها می توانند ببینند چند نفر در لایو اسپیسز آن ها شرکت داشتند و علاوه بر آن قادر خواهند بود تا لینک فایل ضبط شده آن لایو را در اختیار بقیه کاربران قرار دهند. جالب است بدانید که میزبانان حتی قابلیت ویرایش فایل صوتی را هم خواهند داشت که این به کاهش حجم فایل لایو و پاک کردن قسمت های اضافی هم یاری شایانی خواهد نمود. در مرکز هدایت توییتر، این پلتفرم خاطرنشان می نماید که با پایان یافتن لایو های صوتی، فایل آن ها در دسترس کلیه کاربران توییتر قرار خواهد گرفت.

قابل ذکر است که این فایل های صوتی ضبط شده را نمی توان فقط در اختیار افراد خاصی قرار داد و از این جهت، این محدودیت وجود دارد. به خاطر داشته باشید که توییتر به مدت 30 تا 120 روز فایل صوتی ضبط شده را نگه می دارد تا نقض قوانین احتمالی در آن را آنالیز کند. توییتر از زمان ارائه این ویژگی در سال 2020، به طور مداوم اتاق های گفت وگوی صوتی خود را با تغییراتی همراه نموده است.

در ماه سپتامبر (شهریور ماه)، توییتر به میزبانان لایو های صوتی اجازه داد که تا 3 موضوع را به جلسه لایو صوتی اضافه نمایند تا کاربران بتوانند با توجه به علاقه اشان در جلسه های صوتی با موضوع مشخص شرکت نمایند. بعلاوه این پلتفرم از سرویس Ticketed Spaces در iOS برای میزبانان لایوهای صوتی رونمایی کرد که افراد برای ورود به جلسه لایو ملزم به پرداخت هزینه ورود هستند. علاوه بر این ها، توییتر با ارائه برنامه ای در اسپیسز منابعی برای تبلیغ در اختیار تولیدنمایندگان محتوا قرار می دهد.

خرید پیغام رسان Quill؛ اقدام نو دیگر توییتر

باید خاطر نشان کنیم که در اقدامی دیگر، توییتر میخواهد تا با خرید یک پیغام رسان امکانات بیشتری برای چت کردن به کاربران خود ارائه دهد. این شرکت روز سه شنبه بیان نمود که اپلیکیشن پیغام رسان Quill را با هدف بهبود خدمات پیغام رسانی از جمله پیغام های مستقیم خریداری نموده است. نیک کالدول مدیر کل فناوری توییتر، در یک پست توییتری ضمن اطلاع رسانی این قرارداد، پیغام رسان Quill را روشی تازه تر و آگاهانه تر برای برقراری ارتباط توصیف کرد.

وی اضافه نمود: ما تجربه و خلاقیت های تازه ای را در توییتر به ارمغان آورده ایم و کوشش می کنیم ابزارهای پیغام رسانی مانند پیغام مستقیم را به روشی مفیدتر و گویاتر تبدیل کنیم که مردم بتوانند در این سرویس با امکانات بیشتری به گفت وگو با یک دیگر بپردازند.

تیم پلتفرم Quill به زودی به توییتر می پیوندد اما هنوز از شرایط و جزئیات این قرارداد اطلاعاتی منتشر نشده است. پیغام رسان Quill با انتشار پست خداحافظی در وب سایت خود، دستورالعمل هایی را برای کاربرانی که می خواهند تاریخچه پیغام های خود در این پلتفرم را ذخیره نمایند ارائه نموده و به آن ها تا روز 11 دسامبر (20 آذر ماه) فرصت داده است. بعد از این تاریخ سرویس Quill، سرورهای خود قطع خواهد نمود و رسما به توییتر اضافه خواهد شد.

در پست وبلاگ Quill آمده: همراه با توییتر، ما در پی هدف اصلی خود یعنی ایجاد ارتباط آنلاین مؤثرتر برای همه کاربران ادامه خواهیم داد. پلتفرم Quill در ماه فوریه (بهمن ماه) رونمایی شد و خود را پیغام رسانی برای افرادی که جزئیات برایشان مهم است نامید. این پیغام رسان به وسیله لودویگ پترسون، مدیر خلاق سابق پلتفرم پردازش پرداخت Stripe تأسیس شد.

در اصل باید بگوییم که این پلتفرم برای مکالمات کاری ساخته شده، اما قابلیت های جالب و کاربردی زیادی در آن به چشم می خورد و کانال های ساختاریافته آن امکان مکالمات متمرکزتری را نسبت به رشته چت های سنتی به کاربران ارائه می دهد. این رشته چت ها قابلیت جداسازی دارند و می توان آن ها را به مکالمات جداگانه ای تبدیل کرد. باید دید در ماه های آینده این پلتفرم محبوب چه ویژگی و قابلیت های کاربردی دیگری را در دسترس کاربرانش قرار خواهد داد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1878

به "توییتر اکنون اجازه می دهد مکالمه های ضبط شده Spaces را گوش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر اکنون اجازه می دهد مکالمه های ضبط شده Spaces را گوش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید