دو گروگان از 17 گروگان آمریکایی در هائیتی آزاد شدند

به گزارش مجله افتخار، منابع رسانه ای آمریکا از آزادی دو گروگان از 17 گروگان آمریکایی که ماه گذشته به وسیله گروههای تبهکار در هائیتی ربوده شده بودند خبر دادند.

دو گروگان از 17 گروگان آمریکایی در هائیتی آزاد شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه سی ان ان به نقل از یک گروه امدادی در هائیتی گزارش داد که دو نفر از 17 گروگان آمریکایی که ماه پیش در این کشور آمریکای مرکزی ربوده شده بودند آزاد شدند.

سی ان ان نوشته، به طور مستقل نمی تواند آزادی این دو گروگان را تایید کند.

این گروه یاری رسان در بیانیه ای نوشته، ما اطلاع یافتیم که دو گروگان آزاد شده اند. از خدا بابت این موضوع شکرگزاریم. فعلا اطلاعات محدودی می توانیم ارائه کنیم اما می توانیم تایید کنیم که این دو نفر در سلامت و در نقطه امنی هستند.

براساس گزارش سی ان ان، 16 شهروند آمریکایی و یک کانادایی ماه اکتبر گذشته هنگام سفر با ماشین به وسیله یک گروه تبهکار در هائیتی با نام گروهمائوزو 400 در حوالی شهر پورتو پرنس ربوده شده بودند. در میان گروگانها یک نوزاد، یک کودک سه و شش ساله و دو نوجوان حضور دارند.

این گزارش اضافه کرد، هنوز هیچ اطلاعاتی از طرف دولت هائیتی یا دولت آمریکا در زمینه آزادی این دو گروگان منتشر نشده است.

وزارت دادگستری هائیتی پیش از این گفته بود که ربایندگان بابت آزادی هر یک از این گروگانها درخواست یک میلیون دلار نموده اند.

آدم ربایی برای اخاذی و باج خواهی در هائیتی بسیار رواج دارد و گروه تبهکار مائوزو 400 به ویژه در این زمینه بسیار بدنام است.

آمارها نشان می دهد که اندازه آدم رباییها با بی ثباتی در هائیتی نسبت مستقیم دارد و در ماههای پس از ترور جوونل موئیس رئیس جمهور این کشور در ماه جولای بسیار افزایش یافته است.

16 تیرماه گذشته یک جوخه ترور خارجی با ورود به منزل رئیس جمهور هائیتی وی را ترور کردند. بعضی از ناظران معتقدند که آمریکا در پشت پرده ترور جوونل موئیس قرار داشته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1867

به "دو گروگان از 17 گروگان آمریکایی در هائیتی آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو گروگان از 17 گروگان آمریکایی در هائیتی آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید